آیت‌الله مکارم‌شیرازی: قشر ثروتمند نباید یارانه بگیرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: قشر ثروتمند نباید یارانه بگیرد

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حذف یارانه ثروتمندان شجاعت می‌خواهد و نباید قشر ثروتمند یارانه بگیرند، به‌نظر من ۵۰درصد یارانه‌بگیران به این مبلغ ۴۵هزار تومان نیاز ندارند.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی که در دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت، اظهار داشت: یارانه‌ها از ابتدا اشتباه بزرگی بود، شعارهای روزمره را ملاک قرار داده‌اند و آینده را به خطر انداختند اما چیزی که داده شد پس‌گرفتن آن سخت است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: دلیلی ندارد که ۷۰ میلیون نفر از بودجه مملکت تغذیه شوند چراکه بیت‌المال متعلق به نیازمندان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حذف یارانه ثروتمندان شجاعت می‌خواهد و نباید قشر ثروتمند یارانه بگیرد؛ به‌نظر من ۵۰ درصد یارانه‌بگیران به این مبلغ ۴۵هزار تومان نیاز ندارند و نباید بگیرند چراکه گرفتن این مبلغ شبهه شرعی دارد. این کار مهم یعنی حذف یارانه ثروتمندان باید انجام شود و البته عوارضی دارد اما آیندگان به شما درود می‌فرستند.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یارانه باید مال افراد نیازمند باشد و قدم گذاشتن در این راه قابل تقدیر است؛ امیدواریم مسئله بیکاری حل شود زیرا در روایات داریم که جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که یک بیکار، یک فقیر در آن نباشد.

وی تصریح کرد: در اسلام به کار و کارگر اهمیت زیادی داده شده است و در حدیثی قطرات عرق کارگر با خون شهید در میدان جهاد مقایسه شده و در حدیث دیگری آمده است که خواب کارگر از خستگی، عبادت است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کارگری اسلام توسط رسانه‌ها توسعه یابد و کسی فکر نکند کارگر بی‌اهمیت است زیرا اگر کارگر نباشد، جامعه می‌خوابد،  خاطرنشان کرد: باید مقام کارگر همانند آنچه که در اسلام معرفی شده است، مورد توجه قرار گیرد؛ از سوی دیگر مسئولیت پذیری نیز باید مدنظر کارگران باشد چراکه مسئولیت بسیاری به عهده کارگران است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مقام کارگران را در مقابل خدا و مسئولیت‌پذیری کارگران در مقابل خداوند را نهادینه کنند، تصریح کرد: بهزیستی یکی از مهم‌ترین خدمات اسلام است و اغنیاء باید به فکر ضعفا باشند. کسی که پس از زحمت کشیدن، بیمار شده یا از ابتدا معلول متولد شده است، باید توسط جامعه تمشیت شود.

مرجع تقلید شیعیان با تایید پیشنهاد وزیر کار مبنی بر نگهداری از یتیمان و معلولین در خانواده‌ها و حمایت دولت از خانواده، گفت: این کار خوبی است که خانواده‌ها عهده‌دار معلولین شوند، البته باید بر این مسئله نظارت لازم از سوی دولت صورت گیرد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به کاهش نرخ بیکاری افزود: کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار دارد و در این ایام هر چقدر نرخ بیکاری کاهش یابد، سبب افتخار است چراکه کار سبب مقابله با مفاسد و مشکلات می‌شود.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false