خوب و بد واردات خودرو | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
خوب و بد واردات خودرو

رئیس کمیسیون ویژه تولید مجلس واردات خودروی لوکس را به ضرر تولید داخل ندانست و با اعلام اینکه ۴۰درصد درآمد کشور از این محل تامین می شود، گفت: ولی نکته اینجاست که امتیار انحصاری خاصی به اشخاص برای واردات خودرو داده می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه تولید مجلس گفت: ما در داخل کشور کارخانه ای نداریم که خودروی لوکس تولید کند بنابراین نمی توان این نتیجه را گرفت که اگر این خودرو وارد کشور شد به تولید داخل ضربه خواهد زد یا خیر.

وی افزود: در مقابل واردات خودرو، واردات کیف و کفش و پوشاک به آن معناست که درحال ضربه به تولید داخل هستیم.

علیرضا فولادگر با توجه به واردات میلیاردی خودرو در سال ۹۳ گفت: در حال حاضر اصلا پسندیده نیست که ما به این میزان خودروی وارداتی لوکس در کشور داشته باشیم که آن هم در اختیار عده محدودی قرار دارد اما اگر از بعد درآمدی به داستان نگاه شود می توان گفت که بیش از ۴۰ درصد درآمد کشور ازین طریق است .

وی با بیان اینکه واردات خودروهای لوکس هم از درصد آسیب رسانی کمتری به صنعت خودرو سازی کشور برخوردار است افزود: اما نکته ای که بتوان در خصوص خودروهای وارداتی لوکس بیان کرد این است که امتیازهای خاصی به اشخاص خاص داده شده است که واردات خودرو از طریق آنها انجام شود مثلا جانبازن یا خانواده هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند و یا ورزشکاران که حتی اگر خودشان هم نیاز نداشته از این امتیاز استفاده کرده اند که حدود ۴۰ درصد از واردات خودروها از طریق این عزیزان انجام می شود .

فولادگر در خصوص اجرای طرح سیاست های مقاومتی گفت : در گزارش های سیاست های مقاومتی حاکی از این بود که در جمع بندی ۲۴ بند طرحی ۴ بندی را با همکاری ۳ قوه تصویب کردیم که در پی آن کارگروهی برای رسیدگی به عملکرد طرح های اقتصاد مقاومتی تشکیل شود .

فولادگر در ادامه درباره اقدامات مجلس درخصوص کالاهای قاچاق نیز گفت: با توجه به حجم تاسف بار کالای قاچاق قانون خاصی نداریم که باید نظارتهای جدی تری صورت پذیرد.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false