×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ادامه روزهای بدون برد استقلال/ شانس آسیا هر روز کمتر از دیروز +جدول و حاشیه

روز نخست از هفته بیست و هفتم لیگ برتر درحالی با تساوی بدون گل استقلال مقابل پدیده به پایان رسید که شانس این تیم برای کسب سهمیه آسیا کمتر شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، دیدار تیم‌های استقلال و پدیده خراسان از هفته بیست‌و‌هفتم مسابقات فوتبال لیگ‌ برتر باشگاه‌های کشور که از ساعت ۱۹:۱۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود با نتیجه ۰ بر ۰ به پایان رسید.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این تساوی تقریبا شانس قهرمانی در رقابتهای لیگ برتر را از دست دادند و در سه بازی آینده باید به فکر کسب سهمیه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده باشند.

برنامه، نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ برتر ایران

نیمه اول
دقیقه ۴:
بهارد نسیم‌اف با نفوذ به محوطه جریمه استقلال می‌توانست خطرناک عمل کند اما امیرحسین صادقی او را متوقف کرد.

دقیقه ۸: بازیکنان پدیده یک بار دیگر در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شدند که این بار محسن فروزان موفق به مهار ضربه محمد غلامی شد.

دقیقه ۲۲: استقلالی‌ها در یک حرکت تیمی و سرعتی توپ را داخل محوطه جریمه به آرش برهانی رساندند که این بازیکن هم با ضربه‌ای دروازه پدیده را تهدید کرد اما توپ او راهی اوت شد.

دقیقه ۲۴: رضا عنایتی با خطا روی اکبر صادقی اولین بازیکنی بود که در این بازی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۲۷: حرکت محمدمهدی نظری از سمت چپ خط دفاعی استقلال و ارسال زمینی او داخل محوطه جریمه روی دروازه فروزان خطر ایجاد کرد اما مهاجم پدیده استفاده‌ای از این ارسال نداشت تا توپ به بیرون برود.

دقیقه ۳۹: یونس شاکری پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی برای شوتزنی شد که ضربه او از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: بازیکنان پدیده حمله تند و تیزی را انجام دادند که شاکری ضربه‌ای محکم را به توپ زد اما قبل از ورود ضربه او به دروازه، فروزان توپ را دفع کرد.

ادامه روزهای بدون برد استقلال/ شانس آسیا هر روز کمتر از دیروز/صعود سپاهان به رده دوم +جدول و حاشیه

نیمه دوم

دقیقه ۴۶: اولین تعویض امیر قلعه‌نویی ابتدای نیمه دوم انجام شد که محمدرضا خرسندنیا جای آرش برهانی را گرفت.

دقیقه ۵۰: استقلالی‌ها در زمین پدیده حمله‌ای را ترتیب دادند که ارسال روی دروازه را رضا عنایتی تبدیل به یک ضربه قیچی برگردان کرد که دروازه‌بان پدیده توپ را به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۵: حمله خطرناک روی دروازه استقلال از سمت چپ و ارسال زمینی روی دروازه فروزان یونس شاکری را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما مدافعان استقلال پیش از رسیدن توپ به مهاجم فرصت طلب پدیده تن به کرنر دادند.

دقیقه ۷۰: پاس در عمقی که پشت محوطه جریمه به رضا عنایتی رسید موقعیت خوبی برای این مهاجم با تجربه خلق کرد. او هم توپ را به داخل دروازه پدیده فرستاد اما پیش از ضربه عنایتی داور اعلام آفساید کرده بود تا گل استقلالی‌ها به ثبت نرسد.

دقیقه ۷۳: حمله بی‌جان آبی‌پوشان توسط مدافعان سرخپوش پدیده دور شد اما توپ پشت محوطه جریمه به کرار جاسم رسید که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: سیدمحسن کریمی، مهاجم جوان استقلال جای خسرو حیدری را گرفت تا آبی‌پوشان بازیکن تازه نفسی را در ترکیب خود داشته باشند.

ادامه روزهای بدون برد استقلال/ شانس آسیا هر روز کمتر از دیروز/صعود سپاهان به رده دوم +جدول و حاشیه

پس از شکست مقابل نفت، فولاد و تساوی مقابل تیم‌های ذوب‌آهن و ملوان این پنجمین بازی پیاپی بود که استقلال رنگ پیروزی را ندید و با این تساوی ۴۴ امتیازی شد. تساوی مقابل استقلال، پدیده را هم به امتیاز ۳۱ رساند. 



گسترش فولاد ۰ – صبای قم ۰

در اولین مسابقه در هفته بیست و هفتم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰  گسترش فولاد و صبای قم به میزبانی ورزشگاه اختصاصی گسترش در تبریز و در حضور حدود ۸ هزار تماشاگر آغاز شد و در نهایت نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

حسین زرگر داور این دیدار به مگنو باتیستا و محسن حسینی از گسترش و حسین کوشکی،  میلاد فراهانی، ابوالفضل ابراهیمی، جلال‌الدین علی‌محمدی و فرشید باقری از صبا کارت زرد نشان داد.

این دیدار قرار بود ساعت ۱۸ آغاز شود که به خاطر مشکلات نور ورزشگاه به نیم ساعت زودتر موکول شد، ضمن اینکه بلیت‌های این دیدار نیز رایگان بود.

با این تساوی و کسب یک امتیاز برای هر دو تیم، صبای قم ۳۴ امتیازی و گسترش فولاد نیز ۲۷ امتیازی شدند.

در دیگر دیدار دو مسابقه به صورت همزمان از ساعت ۱۸ دنبال شد. که نتایج زیر به دست آمد:

سپاهان ۳ – راه آهن صفر

گل‌‌ها: لوسیانو پریرا ۳۰ و ۷۳ و مهدی شریفی ۶۰

نفت مسجد سلیمان صفر – فولادخوزستان صفر

با این نتایج سپاهان ۵۰ امتیازی شد و به علت تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت. همچنین راه‌آهن با این شکست ۲۲ امتیازی باقی ماند و به رده شانزدهم جدول سقوط کرد.

 

جدول رده بندی لیگ برتر

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
۱ تراکتورسازی ۲۶ ۱۵ ۵ ۶ ۴۸ ۲۹ ۱۹ ۵۰
۲ سپاهان ۲۷ ۱۴ ۸ ۵ ۳۸ ۲۵ ۱۳ ۵۰
۳ نفت تهران ۲۶ ۱۳ ۹ ۴ ۳۷ ۲۴ ۱۳ ۴۸
۴ فولاد خوزستان ۲۶ ۱۴ ۵ ۷ ۳۱ ۲۲ ۹ ۴۷
۵ استقلال ۲۷ ۱۲ ۸ ۷ ۳۷ ۲۸ ۹ ۴۴
۶ ذوب آهن ۲۶ ۱۱ ۹ ۶ ۴۰ ۲۶ ۱۴ ۴۲
۷ سایپا ۲۶ ۱۰ ۷ ۹ ۳۰ ۲۶ ۴ ۳۷
۸ صبای قم ۲۷ ۸ ۱۰ ۹ ۲۴ ۲۹ ۳۴
۹ پدیده مشهد ۲۷ ۶ ۱۳ ۸ ۲۲ ۲۳ ۳۱
۱۰ پرسپولیس ۲۶ ۷ ۸ ۱۱ ۲۶ ۳۱ ۲۹
۱۱ گسترش فولاد ۲۷ ۵ ۱۲ ۱۰ ۲۷ ۳۶ ۲۷
۱۲ ملوان ۲۶ ۵ ۱۱ ۱۰ ۲۵ ۳۰ ۲۶
۱۳ استقلال خوزستان ۲۷ ۴ ۱۴ ۹ ۳۱ ۳۹ ۲۶
۱۴ پیکان ۲۶ ۴ ۱۳ ۹ ۱۳ ۲۲ ۲۵
۱۵ نفت مسجد سلیمان ۲۷ ۳ ۱۳ ۱۱ ۱۸ ۳۳ -۱۵ ۲۲
۱۶ راه آهن ۲۷ ۵ ۷ ۱۵ ۲۱ ۴۵ -۲۴ ۲۲


 

حاشیه دیدار بازی گسترش فولاد و صبای قم

*برای تماشای این مسابقه شهرام دبیری، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در جایگاه ویژه ورزشگاه حضور داشت.

*همچنین رسول خطیبی، سرمربی سابق تراکتورسازی و گسترش فولاد نیز از بین تماشاگران این دیدار را تماشا کرد.

*در دستان هواداران پرتعداد حاضر در ورزشگاه بعضاً پرچم تراکتورسازی نیز دیده می‌شد.

*چند تن از مسئولان سیاسی ورزشگاه از جمله رئیس شورای شهر تبریز نیز برای تماشای مسابقه در ورزشگاه اختصاصی گسترش حاضر شدند.



حاشیه دیدار استقلال و پدیده مشهد

علیرضا مرزبان در دقیقه ۲ مسابقه معتقد بود سرنگون شدن بهادر نسیم‌اف در محوطه جریمه استقلال یک پنالتی بوده که داور و کمک‌داور آن را ندیده‌اند و به همین دلبل به آنها به شدت اعتراض کرد.

* علی نظری جویباری، ایمان عالمی، شاهرخ بیانی، ستار همدانی، سعید بیگی و حسین عسگری از چهره‌های سرشناس در جایگاه ویژه هستند. حسین عسگری ناظر داور مسابقه است.

* میلاد فخرالدینی بازیکن محروم استقلال هم در جایگاه ویژه حضور دارد.

* امیر قلعه‌نویی پیش از شروع مسابقه به سمت نیمکت تیم پدیده و مرزبان رفت و به او خوشامد گفت.

* محمد غلامی به سمت قلعه‌نویی و طالب‌لو رفت.

* وحید طالب‌لو و  امیرحسین صادقی پیش از شروع مسابقه به سمت هوادارن استقلال رفتند و به ابراز احساس آنها پاسخ دادند.

* رضا ناصحی بازیکن پدیده نیز در جایگاه ویژه نشسته است.

* محمدمهدی نظری هم پیش از شروع مسابقه به سمت قلعه‌نویی رفت و با تک‌تک نیمکت‌نشینان استقلال دست داد.

* امید ابراهیمی به سمت مرزبان رفت و با سرمربی پدیده خوش و بش کرد.

* سرمربی پدیده پیش از شروع مسابقه به سمت هواداران تیمش رفت و به ابراز احساس آنها پاسخ داد.

* رضا عنایتی مهاجم نیم‌فصل اول پدیده پیش از شروع مسابقه به سمت نیمکت تیم پدیده رفت و با کادر فنی و نیمکت‌نشینان این تیم خوش و بش کرد. عنایتی نیز با روشنگر دروازه‌بان پدیده خوش و بش کرد.

* اکبر صادقی بازیکن پدیده هم به سمت قلعه‌نویی رفت و با او خوش و بش کرد.

* ادموند اختر پیشکسوت سابق استقلال هم در جایگاه ویژه حضور دارد.

* مارکار آقاجانیان و اوسیانو کروز از دستیاران کی‌روش در ورزشگاه حضور دارند.

* پیراهن قرمز بازیکنان پدیده با واکنش هواداران استقلال همراه بود. رنگ پیراهن پدیده موجب شد تا اغلب شعارها به آبی‌ و قرمز مربوط باشد.

* اعضای تیم استقلال به دلیل درگذشت سعید سیروج هواداری که در دیدار برابر ملوان درگذشت با بازوبند مشکی در مسابقه حاضر شدند.

* امیر قلعه‌نویی در نیمه اول از عملکرد بازیکنانش رضایت نداشت و این موضوع را می‌تواند اعتراض‌هایی که به صورت مکرر به آنها داشت متوجه شد. قلعه‌نویی در تمام زمان نیمه اول کنار خط ایستاده بود و به بازیکنان تذکر می‌داد.

* جیمی جامپ بازی ذوب‌آهن و استقلال این بار با لباس آبی و صورت رنگ شده در ورزشگاه حاضر شد. وی تصمیم داشت از جایگاه تماشاگران به زمین مسابقه وارد شود که پیش از ورود به زمین توسط ماموران دستگیر شد. وی همان تماشاگری است که در دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن وارد زمین شد و روی پیراهن خود نوشته بود «من همانم،‌جوابم چه شد».

* مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ که در نیمه نخست کنار مارکار آقاجانیان حضور داشت دقایقی به صورت خصوصی با او به گفت‌وگو پرداخت.

* در صحنه‌ای از بازی امیر قلعه‌نویی به کمک‌داور بازی اعتراض کرد و اعتقاد داشت که بازیکن پدیده با خطا پرتاب اوت‌دستی را انجام می‌دهد.

* هواداران استقلال در دقایقی از بازی از بازیکنان تیم‌شان درخواست گلزنی می‌کردند و شعار استقلال، غیرتت را نشان بده، خواستار بازی هجومی از آنها بودند.

* امیر قلعه‌نویی بارها از عملکرد بازیکنانش ناراحت بود و دستانش را با ناراحتی به دور سرش می‌گرفت.

* جواد زرینچه که کمتر به کنار زمین می‌آمد در اواسط نیمه دوم به سمت امیر قلعه‌نویی رفت و نکاتی را به او گفت.

* جیمی جامپ معروفی که در دیدار گذشته استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان وارد زمین شده بود، قصد ورود به ورزشگاه را داشت که توسط ماموران بازداشت شد. نکته قابل توجه اینکه وقتی به مهدی تاج این موضوع را اعلام کردند او با عصبانیت گفت که با او برخورد خواهد کرد.

* پیمان یوسفی گزارشگر این بازی از سوی هواداران استقلال با شعار پیمان استقلالی تشویق شد و هواداران در اقدامی عجیب شعار عادل یادت باشه، پیمان سرورته، سر می‌دادند.



حاشیه دیدار سپاهان و راه آهن

تماشاگران اصفهانی در پایان دیدار سپاهان – راه‌آهن در چارچوب هفته بیست‌وهفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با تجمع مقابل ورزشگاه فولادشهر علیه علیرضا رحیمی، مدیرعامل پیشین سپاهان و مدیر فعلی باشگاه راه‌آهن شعار دادند.

هواداران شعار می دادند: «رحیمی یادت باشه، اصفهان جای تو نیست» و «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز، علیرضا رحیمی صاحب عزاست امروز».

تماشاگران با این حرکت در واقع گلایه خود را از رحیمی، مدیرعامل پیشین سپاهان ابراز داشتند.

مشرق

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false