×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
توضیح حسنی‌خو درمورد حواشی حضور کلمن در ایران

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره اتفاقات پیرامون حضور "کلمن" در ایران گفت که اگر دنبال مقصر می‌گردید، خود من یکی از مقصران این ماجرا هستم.

به گزارش "چغادک نیوز"، رضا حسنی خو نماینده وزارت ورزش و جوانان در مذاکرات فدراسیون فوتبال و کی‌روش با اشاره به حاشیه‌های جلسه روز شنبه‌اش با کارلوس کی روش و کفاشیان گفت: اظهار نظری که من در پایان آن جلسه داشتم، یک اظهارنظر مربوط به مدیریت مجموعه فوتبال بود.

وی ادامه داد: مطمئنا هیچ کسی نمی‌تواند در کاری که دائما علیه کسی جوسازی می‌شود کار کند نمی‌توان در این برهه از زمان وقتی که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال تمایل دارند با کی‌روش همکاری داشته باشند، با برخی از افراد که دائما مشغول تخریب کی‌روش هستند به فعالیت ادامه داد.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که تفاوت میان انتقاد و تخریب باید مشخص باشد، گفت: انتقاد سازنده امری پسندیده و مورد قبول ما است اما این‌که افرادی بخواهند دائما علیه سرمربی تیم ملی دست به تخریب بزنند مورد قبول ما نیست.

حسنی‌خو در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر مشکلی میان وزارت ورزش و سرمربی تیم ملی وجود ندارد؟ نیز گفت: وقتی من وارد مذاکره با کی‌روش شدم بدین معنی است که شخص وزیر ورزش و جوانان مشکلی با حضور کی‌روش ندارند.

وی افزود: من به دستور وزیر وارد این جلسات شدم و مطمئن باشید بنای وزیر وزرش و جوانان ماندن کی‌روش است. اما اگر قرار است کی‌روش به فعالیت‌هاش در ایران ادامه دهد باید همگی به او کمک کنیم و این مصداق نامردی است که اگر به کسی بگوییم بمان اما او را کمک نکنیم و دست به تخریب علیه او بزنیم.

نماینده وزارت ورزش و جوانان در مذاکره با سرمربی تیم ملی با اشاره به این گفته‌اش که «هر کسی که نمی‌تواند با کی‌روش کار کند، برود»، افزود: در این گفته‌، منظورم شخص خاصی نبود منظور من این بود که وقتی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان می‌خواهند کی‌روش در تیم ملی بماند باید کسانی که مخالف ماندن سرمربی تیم ملی هستند از فدراسیون بروند.

حسنی‌خو ادامه داد: اما توجه نمی‌شود، چرا برخی که مخالف ماندن کی‌روش در تیم ملی هستند هنوز به فعالیت خود در فدراسیون ادامه می‌دهند. من به صراحت باز هم می‌گویم هر کسی که با سرمربی تیم ملی مشکل دارد و مخالف ماندن اوست از فدراسیون فوتبال برود.

مدیر کل حراست وزارت ورزش وجوانان در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند منظور شما آقای اسدی بوده، تصریح کرد: نه منظور من شخص آقای اسدی نبود، حتی خود آقای اسدی هم اگر ببینند زیرمجموعه‌اش علیه او دست به اقداماتی می‌زنند مطمئنا نمی‌توانند به فعالیتش ادامه دهد.

او افزود: وقتی که ما کارلوس کی‌روش را به ایران دعوت می‌کنیم باید به او کمک کنیم من کاری با قرار‌داد سرمربی تیم ملی و این‌که این قرار‌داد چطور بسته شده ندارم در حال حاضر ما سرمربی تیم ملی را به ایران آورده‌ایم و باید با او نهایت همکاری را داشته باشیم.

حسنی‌خو با تاکید بر اراده جدی وزارت ورزش و جوانان در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران گفت: همه ما یک تیم هستیم و اگر می‌خواهیم تیم ملی فوتبال کشورمان موفق باشد باید از سرمربی تیم ملی و سایر ارکان تیم ملی حمایت کنیم.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به سفر پر حاشیه رونی کلمن به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر با حواشی زیادی همراه بود که باید افرادی که این قهرمان پرورش اندام جهان را به ایران دعوت ‌کرد‌ند پیش از این به آن فکر می‌کرد‌ند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: فدراسیون پرورش اندام و بخش خصوصی این سفر را تدارک دیدند، اما برخی از مراکز امنیتی با موضوع این سفر مخالف بودند. پیش از سفر باید تدبیر لازم در این مورد اندیشیده می‌شد و فراموش نکنیم هر کسی که به عنوان مهمان به ایران سفر می‌کند باید به صورت کامل مورد تحقیق قرار گیرد.

حسنی خو با ابراز تاسف از اتفاقات رخ داده در جریان سفر رونی کلمن به ایران، اظها‌ر کرد: این سفر با مصوبه شورای برون مرزی صورت گرفته بود و این بدان معناست که هم وزارت ورزش و جوانان و هم فدراسیون پرورش اندام در جریان این سفر بودند. با این حال باید حساسیت ها و حواشی که در این سفر رخ داد پیش از این در نظر گرفته می‌شد و باید بگویم که این اتفاق خوبی برای جمهوری اسلامی نبود.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: شاید بخشی از اتفاقات این سفر نیز به ما باز گردد. این که اصل موضوع چه بوده یک بحث جداست و حواشی رخ داده در این سفر نیز یک بحث دیگر است.

حسنی‌خو در مورد حضور رونی کلمن در مزار شهدای بهشت زهرا (س) نیز گفت: وقتی میزبانان رونی کلمن با بی تدبیری روبرو شدند خواستند با آوردن این ورزشکار به بهشت زهرا (س) به نوعی اقدامات خود را جبران و اصلاح کنند.

وی در مورد مباحث مالی سفر رونی کلمن به ایران نیز گفت: فدراسیون پرورش اندام باید پیگیر مباحث مالی این سفر باشد و وزارت ورزش و جوانان نیز در حد توان خود به این قضیه ورود پیدا می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برخوردی با کسانی که این سفر را تدارک دیده اند صورت خواهد گرفت یا خیر؟ نیز گفت: اگر قرار به برخوردی باشد باید با من نیز برخورد صورت گیرد. افرادی که این سفر را تدارک دیده‌اند باید فکر حواشی این سفر را نیز می‌کرد‌ند. همه ما به خاطر حواشی رخ داده در این سفر مقصر هستیم و نباید شخص خاصی را در این زمینه مقصر بدانیم.

حسنی خو در پایان، خاطر‌ نشان کرد: هم وزارت ورزش و جوانان و هم فدراسیون پرورش اندام و بخش خصوصی میزبان این سفر همگی مقصر هستند.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false