×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سانه‌ها باید فرصت محور باشند/ لزوم طراحی جهاد خبری اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رسانه های ما نباید تهدید محور باشند بلکه فرصت محور باشند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مسئولان خبرگزاری رسا با بیان اینکه بخش عظیمی از جهان کنونی و جهان آینده، مترتب بر مدیریت رسانه است، اظهار داشت: اسلحه جنگ نرم، رسانه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: جهان سلطه به دنبال دگردیسی هویت ملی و دینی مردم و معماری آن با مهندسی و نقشه خود است و این کار را با رسانه و مدیریت اطلاعات می تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه نیازمند یک جبهه متحد دفاع مقدس خبری در جغرافیای جهانی هستیم، افزود: خبرگزاری رسا با یک خلوص و جهاد خبری به رنگ حوزه و خدا برای ارائه اخبار صحیح در مقابل تهاجم خبری از متن حوزه تشکیل شده و با دانش و روح جهادی، الحمد الله به این گسترش رسیده است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی، ایجاد افکار و اندیشه های نوین، بجا و مؤثر است، اظهار داشت: خبرگزاری رسا قطعا می تواند نقش مهمی در دفاع مقدس خبری داشته باشد.

وی در ادامه بیانات خود بیان داشت: در حوزه و با نگاه حوزوی کارهای بسیار مهمی در فضای ایران انجام می‌گیرد و اگر این کارها ارائه نشود قطعا در این عرصه نظام دچار آسیب می‌شود و از آن طرف، آسیب هایی که خبرگزاری های دشمن و دگراندیشان می زنند فضا را بیشتر تخریب می کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خبرگزاری رسا مسئولیت بسیار مهمی دارد چون از متن حوزه است، بیان داشت: خبرگزاری رسا ارائه کننده اندیشه های ولایی ولی فقیه است چون جوهره‌ی تجلی حوزه باید در مسیر هدایت‌های ولی فقیه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان ساخت: هم اینک جهان سلطه تمام خبرگزاری های مهم جهان را در دست دارد و آنها معتقدند که باید نبض خبر جهان را مدیریت کنند.

جهاد خبری اسلامی با نگاه بیداری خبری اسلامی جهان، طراحی شود

وی ابراز داشت: خبرگزاری حوزه هر چه قوی‌تر، ولایی‌تر، دانش‌بنیانی‌تر و دارای تکنیک‌های یک خبرگزاری قوی در حوزه تأثیر، قدرت بالای جامعه شناسی و روانشاسی با یک دنگاه دقیق و عمیق و با حفظ ایمان و تقوا و اخلاق مطبوعاتی باشد، می‌تواند بسیار موثر باشد.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: باید به سمت مدیریت خبری جهان در آینده برویم در غیر اینصورت آنها اخبار را مدیریت می‌کنند و این اخبار هستند که اندیشه ها را معماری می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه داد: اگر این کار انجام نگیرد و به سمت بیداری خبری جهان اسلام نرویم قطعا آنها جهان را دچار خواب خبری جهانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: باید جهاد خبری اسلامی با نگاه بیداری خبری اسلامی جهان، طراحی شود و خبرگزاری رسا چون از متن حوزه است و حوزه است که این اسلامیت را به جهان معرفی می‌کند نقش مهمی در این راستا می تواند ایفا کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه رسانه های ما نباید تهدید محور باشند بلکه فرصت محور باشند، افزود: رسانه های ما باید نگاه فوق روز داشته باشد و این موجب خواهد شد که نه تنها دفاع مقدس خبری در مقابل تهاجم خبری دشمن داشته باشیم بلکه روح تهاجمی داشته باشیم.

وی گفت: اگر ما جهان را مدیریت خبری نکنیم، آنها ما را مدیریت می کنند و افکار عمومی جهان را طبق مهندسی خود معماری می کنند.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان تصریح کرد: باید با ایجاد خبرگزاری های اسلامی، عدالت خواه و عدالت طلب، ولایی و جهادی، گذشته از اینکه نگاه دفاع مقدس خبری در قبال تهدیدات داشته باشیم، باید از فرصت های ذاتی اسلام و انقلاب اسلامی ایران و فرصت های بیرونی که پیش می آید استفاده کنیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false