×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سپاه، همزاد انقلاب

سپاه برای دفاع و پاسداری از انقلاب، در همه عرصه ها حضور دارد اما در هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی، عضویت ندارد و دلبسته و متعلق به هیچ یک از آنها نیست بلکه متعلق به همه مردم و برآمده از اراده دینی و انقلابی آنهاست.

به گزارش "چغادک نیوز"،

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاه، با ساختار نهادی و منعطف در عرصه پاسداری همه جانبه از انقلاب، از ارزشمندترین و حیاتی ترین دست آوردهای انقلاب اسلامی و در حقیقت، همزاد، هم جنس و همراه با آن در تمام زمینه هاست. برای شناخت سپاه، باید در گام نخست، انقلاب را شناخت؛ انقلابی که در سایه ایمان به خدا، رهبری امام (ره) و وحدت مردم شکل گرفت و به پیروزی رسید. سپاه نیز بر پایه ایمان به خدا و دفاع از دین خدا بر اساس قرائت امام امت (ره) از اسلام ناب محمدی، از دل آحاد مردم و اراده الهی آنان شکل گرفت و ولایتمدارانه پای به عرصه دفاع از دست آوردهای انقلاب اسلامی گذاشت.

سپاه، نهادی است بی بدیل که در بین ارگان های نظامی حال حاضر جهان، هیچ نظیری ندارد. لذا نباید آن را با سایر ارتش های نظامی مقایسه کرد. ارتش های نظامی، کارکردشان فقط نظامی و بعضاً امداد و نجات است و غالباً بر اساس مبانی ایدئولوژیک شکل نگرفته اند بلکه در راستای دفاع از حریم سرزمینی و بر اساس انگیزه میهن پرستانه، فعالیت می کنند. اما سپاه، نهادی است دین محور و ولایتمدار که رسالتش پاسداری از انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن است و این پاسداری، صرفاً پاسداری نظامی نیست بلکه شامل هر نوع پاسداری در هر عرصه ای است که انقلاب نیاز به پاسداری داشته باشد. لذا ورود سپاه به فعالیت های غیرنظامی نظیر فعالیت های فرهنگی و اقتصادی در عین حفظ و ارتقای روزافزون توان نظامی، در راستای نیاز روز انقلاب و بر اساس شرایط و مقتضیات زمان و نتیجتاً در جهت پاسداری از انقلاب است که در قانون نیز بر این امر تصریح و تأکید شده است.

سپاه برای دفاع و پاسداری از انقلاب، در همه عرصه ها حضور دارد اما در هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی، عضویت ندارد و دلبسته و متعلق به هیچ یک از آنها نیست بلکه متعلق به همه مردم و برآمده از اراده دینی و انقلابی آنهاست.

از آنجایی که سپاه، نهادی است دین محور، ولایتمدار و مردم پایه، لذا هرگز دچار رکود، روزمرگی و بن بست نخواهد شد. از این رو باید همواره این سه مؤلفه اساسی را در خود حفظ و تقویت نماید. سپاه باید احکام و آموزه های دینی را هرچه بیشتر در خود پررنگ تر و متجلی تر کند؛ در اجرای منویات و خواسته های رهبری، جدّی و بروز باشد و با گسترش ارتباط با اقشار مختلف مردم، حضور خود را در بین مردم، مستحکم تر و راسخ تر نماید.

سپاه، نهادی است پیش رونده که با توجه به ساختار منعطف و انطباق پذیرش با شرایط مختلف در عرصه پاسداری از انقلاب، پیش برنده نیز می باشد؛ یعنی هم خود به سمت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب، شتابان به پیش می رود و هم سایر مجموعه های نظام را به این سمت به پیش می برد و آنها را از رکود و سستی و روزمرگی می رهاند. سپاه از خود مردم، برای مردم و برخاسته از مردم است و همانطور که مردم، از ارکان نظام اسلامی اند و در همه شرایط و به هر طریقی که لازم باشد، از نظام اسلامی به عنوان بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی، حمایت می کنند، سپاه نیز در راستای همین اراده دینی مردم، در هر عرصه ای که لازم باشد، از انقلاب و دست آوردهای کوچک و بزرگش دفاع و پاسداری می نماید.

سپاه امروز، بسیار بالنده تر، مجرّب تر و توانمندتر از همیشه، دژ مستحکم نظام اسلامی و خار در چشم دشمنان کوردل اسلام و انقلاب اسلامی است. لذا هر روزه شاهد تعمیق پشتیبانی مردم از سپاه و تشدید دشمنی دشمنان علیه آن هستیم.

سالروز تشکیل سپاه، فرصت مغتنمی است تا با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) به عنوان مؤسّس شجره طیبه این نهاد مقدّس و همه شهدای سرافرازی که در کسوت سبز پاسداری، در طریق سرخ شهادت جاودانه شدند، اهمیت راهبردی این نهاد عظیم و منحصربفرد را در زمینه پاسداری از اسلام و انقلاب و ارزش های اسلامی، بیشتر بشناسیم و بشناسانیم تا بهتر و پویاتر از همیشه بتواند در انجام رسالت ذاتی خود که پاسداری همه جانبه از انقلاب و دست آوردهای انقلاب اسلامی بر اساس منویات مقام معظّم رهبری اسلامی حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای است، نقش آفرینی افتخارآمـیز نماید.

سیداکبر حسینی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false