×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات فراهم نیست

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات طرحی پیچیده و ناشناخته بوده و زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن آن در کشور آماده نیست.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد علیپور به طرح استانی شدن انتخابات اشاره و اظهار داشت: کلیات این طرح به تصویب رسیده و جزئیات آن نیز در کمیسیون شوراها و امور داخلی در دست بررسی است.

وی معایب این طرح را بیشتر از محاسن آن دانست و افزود: در این طرح تعداد نمایندگان استان ثابت بوده و ۱۵ درصد رای موافق هر نماینده از شهر حوزه انتخابیه خود بوده و ۸۵ درصد آرا از دیگر شهرهای استان خواهد بود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این روش از انتخابات مردم باید در مورد همه نمایندگان استان شناخت داشته باشند تا رای دهند تصریح کرد: ۳۵ سال الگوی انتخابات در کشور چیز دیگری بوده و طرح استانی شدن انتخابات ناشناخته و پیچیده است.

علی‌پور گفت: طراحان این ایده بر این باورند که با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات سطح نمایندگان مجلس ملی شده و از درگیر شدن به موضوعات جزئی رهایی می‌یابند در صورتی که در این طرح باید گروه‌ها، احزاب و ائتلاف‌ها شکل یابد.

وی با اعلام مخالفت خود از اجرای این طرح و اظهار به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن طرح مذکور در کشور آماده نیست بیان کرد: با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان کم شده و مراجعات نمایندگان نیز بیشتر می‌شود چرا که مردم سراسر استان به نماینده مربوطه رای داده و انتظار رفع مشکلاتشان را دارند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی استان تهران را از دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور متفاوت خواند و افزود: از دیگر معایب این طرح بالا رفتن چشمگیر هزینه‌های انتخابات برای نمایندگان است.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false