تراکتور به دنبال فرار با پیکان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تراکتور به دنبال فرار با پیکان

دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال با دیدارهایی تعیین کننده دنبال خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، در ادامه دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فردا (یکشنبه) چهار دیدار باقی مانده برگزار خواهد شد. در این دیدارها تیم صدرنشین تراکتورسازی باید در تهران به مصاف پیکان برود و پرسپولیس بحران‌زده در کرج به مصاف سایپا خواهد رفت. فولاد خوزستان و ذوب‌آهن مدعی هم در اهواز رو در روی هم قرار می‌گیرند و نفت برای ماندن در کورس قهرمانی باید از ملوان پذیرایی کند.

پیکان – تراکتورسازی تبریز
بحران از ابتدای فصل تیم پر مهره پیکان را فرا گرفته بود و این تیم حالا که در هفته‌های انتهایی لیگ قرار داریم برای سقوط نکردن می‌جنگد. پیکانی که با مهره‌هایی همچون مهدی رحمتی، محمد نصرتی، ساموئل، سعید دقیقی، سیاوش اکبرپور و… نتوانست انتظارات را برآورده کند اما حالا تیم‌های بالای جدول از این تیم انتظار دیگری دارند. تراکتورسازی با ۵۰ امتیاز و تفاضل گل ۱۹ صدر جدول را در اختیار دارد و تیم‌های سپاهان با ۵۰ امتیاز و تفاضل گل ۱۳ (یک بازی بیشتر)، نفت با ۴۸ و فولاد با ۴۷ امتیاز در تعقیب این تیم هستند.

حالا این سه تیم تعقیب کننده انتظار دارند پیکان بتواند با شکست دادن تراکتورسازی معادله قهرمانی را پیچیده‌تر کند و علاوه بر این موضوع خودش هم شرایط بهتری در جدول رده‌بندی لیگ برتر پیدا کند. تراکتورسازی هم که قید لیگ قهرمانان آسیا را زد تا تمرکزش را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارد، به فکر فرار از دست تعقیب کنندگان است اما کار سختی مقابل پیکانی خواهد داشت که برای ماندن انگیزه‌ای متفاوت دارد.

سایپای البرز – پرسپولیس
به ناکامی‌ها و بحران این فصل پرسپولیس، حاشیه هم اضافه شد. این تیم که در لیگ برتر این فصل به هیچ‌وجه شرایط خوبی را پشت سر نگذاشت، در آسیا هم به مشکل خورد و پس از شکست ۳ بر صفر مقابل لخویا وارد فاز تازه‌ای از بحران و حاشیه شد. تاوان این شکست خارج از خانه درگیری شدید لفظی و فیزیکی محمدرضا خانزاده و سوشا مکانی با هواداران بود. هوادارانی که این فصل بارها شکست‌ها و اشتباهات بازیکنان را تحمل کرده‌اند اما بازیکنان این تیم نشان دادند تاب انتقاد هواداران را ندارند. این حاشیه باعث شده تا تیم بحران‌زده برانکو ایوانکوویچ بیش از پیش تحت تأثیر قرار بگیرد و مطمئناً این موضوع در دیدار مقابل سایپا نیز روی بازیکنان و مجموعه پرسپولیس اثرگذار خواهد بود.

سایپا در حال حاضر شرایطی نسبتاً معمولی را در لیگ برتر تجربه می‌کند و نتیجه دیدار آنها مقابل پرسپولیس تفاوت چندانی در وضعیت این تیم در جدول رده‌بندی ندارد. شاگردان مجید جلالی که با ۳۷ امتیاز رتبه هفتم جدول را در اختیار دارند، با توجه به جوانی‌شان در دیدار مقابل پرسپولیس به دنبال کسب تجربه بیشتر خواهند بود و مطمئناً این بازیکنان جوان انگیزه زیادی هم خواهند داشت تا میهمان خود را با شکست بدرقه کنند. برعکس این موضوع پیروزی در این دیدار از هر جهت برای پرسپولیس حائز اهمیت است. ۳ امتیاز بازی این هفته هم به وضعیت پرسپولیس در جدول رده‌بندی سر و سامان می‌دهد و هم تا حدودی آنها را از بحران دور می‌کند. باید دید شاگردان پُرحاشیه برانکو در کسب نتیجه هم موفق هستند یا نه!

فولاد خوزستان – ذوب‌آهن اصفهان
وضعیت فولاد هم شبیه به وضعیت تراکتورسازی است. این تیم لیگ قهرمانان آسیا را فدا کرد تا تمام توان خود را در لیگ برتر بگذارد. حالا شاگردان دراگان اسکوچیچ با ۴۷ امتیاز در تعقیب تیم صدرنشین تبریزی و البته سپاهانی هستند که با پیروزی مقابل راه‌آهن نشان داد یک مدعی جدی برای قهرمانی است. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، در این فصل فراز و نشیب زیادی داشت اما بازهم توانست خودش را در جمع مدعیان نگه دارد. فولاد برای اینکه همچنان این روند خود را حفظ کند چاره‌ای جز پیروزی مقابل ذوب‌آهن ندارد.

چراغ خاموش بالا آمدن تخصص این فصل ذوب‌آهن بود. ذوب‌آهن بعد از چند فصل ناکامی، هدایتش در لیگ چهاردهم را به دست یحیی گل‌محمدی سپرد و این مربی توانست کم‌کم تیم تحت هدایتش را بالا بکشد. حالا ذوب‌آهنی که چراغ خاموش بالا آمده جدا از شانسی که در جام حذفی دارد، خودش را مدعی کسب سهمیه آسیایی می‌داند و بعید نیست با روند فعلی‌اش موفق به انجام این کار نیز بشود. البته این هفته می‌تواند آخرین فرصت برای ذوب‌آهن باشد، چراکه استقلال دوباره متوقف شد و جمع امتیازاتش به عدد ۴۴ رسید و فولاد نیز یکی از رقیبان مستقیم ذوب‌آهن برای کسب سهمیه آسیایی خواهد بود. ذوب‌آهن با ۴۲ امتیاز باید تلاش کند تا جمع امتیازاتش را به تیم‌های بالای جدول نزدیک کند و این کار در خانه فولادِ مدعی، بسیار سخت است.

نفت تهران – ملوان بندرانزلی
اگر پس از شکست مقابل فولاد و شکست سنگین مقابل ذوب‌آهن بگوییم نفت هم وارد بحران شده، پُر بیراه نگفته‌ایم. تیم علیرضا منصوریان که صدرنشین لیگ برتر بود و شانس زیادی برای قهرمانی داشت، بعد از دو شکست پیاپی صدرجدول را تقدیم تراکتورسازی کرد و حالا برای پس گرفتن رتبه‌اش تلاش می‌کند. نفت با ۴۸ امتیاز، به شکست یا حداقل توقف تراکتورسازی چشم دوخته است و اگر این اتفاق رخ ندهد فرصت جبران برای نفتی‌ها یک هفته کمتر خواهد شد؛ البته به شرط اینکه نفت بتواند این هفته از بحران فاصله بگیرد و میهمانش را شکست دهد.

ملوان بندرانزلی هنوز در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد و اگر دیر بجنبد یکی از گزینه‌های سقوط خواهد بود. شاگردان فیروز کریمی در دیدار هفته گذشته خود مقابل استقلال به کسب تساوی خانگی رضایت دادند و مسلماً این هفته کار سخت‌تری پیش‌رو دارند. البته به همین میزان کار برای نفت هم سخت است. مطمئناً شکست ۵ بر ۳ مقابل ذوب‌آهن تأثیری منفی در روحیه بازیکنان نفت داشته و آنها نیاز به یک ریکاوری خوب دارند تا به شرایط آرمانی بازگردند. چشم امید تیم‌های بالا و پایین جدول به این بازی است تا نتیجه‌ای دلخواه آنها به دست بیاید.

نتایج و برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌وهفتم به شرح زیر است:

جمعه، ۴ اردیبهشت‌ماه
سپاهان اصفهان ۳ – راه‌آهن
گل‌ها: لوسیانو پریرا (۳۱ و ۷۳) و مهدی شریفی (۶۰)

گسترش‌فولاد تبریز صفر – صبای قم صفر

نفت مسجدسلیمان صفر – استقلال خوزستان صفر

استقلال صفر – پدیده خراسان صفر

یکشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه
پیکان – تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهدای شهر قدس

سایپای البرز – پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج

فولاد خوزستان – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸، ورزشگاه غدیر اهواز

نفت تهران – ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی تهران

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false