ظریف: آماده کمک به آغاز گفت‌وگوها هستیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ظریف: آماده کمک به آغاز گفت‌وگوها هستیم

وزیر امور خارجه بامداد چهارشنبه توقف حملات عربستان به یمن را «تحولی مثبت» ارزیابی کرد و گفت ایران آماده است به ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه و آغاز مذاکرات در یمن با هدف تشکیل دولتی فراگیر، کمک کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بامداد چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، توقف حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن را تحولی مثبت ارزیابی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که اکنون نیاز به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و آغاز مذاکرات میان جناح‌های یمنی با هدف تشکیل دولت فراگیر در این کشور است.

وزیر امور خارجه در این پیام تصریح کرد که ایران آماده است تا به آغاز این روند کمک کند.

در این پیام آمده است: «تحولات مثبت یمن باید با کمک‌های انسان‌دوستانه فوری، مذاکرات درون یمنی و تشکیل دولت فراگیر، پیگیری شود. آماده کمک هستیم.»

سه‌شنبه شب سخنگوی ائتلافی که از ۲۷ روز قبل مناطق مختلف یمن را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی به یمن، هدف حمله قرار داده بود، از تصمیم ریاض برای توقف حملات خبر داد.

محمد جواد ظریف هفته گذشته طرحی را به سازمان ملل ارائه کرد که متشکل از چهار بند، شامل آتش‌بس، کمک‌های انسان‌دوستانه، آغاز مذاکرات درون یمنی و تشکیل دولت فراگیر بود.

دیروز حسین امیرعبدالهیان معاون وزیر امور خارجه گفته بود با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته، خوش‌بین است که تا ساعاتی دیگر در یمن آتش‌بس برقرار شود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false