وبلاگ نویسان از یمن مینویسند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وبلاگ نویسان از یمن مینویسند

با شروع حمله وحشیانه غرب با پوشش عربستان به یمن، وبلاگ نویسان قبم بدست گرفتند و در حمایت از مردم مظلوم یمن به یاری آنان شتافتند. در ادامه برخی از مطالب وبلاگ نویسان را مشاهده مینمایم

به گزارش "چغادک نیوز"، به گزاش سایت "حرف تو" با شروع حمله وحشیانه غرب با پوشش عربستان به یمن، وبلاگ نویسان قبم بدست گرفتند و در حمایت از مردم مظلوم یمن به یاری آنان شتافتند. در ادامه برخی از مطالب وبلاگ نویسان را مشاهده مینمایم

پوستر/هشدار به سعودی ها

وبلاگ «پایگاه مدهبی حضرت مهدی(عج)» نوشت:

v1ld1b3vjsdjtmoayuc

بخشی از سخنان رهبر انقلاب در مورد سعودی ها در تاریح بیستم فروردین ۱۳۹۴ مطرح شده .. امیدوارم خوشتون بیاد ، برای دریافت سایز اصلی روی پوستر بالا
 کلیک کنید .
——————————————————————————————————————————————————

ینتصر الیمن بالتحالف

 وبلاگ «معبر سایبری فندرسک » نوشت:

 

الموت آل سعود

yaman_sayberi174.ir_post

برای دریافت سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید

پ,ن : اگر مردم یمن باهم اتحاد داشته باشند می توانند در برابر توطئه های آل سعود به پیروزی برسند و انقلاب خود را مستحکم کنند وگرنه همان اتفاقی برای یمن رخ خواهد داد که برای مصر رخ داد.

————————————————————————————————————————————

پوستر/یمن

وبلاگ "سرباز صفر" نوشت:

پس از اتحاد عربستان سعودی با چند کشور دیگر برای ایجاد خفقان در کشور مظلوم یمن، مردم جهان که این اقدام ظالمانه را برنمی تابیدند با ایجاد کمپین stop killing yemen در فضای مجازی مخالفت خود را با آل سعود و متحدانش اعلام نمودند.

سرباز صفر نیز با طراحی یک پوستر اقدامات سعودی ها و وهابیون را محکوم می کند.

برای دریافت پوستر روی عکس زیر کلیک کنید.

 دریافت

 

————————————————————————————————————————————————–

پوستر/شیعه های یمن

وبلاگ "سنگر مجازی بصیرت" نوشت:

دانلود با کیفیت پایین
حجم:۲٫۱۱M
با کیفیت mp3 128
دانلود با کیفیت عالی
حجم۸٫۸۹m
mp3 320

حتما دانلود کنید بسیار زیباست
***جلوی ظلم و ستم خیلیا ساکت میمونن
ولی شیعه های دارن مقابل ظلم میمون
دشمن شیعه شده   حکومت آل سعود……
بر ال سعود ویهود لعنت
باید اماده شیم …
برا جهاد تو راه حق…
برا اطاعت از رهبر…

—————————————————————————————————————

دلائل حمله به یمن

وبلاگ "نجوای کنگان" نوشت:

سایت پژوهشی“گلوبال ریسرچ”  درخصوص تجاوز هوائی دامنه دار عربستان به یمن می نویسد: زیر این ابر  برفراز یمن، دود سیاه سهمگینی نهفته است ، جغرافیای  سیاسی  ونفت واهداف  کلی سیطره بر  تنگه باب المندب وخلیج عدن،  بخشی اساسی این ماجراست…

ائتلاف سیاسی  و نظامی اعراب در منطقه  خلیج فارس،  یمن  را به بهانه  نجات  مردم آن کشور  وانتقال دمکراتیک قدرت بشدت مورد آماج بمباران هوائی قرار داده است، این اتفاقات درحالی بوقوع پیوسته که  این ائتلاف  خود، مخلوطی ناسالم از دیکتاتورها و حکام  فاسد ودشمن دمکراسی  که گردهم جمع شده اند، شکل گرفته است .

ادامه مطلب

————————————————————————————————————————-

چشم ها را باید شست و یمن را، جور دیگر بایددید

وبلاگ علی اکبری نوشت

 

دو قدم دلهره دارم، دو قدم راهی نیست از یمن تا ایران

من دلم غمگین است،گونه ام بارانیست همچو چتر باران

هر کجا هستم باشم، سر زمین مال من است

هسته ای ،پیشرفت، این زمین مال من است

چه اهمیت دارد گاه اگر می کنند تحریمت؟

من نمی دانم چرا برخی گویند: آمریکا زیباست

و نمی دانم که چرا ظلم در این دنیاست؟

 این یمن باز چه کم از همه دنیا دارد؟

 چشم ها را باید شست و یمن را، جور دیگر باید دید

اسحله باید برداشت،به دفاع باید برخواست،این دفاع دین من است 

فکر را، خاطره را، زیر باران باید برد با همه مردم شهر زیر باران باید رفت

عشق را زیر باران باید جست، زیر باران گلوله

زیر باران باید دفاع کرد، حرف زد،حق گفت

این همان حق من است، آنچه آموخته ام

حق دین ،حق دفاع،حق آن ملت مظلوم که پی در پی هم می میرند

 به دفاع بر خیزیم که یمن مظلوم است…

زندگی آب تنی کردن در حوضچه "اکنون" است

رخت را برکنیم

 به دفاع بر خیزیم که یمن مظلوم است…

 نویسنده:علی اکبری

———————————————————————————————————–

چرا یمن مهم است

وبگاه دنیای جنگ افزار :

موقعیت جغرافیایی یمن

موقعیت جغرافیایی یمن

یمن کشوری در جنوب غربی آسیا درست در جنوب عربستان سعودی واقع شده است.این کشور از لحاظ استراتژیک نه تنها برای منطقه بلکه برای اکثر کشورهای جهان محل مهمی به حساب می آید چرا که تنگه باب المندب،شاهراه ارتباطی اقیانوس هند با دریای مدیترانه در محدوده تصرف این کشور واقع شده است.

جدا از همه موقعیت های مهم تجاری و اقتصادی یمن و همچنین دارا بودن منابع نفت و گاز،موقعیت جغرافیایی یمن از لحاظ نظامی بسیار حائز اهمیت است که این مسئله را میتوان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد:

همسایگان:

یمن از شمال به پادشاهی عربستان سعودی ،از ناحیه غرب به عمان و از ناحیه شرق به دریای سرخ و از جنوب به خلیج عدن و اقیانوس هند محدود است.همانطور که ملاحظه میشود اختیار داشتن خلیج عدن و تسلط دید بر تنگه باب المندب که راه ورود به دریای سرخ است از ویژگی های بارز این کشور است.
این ویژگی ها باعث شده است که کشورها و گروه های شبه نظامی ذینفع مسیر تجارت دریایی اقیانوس هند و دریای مدیترانه و بالعکس توجه خاصی به وقایع یمن داشته باشند که بصورت خلاصه به بیان حساسیت های این کشور ها میپردازیم:

عربستان:

پادشاهان عربستان در دوره های اویل انقلاب و جنگ تحمیلی ایران و عراق

پادشاهان عربستان در دوره های اویل انقلاب و جنگ تحمیلی ایران و عراق

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خلا وجود کشوری که نقش جزیره ثبات و ژاندارم منطقه را بازی کند برای کشورهای غربی به سردمداری آمریکا حس میشد. در این میان با لغو برخی قراردهای نظامی ایران و آمریکا و فروش دومرتبه تجهیزات جنگی ایران به عربستان و اسرائیل،عربستان توانست قدرت نسبی نظامی(البته صرفا به دلیل مقایسه تجهیزات) نسبت به سایر کشور های عربی پیدا کرد و با رفع نیازهای مالی آمریکا در زمینه خریدهای کلان نظامی،فروش نفت بعضا به قیمت های پایین تر از قیمت بازار و سرکوب ملت های عرب آزاده و حمایت از حکام دیکتاتور وابسته به غرب،توانست توجه آمریکا را به خود جلب کند.

مشارکت کامل نیروهای عربستان در عملیات طوفان صحرا علیه عراق سال 1991

مشارکت کامل نیروهای عربستان در عملیات طوفان صحرا علیه عراق سال ۱۹۹۱

عربستان مسیری مناسب برای انتقال سریعتر تجهیزات لجستیک آمریکا در موارد بحران و پایگاه مناسبی برای فرود جنگنده های این کشور در صورت ضرورت است.همچنین وجود سرمایه های وسیع نفت در این کشور باعث سرازیر شدن سیل سرمایه های کلان به این کشور شده است و نفت استخراجی از چاه های نفت عربستان به عنوان ابزار فشاری بر کشورهای صادر کننده نفت که قیومیت آمریکا را نپذیرفته اند شده و با چراغ سبز آمریکا و افزایش تولید نفت،میتوان میلیاردها دلار بر اقتصاد کشورهای مذکور ضرر وارد کرد.به همین جهت است که امنیت عربستان برای ایالات متحده و اروپای متحد آمریکا ضروری و لازم الوجود می باشد .

در این میان سقوط یمن،کشوری که با قسمت اعظم جنوب عربستان هم مرز است میتواند نقش بسیار جدی را در تامین امنیت عربستان ایفا کند.حال پس از سالیان طولانی و گذشت چندین دهه، انقلاب مردمی باعث سقوط دیکتاتور یمن شده و باعث شده قسمت های زیادی از این کشور به دست انقلابیون و شیعیان یمن بیفتد. همانظور که عیان است دشمنی آل سعود با شیعیان تاریخ دیرینه دارد و از این جهت این انقلاب چندان به سعودی ها خوش نیامده و ترس و نگرانی آنها را از ناحیه همسایه جنوبی حاصل آورده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا

با مشاهده و مرور رخدادهای اخیر به راحتی میتوان دریافت که عربستان به دلایل زیادی در صدد تغییر مسیر انتقال نفت از خلیج فارس به دریای سرخ و در نتیجه کاهش تاثیر تنگه استراتژیک هرمز در معادلات اقتصادی جهان را دارد چرا که تنگه هرمز به عنوان شاهراه اقتصادی جهان محسوب میشود که بیشترین مقدار نفت تولیدی جهان از طریق این تنگه جا به جا میشود و همواره ناوگان نظامی کشورهای غربی خصوصا آمریکا برای جلوگیری از مسدود شدن احتمالی آن توسط ایران که احتمال میرود در صورت بروز جنگ یا تنش با کشورهای غربی اقدام به بستن تنگه هرمز کند، حضور دارند و از این امر میتوان نتیجه گرفت که در صورت ایجاد خط لوله نفتی بین خلیج فارس و دریای سرخ این خطر به وجود می آید که این خط لوله توسط نیروهای یمن (در صورت تشکیل حکومت توسط انقلابیون) مورد هدف قرار گیرد و تامین نفت اروپا و آمریکا در شرایط حساس عملا غیر ممکن باشد.

 عملا غیر ممکن باشد.

تنگه باب المندب

موقعیت جغرافیایی تنگه باب المندب

موقعیت جغرافیایی تنگه باب المندب

در این میان مالکیت و همجواری یمن با تنگه باب المندب که مسیر اصلی و تنها راه عبور از اقیانوس هند به اروپا است. موقعیت جغرافیایی اطراف این تنگه را فضای کوهستانی در بر گرفته است و در صورت قرار گیری و آرایش دهی مناسب نیروهای نظامی به راحتی میتوان به تعداد اندک نیروهای نظامی و استقرار تجهیزات سبک و سنگین در نقاط مختلف این کوه ها با تعداد بسیاری از افراد و حجم وسیعی از تجهیزات دشمن روبه رو شد و با کمترین دردسر اختیار کامل تنگه را در دست گرفت و عبور و مرور را مختل کرده و نظم بازارهای اقتصادی را بهم زد.

عمان

سلطان قابوس،پادشاه عمان

سلطان قابوس،پادشاه عمان

عمان کشوری است  که قسمت کمی از خاک خود را با یمن مرز مشترک دارد و در موضوع حمله عربستان و کشورهای هم پیمانانش به یمن بی طرف بوده با مشخص کردن ابعاد بحران برای عربستان، سعی در حل بحران و خاتمه نزاع و درگیری داشته است و از همین رو سلطان قابوس،پادشاه یمن، طی نامه ای به پادشاه عربستان پیامد های این جنگ را به مشابه پیامد های حمله عراق به کویت اعلام کرده و از وی خواسته هرچه سریعتر این درگیری خاتمه یابد.

البته این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که در سالهای اخیر عمان با در پیش گرفتن مسیری متعادل سعی در کاهش مناقشات منطقه وفروکش کردن بحران ها داشته است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false