حوادث ساختگی برای پنهان‌کردن شکست در یمن؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حوادث ساختگی برای پنهان‌کردن شکست در یمن؟

برخی فعالان اینترنتی عربستانی عقیده دارند که حکومت عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکست عملیات موسوم به "توفان قاطعیت" علیه مردم مظلوم یمن، به خلق رویدادهای داخلی متوسل شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، فعالان اینترنتی عربستانی معتقدند که بیانیه روز گذشته (جمعه) وزارت کشور سعودی درباره ناکام گذاشتن یک اقدام تروریستی گروهک تکفیری داعش در این کشور، مهر تاییدی بود بر سخنان، "عمر بن عبدالعزیز" جوان عربستانی و مجری برنامه "فتنه" مبنی بر این که حکومت عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکست "توفان قاطعیت"، به خلق رویدادهای داخلی متوسل شده است.

این جوان عربستانیِ معروف به برخورداری از جسارت انتقاد از سیاست های حکومت عربستان، در یادداشت اینترنتی خود خطاب به مقامات وزارت کشور سعودی نوشت: پیشتر "حبیب العادلی" وزیر کشور حسنی مبارک و "محمد ابراهیم" دیگر وزیر کشور برکنار شده مصر نیز به حربه خلق رویدادهای داخلی متوسل و رسوا شدند.

وی با بیان این که برای سلب مسئولیت، یادداشت های خود را در خصوص رفتار های پلید حبیب العادلی می نویسد تا این مسائل در عربستان تکرار نشود، پیش بینی کرد که یک اقدام تروریستی در عربستان صورت می گیرد و دو ساعت پس از آن همه عوامل یک باند تروریستی دستگیر می شوند.

این جوان عربستانی در ادامه یادداشت خود خطاب به کسانی که این بازی را شروع کرده اند، می نویسد: چهره ناپسند شما برای همه آشکار شده است…این سناریو را تغییر دهید و به خاطر خدا مانع خونریزی شوید.

عمر بن عبدالعزیز با تمسخر از وزارت کشور عربستان سخن به میان آورده و نوشت: وزرات کشور سعودی فهرست اسامی  کسانی را که قصد انجام اقدامات تروریستی دارند در اختیار دارد ولی تاکنون آنها را دستگیر نکرده است!! احتمالا منتظر فرار رسیدن ساعت صفر است.

وی یادداشت خود را این گونه به پایان برده که: به زودی عملیات گسترده ای علیه تروریسم در عربستان صورت می گیرد و افراد تحت تعقیب، متهمان و باندهای پنهان تحت پیگرد قرار می گیرند… به زودی فهرست اسامی افراد تحت تعقیب ارائه می شود…

خاطرنشان می شود که روز گذشته وزارت کشور عربستان از بازداشت یک تروریست که به گرفتن کمک و دستور از گروهک داعش برای اجرای حملات تروریستی اعتراف کرده است، خبر داد.

وزارت کشور عربستان مطابق سناریویی که این فعال اینترنتی عربستانی ترسیم کرده، اعلام کرد که توانسته است هویت یک شهروند سعودی دیگر وابسته به گروهک تروریستی داعش را نیز مشخص کند.

وزارت کشور عربستان در پایان بیانیه خود اعلام کرده که در روزهای آینده مجموعه ای از اقدامات تروریستی ناکام گذاشته را اعلام خواهد کرد.

پس از انتشار بیانیه وزارت کشور عربستان، "مجتهد" فعال اینترنتی معروف عربستانی سخنان "عمر بن عبدالعزیز" را تکرار کرد و نوشت این سخنان را وی حدود یک روز قبل از انتشار بیانیه وزارت کشور سعودی، بیان کرده است.

مجتهد یادداشت اینترنتی "خان ابراهیم" دیگر فعال عربستانی را تکرار کرد که با اشاره به  سخن عبدالعزیر و بیانیه وزارت کشور سعودی نوشت: خیلی عجیب است..گویی وزارت کشور عربستان پیش بینی های عمر بن عبدالعزیز(عمر الزهرانی) را اجرا می کند!

عمر بن عبدالعزیر یا عمر الزهرانی فردی است که در داخل عربستان افراد زیادی فعالیت های او را پی گیری می کنند…این جوان ۲۴ ساله عربستانی از مقر خود در کانادا، برنامه "فتنه" را اجرا می کند و در این برنامه به امور مربوط به عربستان و خاندان حاکم بر این کشور پرداخته و با شجاعت بی نظیری، بسیاری از رفتارها و سیاست های حکام سعودی و اطرافیان آنها را به باد انتقاد می گیرد.

مجتهد نیز در بخش دیگری از یادداشت های اینترنتی خود خاطرنشان کرده که محمد بن نایف وزیر کشور عربستان در حال تبدیل شدن به شخصیتی تشریفاتی است و در عین حال محمد بن سلمان (وزیر دفاع) در حال قدرت گرفتن است و این امر در سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به ریاض کاملا مشهود بود، زیرا بخش مهم این سفر دیدار وی با بن سلمان بود.
 

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false