کاندیداهای احتمالی جنوب استان در بهارستان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کاندیداهای احتمالی جنوب استان در بهارستان

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از خاصه؛ ماه شمار انتخابات مجلس شورای اسلامی چند ماهی است که آغاز شده است. به ظاهر عیدی لوزان روحانی و تیم مذاکره کننده اش باعث شده  که چهره های نزدیک دولت و اصلاح طلبان شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات داشته باشند. این در حالی است که سد شورای نگهبان هم روبروی خود می بینند و همین امر باعث شده که استراتژی مدون تری اقدام به برنامه ریزی کنند و آن طور که از خبرها بر می آید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور و شورای مشورتی اصلاح طلبان بسیار راهبردی برای تصاحب بهارستان کار می کنند. از آن طرف اصولگرایان هستند که در این مدت به هرنحو سعی در رسیدن اجماع و معرفی گزینه واحد دارند که البته اختلاف درون حزبی آنها اگرچه زیاد به سطح رسانه نمی رسد اما از حضور مداوم بزرگان این جناح در استان پیداست که در صدد حل مناقشات خانوادگی خود هستند.

حدود یک سال به زمان انتخابات مجلس دهم باقی مانده و اندک اندک برخی چهره ها با علنی کردن نامزدی خود در انتخابات پیش رو، از هم اکنون در نشست های خصوصی و نیمه خصوصی از برنامه ها و ایده های خود سخن می گویند. در ادامه به معرفی و بررسی وضعیت کاندیدهای احتمالی حوزه ی دیر، کنگان، جم و عسلویه می پردازیم:

بر اساس شنیده های خاصه  تاکنون سکینه الماسی، یکی از کاندیداهای مجلس نهم که رقابت نزدیکی با موسی احمدی داشته و در زمان انتخابات هم رقیب بسیار جدی برای دیگر نامزدهای انتخاباتی این حوزه بوده در همه ی محافل برای کاندیداتوری خود اعلام آمادگی کرده است. سکینه الماسی از روز بعد  انتخابات روی به کارهای مدنی و فعالیت های اجتماعی آورده است و همواره در حوزه ی انتخابیه حضور دارد. وی هم اکنون مدیر هماهنگی و ارتباطات سازمان بهزیستی کشور است. در انتخابات مجلس گذشته نیز شایعه حمایت رحیم مشایی نیز از وی بود که توسط ایشان تکذیب شد.

اصغر حصیری مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان بوشهر یکی دیگر از افرادی است که همهمه ی کاندیداتوری وی به گوش می رسد. وی از چهره های اصلاح طلبی است که بخاطر دفاع از مدیران اصلاح طلب انتصابی خود در شهرستان ها بعد از رد قبول استعفا عزل شد.البته هنوز حصیری اعلام آمادگی نکرده اما نامزدیش از حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه غیرممکن هم نیست. البته باید این را نیز اضافه کرد که بنا به اخبار واصله فرهنگیان دشتستان هم از وی برای ثبت نام در این حوزه دعوت کرده اند. اما او خود تا کنون تمایلی به حضور در انتخابات نشان نداده است.

از طرفی گفته می شود قیصر صالحی، نماینده مردم کنگان، دیرو جم  در مجلس هفتم نیز در بعضی محافل اعلام آمادگی کرده است و بر اساس خبرهای موثق وی در حال منسجم کردن تیم انتخاباتیش است. قیصر صالحی در انتخابات سال ۸۸ به همراهی برادر احمدی نژاد در این حوزه پرداخته بود و هم اکنون نیز مشاور استاندار بوشهر می باشد.

از دیگر کاندیداهایی احتمالی در حوزه جنوب استان باید از  مجید حسینی کنگانی نام برد. فردی که در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شد. وی که از لیدرهای اصلاح طلبی،  و از اعضا و هسته اصلی شکل گیری ستاد روحانی در استان بوشهر می باشد سوابقی همچون؛ معاون اداره کل نوسازی مدارس استان، مدیرجذب سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه انرژی پارس،مدیرعامل شاهین بوشهر، رییس هییت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی تاسیسات دریایی ایران(فوتسال قهرمان ایران) در پرونده خود دارد و هم اکنون نیز مشاور مدیرعامل سرمایه گذاری تاسیسات دریایی ایران می باشد. گفته می شود مجید حسینی کنگانی از چهره های نزدیک آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری و اکبرترکان می باشد. وی دانشجوی دکترای دانشگاه خوارزمی در رشته فلسفه تعلیم و تربیت است.

همچنین برخی محافل نزدیک به عسکر جلالیان، نماینده مردم این حوزه در مجلس هشتم نیز از احتمال کاندیداتوری وی خبر می دهند. همچنین شنیده می شود جلالیان در صورت استانی شدن انتخابات در صحنه حضور می یابد.

هرچند جلالیان تصمیمی نگرفته است اما دو نفر از مشاوران انتخاباتیش در دوره های گذشته خود از کاندیدای احتمالی مجلس نهم هستند.

عزیز بحرانی نفر اول شورای شهر دیر در دوره سوم و رییس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی دیر یکی از ان مشاوران است که مشی معتدل مایل به اصلاح طلبی دارد.

اسماعیل عباسی مدرس دانشگاه، رییس اسبق روابط عمومی آ.پ استان بوشهر،رییس هییت مدیره سازمان کاراته پرفکت کشور هم دومین مشاور جلالیان است که احتمال کاندیداتوریش زیاد است. از اسماعیل عباسی در مراسماتی که سخنران است بعنوان تکنوکرات نام برده می شود.

براساس تحلیل سیاسیون این حوزه، دکتر بحرانی و اسماعیل عباسی در صورت توافق اصلاح طلبان و حامیان دولت برای معرفی گزینه واحد، به اردوگاه آنان خواهند پیوست.

شنیده های خاصه حاکیست، حجت الاسلام موسی احمدی، نماینده اصولگرای فعلی دیر، کنگان، جم و عسلویه نیز به احتمال نزدیک به صددرصد کاندیدا خواهد شد و  نزدیکانش او را شانس اول فتح انتخابات می دانند.

شیخ محمد فولادی دیگر چهره ی نام آشنای اصلاحات است که در مجلس ششم با اختلاف ۳۲ رای با سید محمد احمدی(استاندار فعلی فارس) نفر سوم شد.

از وی بعنوان یک روشنفکر دینی یاد می شود که کتاب های «زلال عقاید»، «اسیب شناسی دینی» از وی به چاپ رسیده و کتاب« پرتویی از اخلاق و حقوق در ساحت پیامبر (ص)» نیز در زیر چاپ می باشد.

وی در کنار مجیدحسینی کنگانی از گزینه های اصلی اصلاح طلبان هستند که براساس شنیده ها از نزدیکانش، در صورت تایید صلاحیت تنها یکی از این دو نفر در صحنه خواهد ماند.

حسین بردستانی متولد ۱۳۶۰ دارای مدرک فوق لیسانس بازرگانی بین الملل و شاغل در مجتمع گاز پارس جنوبی ، مدیر کنونی بازرگانی بین الملل پالایشگاه ششم و از صاحب نظران حوزه ی انرژی نیز از دیگر کاندیدای این دوره می باشد. وی از اعتدالیون نزدیک به اصلاحات است.

مال الله محمدی مدرس دانشگاه و عضو شورای بخش چاه مبارک عسلویه نیز در برخی محافل اعلام کاندیداتوری کرده است.وی از اصلاح طلبان سرسختی است که همواره تابع خردجمعی است و به گفته ی نزدیکانش، ماندن یا نماندن در میدان انتخاباتی را منوط به تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مشورتی تازه تشکیل شده می داند.

حجت الاسلام محمد گنجی امام جمعه سابق عسلویه و کنونی جم نیز نشست های منظم خود را برای حضور در انتخابات چند ماهی است که آغاز کرده است. وی یک چهره مستقل است که  موضع گیری اخیر وی برای لغو اجرای گروه لیان در شهرک توحید و همچنین اعتراض به حضور موسوی لاری بعنوان سخنران روز جم باعث ناراحتی حامیان دولت گردید. امابا همه ی این مواورد از وی بعنوان فردی شجاع یاد می شود.

همهمه ی آمدن مصطفی فخرایی(معاون سیاسی فرمانداری دیر در زمان احمدی نژاد) نیز در برخی محافل اصولگرایی به گوش می رسد.

نام های زیادی دیگر نیز وجود دارد که البته خیلی از انها تنها دوست دارند که نامشان در رسانه ها مطرح شود اما با نگاهی به این نام های متعدد به نظر می رسد تاکنون شاخص ترین چهره های جنوب استان همین اسامی می باشد. البته باتوجه به زمان مانده تا انتخابات احتمال اضافه شدن چهره های شاخص دیگری نیز به این جمع می رود.

باید دید در این انتخابات کدام ارودگاه موفق به فتح بهارستان خواهد شد. اصلاح طلب ها یا اصولگراها؟

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false