نظر ایوبی در مورد حضور ناهید در کن | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نظر ایوبی در مورد حضور ناهید در کن

ایوبی گفت: حضور فیلم «ناهید» در جشنواره کن، بعد از یک وقفه طولانی و عدم حضور جدی سینمای ایران در عرصه‌های بین‌المللی، آنهم در فضایی که دید مثبتی از سوی دنیای غرب متوجه ایران شده است، برای سینمای ایران یک خبر خوب به شمار می‌آید.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی گفت: خوشحالم که فیلم سینمایی «ناهید» در بخش مهمی از یک فستیوال ویژه حضور دارد؛ زیرا اکثر افراد در گوشه و کنار دنیا اخبار این جشنواره را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: ناهید فیلم خوبی است و به اعتقاد من شیوه‌ای که پارسال مورد توجه قرار گرفت، برای تولید فیلم‌های اول به نتیجه نشست و فیلم‌اولی‌ها یک فرصت خیلی خوب دارند تا با شوق و اشتیاق کارهای ماندگار تولید کنند. سازمان سینمایی نیز باید برای انتخاب کارگردان، مشاورانی که آن‌ها را راهنمایی می‌کنند، ساختار فیلمنامه و موارد جدی دیگر، دقت کافی داشته باشد.

وی افزود: سازمان سینمایی علاقمند است از فیلم اولی‌ها حمایت کند؛ البته نه فقط حمایت مالی، چون نمی‌خواهیم فیلم اول و آخرشان باشد، بلکه قصد داریم مسیر پیشرفت فیلم اولی‌ها را فراهم کنیم. احساس من این است که این موفقیت دلگرمی زیادی به جوان‌ها می‌دهد.

ایوبی خاطرنشان کرد: جشنواره فجر سال گذشته که بخش بین‌الملل آن بزودی آغاز به کار می‌کند، جشن حضور قدرتمند جوانان ایرانی است و امیدوارم فیلم سینمایی «ناهید» هم بتواند موفق به دریافت جایزه دوربین طلایی کن شود، اما در همین حد و حضور در بخش رسمی کن هم یک موفقیت چشم‌گیر و قابل توجه است.

وی پیرامون برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر گفت: سالیان سال است که همه می‌دانند یا بخش بین‌الملل فجر باید حذف شود یا واقعاً به معنای واقعی کلمه برگزار شود. امسال تنها سالی است که از همه دعوت می‌شود فیلم‌های بخش بین‌الملل فجر را ببینند. البته با برگزاری این بخش به صورت مستقل، من و تیم جشنواره خود را در یک آزمون سخت قرار دادیم؛ برای اینکه معتقدیم کار درست را باید از یک نقطه شروع کرد و هزینه آن را هم باید به جان خرید.

ایوبی یادآور شد: همواره فرایند جدا شدن از گذشته و نوآوری، کار سخت و شجاعانه‌ای است، اما امیدوارم روزهای آتی سرآغازی باشد برای بخش بین‌الملل جشنواره و مطمئنم دوستان جوان و خوش‌فکری که در بخش بین‌الملل فعال هستند، سعی کرده‌اند جشنواره‌ای با رعایت تمام استانداردهای بین‌المللی برگزار کنند. از سوی دیگر وقتی در چنین فضایی، فیلم «ناهید» هم در کن مطرح می‌شود، برای ما باعث دلگرمی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فیلم‌های ایرانی را با افراد خارجی و حتی ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی دیده است، اظهار داشت: زمان تماشای این فیلم‌ها، همین که لوکیشن‌هایی از طبیعت ایران به نمایش درمی‌آمد، تمام ایرانی‌های حاضر در سالن خوشحال می‌شدند. البته من نمی‌خواهم بگویم سینماگران کدام لوکیشن را برای فیلم خود انتخاب کنند، اما ثبت تصاویر ماندگار از این سرزمین، قدرت سینمای ایران را به رخ جهانیان می‌کشد. شما در اروپا اگر یک شهر را ببینید گویی کل اروپا را دیده‌اید، اما اگر گوشه‌ای از ایران را نبینید یعنی ایران را ندیده‌اید! این تعدد و تنوع اقلیمی سرزمین ما می‌تواند جایگاه و مامنی برای ساخت یک فیلم باشد. استان گیلان و بندر انزلی هم از این قائده مستثنی نیست و این موارد بر اثرگذاری فیلم «ناهید» افزوده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر استفاده از فرصت‌های حضور یک فیلم در فستیوال‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: سال گذشته مدیران سازمان سینمایی در جشنواره کن حضور نداشتند؛ این امر امسال هم مورد بررسی قرار گرفته و باید کاری مدبرانه انجام دهیم. اگر احساس شود حضور مدیر یا مدیران در جشنواره به نفع سینمای ایران است، قطعاً حضور خواهیم داشت؛ ولی چیزی که اهمیت دارد این است که از فرصت‌هایی که در عرصه‌های مختلف بین‌المللی برای سینمای ایران وجود دارد، بهترین استفاده را ببریم.

ایوبی در پایان گفت: البته هنوز برای حضور عوامل فیلم در کن تصمیمی اتخاذ نشده، اما با توجه به اتفاقی که برای این فیلم افتاده، سعی می‌کنیم امکانات لازم را برای حضور عوامل فیلم در جشنواره کن مهیا سازیم.

گفتنی است فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان، از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌ اولی‌های این مجموعه تولید شد و در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش رسمی «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره کن پذیرفته شده و برای کسب دوربین طلایی کن ۶۸ با دیگر فیلم‌اولی‌های حاضر در این رویداد معتبر رقابت خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ناهید» آمده است: ناهید که با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است، سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش، با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید. ساره بیات، پژمان بازغی و نویدمحمدزاده بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false