×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بورس بازهم به لاک دفاعی فرو رفت

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان معتقداست: برای بهبود وضعیت بازار سرمایه نرخ بهره بانکی باید بیشتر از ۲ درصد کاهش داشته باشد. چراکه نرخ سود بانکی ۲۰ درصدی وعده داده شده برای تولید کنندگان به صرفه نیست. نرخ بهره نباید بیش از ۳ درصد از نرخ تورم تجاورز کند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از اقتصاد آنلاین، حمیدرضا مهرآور پیرامون دو عملکرد متفاوت بازار سهام در ماه گذشته و بازهم تشدید ریزش ها در بازار سهام، اظهارکرد: از ابتدای سال گذشته شاهد روند صعودی شاخص بودیم اما رشد بیش از ۲هزار واحد در هر روز نمی توانست ادامه داشته باشد وطبیعی بود که در ادامه بازار نتواند به رشد هیجانی ادامه دهد. اما به نظر می رسد این رونق اینقدر سریع ناپایدار باشد. 

او تصریح کرد: فروش های بزرگ حقوقی‌ها و عرضه های اولیه در ابتدای سال باعث شد تا روند رو به رشد شاخص متوقف شود و حتی قسمت عمده این فروش هم به بازار بازنگشت تا حداقل در بازار تعادل ایجاد کند.

این فعال بازار اد امه داد: بطورمثال در روزهای ابتدایی سال بیش از یک میلیارد سهم بانک صادرات فروخته شد. اگر هر سهم به طور متوسط ۱۰۰ تومان هم فروخته شده باشد، کل این فروش رقم ۱۰۰ میلیارد تومان را شامل شده است که به نظر می رسد این پول و پول هایی شبیه به آن به بازار بازنگشته است. به گزارش اقتصادی نیوز، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان اعتقاد دارد که بازهم دیدگاه خوش بینانه بیش از حد نسبت به حصول توافق هسته‌ای باعث شد تا جو هیجانی بر بازارغلبه کند و در نتیجه به یکبار با رشد بی سابقه شاخص مواجه شویم. 

او افزود: در ادامه نیز هر چقدر از زمان اعلام بیانیه لوزان می گذریم با مطرح شدن ابهامات و تفسیرهای گوناگون این مساله باعث شد تا سرمایه گذاران با تامل بیشتری به خرید و فروش بپردازند و اغلب دست نگه داشته‌اند تا همه چیز به صورت شفاف بیان شود. هرچند هر دو طرف آمریکا و ایران خوشبین هستند و اعلام می کنند که حتما به نتیجه خواهند رسید. 

مهرآوردرباره بی تفاوت بودن بازار نسبت به کاهش نرخ سود بانکی تا ۲درصد، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت بازار سرمایه نرخ بهره بانکی باید بیشتر از ۲ درصد کاهش داشته باشد. چراکه نرخ سود بانکی ۲۰ درصدی وعده داده شده برای تولید کنندگان به صرفه نیست. نرخ بهره نباید بیش از ۳ درصد از نرخ تورم تجاورز کند.

مهرآور خاطرنشان کرد: بازارامروز نیاز به تامل دارد. سرمایه گذاران باید از سود کوتاه مدت اجتناب کنند و سرمایه گذاری بلند مدت را مورد نظر خود قرار بدهند. از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که حتی اگر توافق عملیاتی شود و نتایج مثبتی به دست بیاید،‌ سرمایه گذاری های زودبازده دیگر محقق نمی شود. زیرا بازار سرمایه آنقدر عمق پیدا کرده است که ظرفیت ورود یک عده سرمایه گذار و خروج عده دیگری را داشته باشد. 

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: اگر در بازار سرمایه گروه هایی هستند که به آینده بازار خوشبین هستند باید خرید ها را شروع کنند و به روند مثبت بازار کمک کنند. چراکه پس از توافق، گروه های خودرویی و بانکی که ارزآوری بیشتری دارند، رونق بیشتری را تجربه خواهند کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false