نحوه واگذاری دائم نیروگاه بوشهر به ایران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نحوه واگذاری دائم نیروگاه بوشهر به ایران

کمالوندی و «اسپاسکی» در مذاکرات اخیر خود در تهران درباره نیروگاه‌های شماره ۲ و ۳ بوشهر، نحوه واگذاری دائم نیروگاه بوشهر به ایران و قراردادهای فنی و تجاری مشترک به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.

به گزارش "چغادک نیوز"، «نیکلای اسپاسکی» معاون شرکت روس اتم به همراه چند تن از مسئولان این شرکت، دوم اردیبهشت ماه برای مذاکره در خصوص همکاری‌های فیمابین ملاقاتی با بهروز کمالوندی سخنگو و معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان داشتند.

این دیدار در ادامه مذاکراتی که اواخر سال گذشته در مسکو انجام و مقرر شد «اسپاسکی» آن را با سفر به ایران پیگیری کنند، صورت گرفته است.

در این نشست در خصوص نیروگاه‌های اتمی شماره ۲ و ۳ بوشهر که قرار است در فاصله دو سال در سایت نیروگاه اتمی بوشهر ساخته شود، گفت‌وگو شد.

همچنین موضوع قراردادهای فنی و تجاری بررسی و همکاران حوزه‌های مختلف سازمان انرژی اتمی دیدگاه‌های‌ خود را مطرح کردند.

نحوه واگذاری دائم نیروگاه اتمی بوشهر به متخصصان داخلی کشورمان از جمله موضوعات مهمی بود که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گفت‌وگو درباره مواضع روسیه در مذاکرات هسته‌ای از دیگر محورهای رایزنی با معاون شرکت روس اتم بود و از مواضع سازنده روسیه در مذاکره با ۱+۵ قدردانی شد.

همچنین هیأت روسی به ریاست «نیکلای اسپاسکی» بعد از ظهر روز چهارشنبه با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه و همکاری‌های آتی به تبادل نظر پرداختند.

هیأت روسی سوم اردیبهشت ماه بازدیدی از منطقه هسته‌ای اصفهان انجام داد.
 

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false