×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر کار: یارانه ۲۰۰هزار نفر حذف شد ساماندهی یارانه ثروتمندان آغاز شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را قبل از عید آغاز کرده‌ایم.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از جهان، علی ربیعی که در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را از قبل از عید شروع کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ هیات دولت طبق مصوبه مجلس مقرر کرد که ساماندهی یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به‌شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد.

وی گفت: ما این ساماندهی را از ۳۰هزار نفر شروع کردیم و تا ۵۰هزار نفر و سپس ۱۰۰هزار و ۲۰۰هزار نفر نیز پیش رفتیم. همچنین کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضع گیری ضعیفی شدیم. من شخصاً در مرکز اعتراض به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم که کسی که ماشین ۱۷۰میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت: این یارانه حق من است.

وی افزود: در نخستین روز هفته کارگر، به‌سنت همیشگی پس از بیعت با امام راحل، خدمت حضرت‌عالی و مراجع بزرگوار رسیده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تنظیم روابط کارگر و کارفرما و ایجاد اشتغال در کشور به‌همراه گسترش بخش تعاون و آموزش مهارتی به افراد، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و خداوند توفیق خدمت را به ما داد.

وی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب من به‌عنوان کارگر، عضو شورای عالی کار بودم و بعد از آن در ابتدای آغاز کار به‌عنوان وزیر خدمت مقام معظم رهبری رسیده و به ایشان عرض کردم، مردم‌سالاری دینی این است که کارگر به‌عنوان وزیر خدمت شما می‌رسد.

ربیعی تصریح کرد: ما از قبل انقلاب خدمت شما (آیت‌الله مکارم شیرازی) و آثار شما ارادت داشتیم و در مقابل جو مارکسیستی که در آن زمان حاکم بود، از نوشته‌های شما و مجلات مکتب اسلام استفاده می‌کردیم و حتی برادر من را به‌سبب داشتن آثار شما، بازداشت کردند. امروز نیز نیاز به روشنگری توسط مراجع عظام تقلید دیده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نوع نگاه ایرانیان به کار تغییر کرده است و مسائلی مانند برکت از ذهن مردم دور شده است، برخی به‌سبب قوانین و مقررات است و برخی به‌سبب تغییرات نظری، لذا نیازمند توجه مجدد به ارزش‌ها هستیم.

وی با اشاره به آمار کارجویان در کشور، اظهار داشت: سال گذشته از ۳۰۰هزار نفری که برای شغل معرفی کردیم، ۱۰۰هزار نفر حاضر به شاغل شدن در شغل‌های پیشنهادی نشدند و این مشکلی است که باید حل شود.

ربیعی با اشاره به سردرگمی بحث رفاه در کشور، خاطرنشان کرد: مسئولیت حذف ثروتمندان از یارانه به‌عهده من گذاشته شده است و در این مسائل اقداماتی را شروع کرده‌ایم. در کشور بحث رفاه را اشتباهاً پیش رفتیم و با توزیع پول، در دام مسیر طی‌شده افتادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم یک‌هزار میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند و این کار تا ۲ یا ۳ هزار میلیارد تومان جای افزایش دارد، به‌نظر من باید بهزیستی برای کمک گرفتن از مردم به مساجد برود.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۸ میلیون نفر را بیمه کردیم و آمار نشان می‌دهند که اینها فقرا و حاشیه‌نشین‌ها بودند. در طرح سلامت ۷۰ درصد کار با ما است و سازمان تأمین اجتماعی غیر این، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هنگام ورود به این کار، تأمین اجتماعی ۵هزار میلیارد تومان کسری داشت، از طرفی به دفترچه بیمه ارزش گذشته‌اش را برگرداندیم و پارسال برای اینکه گران کردن خدمات را پوشش دهیم، ۳هزار میلیارد تومان دیگر آوردیم و در این طرح سلامت، به‌طور گمنام فعالیت کردیم.

ربیعی هدف بهزیستی را انتقال تکیه از دولت به ملت عنوان کرد و گفت: ما ۲۲ میلیون شغل داریم و نسبت شغل رسمی به غیررسمی، ۲ به ۱ است؛ امسال ۶۰۰هزار بیمه جدید داشتیم. از سوی دیگر با هماهنگی رئیس جمهور، قرار را بر عدم افزایش یارانه و مقابله با فقر گذاشتیم.

در این دیدار رئیس سازمان بهزیستی، رئیس بانک رفاه کارگران، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان استانی وزارت کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی می‌کردند.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false