×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پدیده واقعی و دیده نشده لیگ‌برتر +عکس و جدول

جوان اول و ستاره این روزهای سپاهان و لیگ برتر ایران با عملکرد فوق العاده خود ثابت کرد که مسئولان لیگ برتر ایران با عدم انتخاب وی به عنوان پدیده لیگ سیزدهم در حقش اجحاف کرده اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، هافبک تهاجمی سپاهان که فصل قبل به اعتماد زلاتکو کرانچار پاسخ مثبت داد و پدیده ۲۰ ساله نصف‌جهانی‌ها در لیگ ۱۳ لقب گرفت این فصل هم به درخشش ادامه می‌دهد.

مهدی شریفی فصل قبل کمی دیر اما به هر حال وارد ترکیب اصلی سپاهان شد تا طی ۱۰۱۹ دقیقه ۸ گل به ثمر برساند و این عملکرد برای یک تازه وارد جوان قابل تقدیر بود. مهدی فصل پیش به جز پاس گلی که در دیدار با گسترش داد با به ثمر رساندن گل‌هایش ۸ امتیاز مستقیم در دیدارهای تیمش مقابل فجر، صبا، راه‌آهن و سایپا گرفت تا خبر از ظهور هافبک – مهاجمی فرصت طلب دهد.
 

پدیده واقعی و دیده نشده لیگ?برتر +عکس و جدول

با تمام این اوصاف آخر فصل عنوان پدیده لیگ به محمد عباس‌زاده از پرسپولیس رسید. مهاجمی ۲۴ ساله که برای تیم‌ علی دایی ۵ گل زد و ۷ امتیاز گرفت. روی کاغذ عملکرد این دو قابل قیاس نبود. با این حال نظر متولیان امر ارجحیت مهاجم پرسپولیس بر سپاهان بود و اینکه عباس‌زاده قرمزها «پدیده‌»تر از شریفی زردهاست.

ستاره رو به افول قرمز

به گزارش مشرق، در فصل جاری لیگ برتر توقع می‌رفت مهاجمی که از نگاه کارشناسان سازمان لیگ پدیده فصل قبل بوده، به درخشش ادامه دهد، اما محمد عباس‌زاده روندی نزولی را در پیش گرفت. این مهاجم به پدیده از روی نقطه پنالتی گل زد (هفته پنجم). بعد در مصاف با استقلال صنعتی ۲ گل زد که یکی از آنها پنالتی بود. این حاصل تمام تلاشی بود که پدیده قرمزها در نیم‌فصل نخست انجام داد.

پدیده واقعی و دیده نشده لیگ?برتر +عکس و جدول

عباس‌زاده در هفته اول نیم‌فصل دوم هم یک گل به نفت زد تا قرمزها با حداقل اختلاف (یک-۲) شکست برابر تیم‌ علی منصوریان را پذیرا شوند و البته این پایان درخشش مهاجمی بود که از نگاه سازمان لیگ «پدیده‌»تر از مهدی شریفی سپاهانی‌ها بود.

ستاره ۱۳ امتیازی

از آن سو مهدی شریفی که به زعم بسیاری شایسته کسب عنوان پدیده فصل قبل بود، ‌در لیگ جاری روز به روز پیشرفت بیشتری داشت تا در نهایت به خورشید پرنور سپاهانی‌ها تبدیل شد. بازیکنی که فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا علی‌رغم سن و سال کم طی ۶ دیدار و ۵۴۰ دقیقه تلاش ۴ گل به السد (۳) و الهلال زده بود، این فصل به یکی از مردان بدون جانشین در سپاهان تبدیل شد. مهدی به ذوب‌آهن در داربی اصفهان گل تک امتیازی زد، به پرسپولیس در دقیقه ۹۴ گل ۳ امتیازی زد و بعد ۲ گل وارد دروازه استقلال صنعتی کرد تا نشان دهد کمترین حقش، «پدیده» سال قبل شدن بوده است.

پدیده واقعی و دیده نشده لیگ?برتر +عکس و جدول

شریفی البته به پیکان (دقیقه ۸۳) و فولاد هم گل ۳ امتیازی زد تا عملا ۱۳ امتیاز تیم سپاهان را یک تنه به دست آورده باشد.

این هافبک – مهاجم برای تکمیل کارنامه درخشانش در دقیقه ۸۵ بازی با پرسپولیس (هفته ۲۶) دروازه سوشا مکانی را به زیبایی باز کرد تا عامل تساوی دیدار تا آن دقیقه شود. بعد هم پریرا تیر خلاص را به ارتش سرخ زد و سپاهان عملا در جاده قهرمانی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شریفی در رده ملی هم تا آستانه حضور در جام جهانی پیش رفت اما پس از دو دیدار دوستانه که مقابل بلاروس و آنگولا به میدان رفت نتوانست در جمع ۲۳ نفر اعزامی قرار بگیرد.

شریفی که عض اصلی تیم اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون هم بود یکی از بازیکنان تیم امید ایران هم به شمار می رود و اگر این روند رو به رشد و درخشش وی در لیگ ادامه داشته باشد قطعا جزو مردان دعوت شده به لیست کارلوس کی روش هم خواهد بود و در آینده از وی در رده ملی هم بیشتر خواهیم شنید.

مشرق

جدول عملکرد مهدی شریفی (سپاهان) و محمد عباس‌زاده (پرسپولیس) در دو فصل اخیر

بازیکن

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

پاس گل

گرفتن پنالتی

گل ‌زده

امتیازآوری

مهدی شریفی

سپاهان

سیزدهم

۱۹

۱۰

۱۰۱۹

۱

۸

۸

چهاردهم

۲۳

۲۲

۱۸۶۱

۵

۹

۱۳

محمد عباس‌زاده

پرسپولیس

سیزدهم

۱۳

۶

۶۱۲

۵

۷

چهاردهم

۱۷

۱۱

۱۰۶۷

۱

۵

۴

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false