افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کفش | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کفش

رئیس هیئت مدیره صنعت کفش ایران با بیان اینکه نظارت چندانی روی قاچاق صنعت کفش وجود ندارد، گفت: این مساله مشکلات زیادی به وجود می‌آورد از این رو لازم است نظارت و کنترل از داخل شبکه‌های توزیع باشد.

به گزارش "چغادک نیوز"، لشگری رئیس هیئت مدیره صنعت کفش ایران با بیان اینکه صنعت کفش صنعت قاچاق‌پذیر است، اظهار داشت: با توجه به اینکه نظارتی روی بحث قاچاق کفش وجود ندارد قاچاق در این بخش چندین برابر آمار رسمی واردات است.
 
رئیس هیئت مدیره صنعت کفش ایران افزود: بهترین کمک برای جلوگیری از قاچاق این محصول کنترل از داخل شبکه‌های توزیعی است ولی به هر صورت فارغ از این مساله ما انتظار داریم همزمان با رفع تحریم‌های خارجی خود تحریم‌های داخلی همچون سیستم بانکی نیز برداشته شود.
 
وی ادامه داد: امیدواریم رفع تحریم‌ها بتواند به احیای صنایع کوچک و متوسط کفش کشور و نوسازی ماشین‌آلات کمک کند.

رئیس هیئت مدیره صنعت کفش ایران تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد مصرف داخلی از محل تولیدات داخل است و تولیدکنندگان همواره در صحنه هستند منتهی موانعی که بر سر راه وجود دارد سرعت پیشرفت این صنعت را کند کرده است.

لشگری با بیان اینکه حوزه آموزش، کیفیت، استانداردسازی، افزایش قدرت صادراتی و نقدینگی نیاز به توجه دارند، گفت: ضمن اینکه باید تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان جهت نوسازی تجهیزات ماشین‌آلاتشان قرار گیرد لازم است تخفیفات ویژه‌ای برای حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌های خارجی در نظر گرفته شود.
 
وی اظهار داشت: تلاش‌هایی که در جهت کاهش نرخ تورم در حال انجام است می‌تواند منجر به بهبود قدرت خرید مردم و کاهش قیمت تمام شده محصولات شود.

وی با بیان اینکه عموم صنایع درگیر کمبود نقدینگی هستند، گفت: اگر گلوگاه‌های سیستم کسب و کار رفع شود صنعت جای زیادی برای کسب موفقیت‌های چشمگیر دارد.

وی همچنین افزود: لازم است مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی اخذ شود نه اینکه از تولیدکننده شناسنامه دار دریافت کنیم و تولیدکننده به مشکل دچار شود.

رئیس هیئت مدیره صنعت کفش ایران در پایان با بیان اینکه آمار واردات کفش رشد ۱۰۰ درصدی داشته است، گفت: در عین حال صادرات از نظر ارزشی در سال ۹۳ با کاهش حدود منفی ۵٫۷ درصد و از نظر وزنی منفی ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۲ مواجه بوده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false