×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
احداث سد دشت پلنگ کشاورزی دشتی را متحول می‌کند

فرماندار دشتی گفت: با بهره برداری از سد دشت پلنگ تحول عظیمی در بخش کشاورزی در سطح شهرستان خواهیم بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، غلامرضا مهرجو بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از سد مخزنی دشت پلنگ اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌ و پتانسیل های  بسیار خوب کشاورزی در دشتی، نیاز است که آب مورد نیاز در این شهرستان تامین شود.

وی اجرای سد دشت پلنگ در تامین آب اراضی کشاورزی این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: قطعا با بهره برداری از این سد شاهد تحول خوبی در بخش کشاورزی خواهیم بود.

مهرجو با اشاره به اینکه سد مخزنی دشت پلنگ با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان دشتی احداث می‌شود، تصریح کرد: افزایش اشتغال در محدوده طرح و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و بهبود وضعیت زیست محیطی از مهمترین اثرات این سد است.

وی بیان کرد: احداث سد دشت پلنگ نه نتها باعث توسعه منطقه از جنبه بخش کشاورزی می‌شود بلکه می‌تواند آب شرب را نیز تامین کند.

راه دسترسی سد دشت پلنگ ۹۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز گفت: به طور کلی طرح دشت پلنگ را می توان به سه بخش راه دسترسی به سد، سد مخزنی و سازه‌های جانبی آن و خط انتقال آب تقسیم کرد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۲ پیمانکار اجرای راه دسترسی به سد به طول پنج‌هزار و ۳۰۰ متر آغاز کرده که هم اکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

رجایی بیان کرد: همچنین پیمانکار اجرای شد با توجه به تامین مالی از محل فایناس چین طی فراخوان و مناقصه بین المللی انتخاب و در نیمه دوم سال ۹۲ بخشی از کار اجرایی به عنوان عملیات زیر ساخت پیمانکار اجرایی ابلاغ شد.

وی به مشخصات سد نیز اشاره و تصریح کرد: نوع سد ترکیب از بتن و خاک است که طول تاج هزار و ۳۰ متر و عرض آن هشت متر و ارتفاع آن از پی ۵۶ متر است.

رجایی همچنین حجم کل مخزن ۱۴۵ میلیون متر مکعب و حجم مفید مخزن نیز ۹۵ میلیون متر مکعب عنوان کرد.

منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false