×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
از قرارداد با آل اشپورت تا بازگشت علی کریمی و حضور نکونام

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای اولین بار کی‌روش با هیأت رئیسه جلسه‌ای داشت که در این جلسه ضمن بیان مطالبی که مد نظرش بود برنامه ۴ ساله خود را برای حضور در مقدماتی جام جهانی ارائه کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی کفاشیان پس از جلسه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با کی‌روش اظهار داشت: جلسه امروز خوب بود برای اولین بار کی‌روش با هیأت رئیسه جلسه‌ای داشت که در این جلسه ضمن بیان مطالبی که مد نظرش بود برنامه ۴ ساله خود را برای حضور در مقدماتی جام جهانی ارائه کرد. قطعا مثل همیشه او برای رسیدن به این هدف بزرگ تلاش خواهد کرد که طبق درخواست فدراسیون کار کرده اول صعود به جام جهانی و بعد صعود از مرحله گروهی است.

وی افزود: بازی‌های تدارکاتی خوبی را باید تدارک ببینیم تا بتوانیم آماده حضور در مسابقات شویم. در هر صورت کی‌روش مدنظر دارد تا همچون تیم‌های آسیایی دیگر خود را برای مسابقات آماده کنیم. برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی برنامه‌های مختلفی را در پیش رو داریم که باید مسیر را هموار کنیم. تاکید اعضای هیأت رئیسه این بود که از مربیان ایرانی در کادر فنی استفاده شود که کی‌روش اعلام کرد با ۹۵ درصد مربیان ایرانی که در لیگ برتر فعالیت دارد ارتباط خوبی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: کی‌روش اعلام کرد دوست دارد همکاری‌اش با مربیان لیگ برتر ادامه داشته باشد و حتی حاضر است نکاتی هم برای بهتر شدن سطح لیگ به آنها در میان بگذارد و تجربیاتش را به آنها بگوید. او اعلام کرد که این آمادگی را دارد که از دستیار ایرانی استفاده کند. همچنین توضیحاتی در خصوص حضور برخی مربیان ایرانی و رفتن‌شان ارائه داد.

کفاشیان تاکید کرد: کی‌روش در نظر دارد تا مربی به کادر فنی اضافه شود که در آینده بتواند به تجارب خوبی دست یابد. حالا اینکه او چه کسی است باید از خود کی‌روش بپرسیم. مقرر شد افشین پیروانی به عنوان فرد مرتبط بین فدراسیون فوتبال و تیم ملی قرار بگیرد و کارهای اجرایی را انجام دهد ضمن اینکه در کنار کی‌روش در مسائل فنی هم کمک خواهد کرد البته این اجباری نیست،کار او بیشتر اجرایی است و بین ورزشکار، فدراسیون و کی‌روش ارتباط برقرار می‌کند. کلا از لحاظ بین‌المللی و برگزاری اردوها در خارج از کشور هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد که این موضوع مورد تائید هیأت رئیسه قرار گرفت.

وی در خصوص اینکه اعلام شده نکونام به عنوان دستیار کی‌روش معرفی شده، گفت: کی‌روش پیشنهاد داد که نکونام و علی کریمی در تیم ملی حاضر شوند او بعد از جام ملت‌ها گفت که دوست داشتم علی کریمی باشد و نکونام هم بیاید. کی‌روش اعلام کرد که دوست دارد از بازیکنانی که سال‌های سال در تیم ملی کار کرده‌اند استفاده کنند و آنها را تربیت کنند. در مقطعی کریمی آمد و پس از آن جدا شد. حالا این پیشنهاد کی‌روش برای حضور نکونام وجود دارد اما هنوز این مسئله قطعی نشده است.

وی ادامه داد: اولین برنامه ما برای بازی با ازبکستان بود که قرار شد شرایطی فراهم شود تا این بازی برگزار شود که پیشنهاد آنها نیمه ماند البته اولین پیشنهاد برای تمرین در کمپ ترکیه بود تا اگر تیمی مشخص شد با آن بازی کنیم آن را هماهنگ کنیم و سپس اعلام شود. البته از آنجا که برای پرواز به ترکمنستان از ایران مسیری وجود ندارد و باید از ترکیه به این کشور برویم می‌توانیم برای بازی با ترکمنستان از همان ترکیه عازم شویم که البته این برنامه‌ریزی اولیه ما بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود علی کریمی به دلیل تهیه نشدن بیزنس کلاس و نگرفتن پاداش از تیم ملی جدا شده،‌گفت:‌کریمی هیچ وقت نگفته از ما پاداش می‌خواهد چون با ما قرارداد نبسته بود و شان او بالاتر از این حرف‌هاست که با مادیات کارها و شان او سنجیده شود. و مطمئنا اگر مشکل بلیت بیزنس کلاس بود حتما برای او این بلیت را می‌گرفتیم اما کریمی هیچ گاه به من هم نگفت که چرا در تیم ملی نماند و خودش هم در این باره حرفی نزد هر چند که شاید این موارد جزئی از دلایل کریمی برای جدایی باشد اما من اعتقادی به این مسائل ندارم. چون دلیل جدایی کریمی را من یا کی‌روش نمی‌دانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ممنوع‌الخروجی کی‌روش افزود: مشکل ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی هنوز برطرف نشده و قرار است جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ورزش و اداره مالیات برگزار شود تا این مشکل هم برطرف شود.

کفاشیان درباره اینکه آیا لباس‌های تیم ملی توسط آل‌اشپورت تهیه خواهد شد و یا برند دیگری جایگزین آن خواهد شد، اظهار داشت: قرارداد ما تا اواخر مرداد است و قرار است اولین بازی ما در تیم ملی با پوشاک آل‌اشپورت باشد و اگر تعهد دهند بهترین اجناس را به ما می‌دهند همکاری ما با آنها ادامه خواهد داشت. اما اگر برندی بهتر باشد آن را جایگزین خواهیم کرد هر چند که از آل‌اشپورت راضی هستیم چرا که زمانی که کسی به تیم ملی ایران لباس نمی‌داد آل‌اشپورت البسه ایران را تهیه کرد.

وی درباره سفر به بحرین و حضور در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: امروز به بحرین می‌رویم تا ضمن جلسه با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اسدی را هم به عنوان دبیرکل فدراسیون ایران معرفی کنیم. همچنین می‌خواهیم زور ایران در این کنفدراسیون بیشتر شود. ما در حال حاضر در ۹ کمیته عضو هستیم و این خواسته ماست تا جلساتی با کشورهای دیگر برای همکاری و تعامل برگزار کنیم. البته در مسابقات مقدماتی ۸ گروه ۵ تیمی قرار دارد که هر تیم باید در ۴ بازی از حریفانش میزبانی کند اما ما همین حالا تقاضاهایی از عراق،‌سوریه و افغانستان داریم تا ایران را به عنوان میزبان بازی‌های خانگی‌شان معرفی کنند.

کفاشیان ادامه داد: این مسئله اعتبار و امنیت ایران را نشان می‌دهد که بین این همه کشور این درخواست از ما انجام شده و ما هم با یان مسئله موافقت کردیم و منتظر موافقت مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم تا شاهد برگزاری ۱۶ بازی به میزبانی کشورمان باشیم. البته افغانستان از ما خواسته بازی‌اش با ژاپن در ورزشگاه آزادی باشد تا استادیوم پر شود. البته شهرهای کرمانشاه و مشهد هم می‌توانند از این تیم‌ها میزبانی کنند که با این کار شاهد فعالیت استادیوم‌ها خواهیم بود هر چند که درآمدی برای ما نخواهند داشت اما می‌خواهیم بهترین امکانات را فراهم کنیم چون محوریت کارها در ایران است.این کاری که ما انجام می‌دهیم کمتر تیمی نمی‌تواند انجام دهد. با این شرایط می‌توانیم از تیم‌های آسیایی میزبانی بگیریم و تیم‌هایی هستند که خواهان بازی با کشورمان هستند و سعی می‌کنیم امکانات فراهم کنیم تا بتوانیم میزبان شویم.

وی درباره همکاری شرکت‌های مختلف با تیم ملی ادامه داد: ما در تیم ملی آماده هستیم با هر شرکت و برندی برای همکاری پیشنهاد دهد و پس از بررسی به بهترین پیشنهاد پاسخ دهیم البته با فناپ تمدید قرارداد خواهیم کرد که هنوز این موضوع نهایی نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه قرار است با چه تیم‌هایی بازی دوستانه انجام دهیم، گفت:‌ چندین پیشنهاد از کشورهای مختلف وجود دارد اما من نمی‌توانم اسمی بیاورم. از قاره آمریکای جنوبی کشورهایی همسطح شیلی که قدرتمند هستند وجود دارند. از اروپا و آسیا هم پیشنهادهایی وجود دارد. کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند یا در ایران یا در خارج از کشور بازی دوستانه برگزار کنند. به هر حال این مسائل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کفاشیان در خصوص وظایف پیروانی اظهار داشت: به هر حال پیروانی مدت‌ها در تیم ملی بازی کرده و کاپیتان بوده است. او بالاترین درجه مربیگری و بین‌المللی را دارد. از کی‌روش خواهش کردیم که در کنار تیم باشد و مدیریت اجرایی تیم را بر عهده داشته باشد. کارهایی از جمله تشریفات بین‌المللی، مذاکرات با تیم‌های مختلف و در واقع پل ارتباطی بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال باشد. در گذشته نبی به صورت مستقل این کار را انجام داد اما ما این کار را کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا پیروانی روی نیمکت خواهد نشست یا خیر، گفت: در مورد این مسئله باید کی‌روش تصمیم بگیرد.

وی در پایان به شوخی اعلام کرد: احتمال دارد نبی را دوباره سرپرست کنیم.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false