×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ماندگاری:موسیقی، کارت دعوت شیطان به خانه است

توبه فقط استغفر الله نیست. باید آلودگی هایی که در جسم ما موجود است بیرون رود.خیلی ساده گرفتیم. هر چه گناه کردیم که با یک قطره اشک پاک شود باید شرایط خودش را داشته باشد. مراقبت کنیم که گناه نکنیم. ماه رجب اردوی انسان سازی است.

به گزارش "چغادک نیوز"،

ماه رجب فرصتی مغتنم است برای توبه و پاکی از گناه و آمادگی برای ورود به ماه میهمانی خدا؛ نکاتی از حجت الاسلام ماندگاری را پیرامون ماه رجب بخوانید:

در آغاز ماه رجب هستیم. توفیق زیارت رجبیه امام حسین را ان شاء الله داشته باشیم. فرصت و سرمایه زمان، یک سرمایه ای است که قابل حبس نیست. بعضی سرمایه ها را می توان حبس کرد.اما زمان را نمی توان نگه داشت.

سرمایه زمان گاهی وقت ها قابل جبران نیست و وقتی از دست رفت قابل برگشت نیست. فرصت های دیگر را می توان به دیگران بدهیم ولی زمان را نمی توان به دیگران داد. می توان وقت خود را برای دیگران بگذاریم ولی معلوم نیست که چقدر زمان را خرج خودمان کردیم.

قبل از فرصت ها باید آمادگی داشته باشیم. ماه رجب ظاهراً با ماه های دیگر فرقی ندارد و شب و روزی است و گردش روزگار است ولی کسانی که آمادگی را کسب کردند از عطر و معنویت این ماه استفاده می کنند. خدا نکند که با بوی گناه شامه ما عادت کرده باشد این یعنی شامه و ذائقه ام عوض شده است باید مراقبت کرد.

سه راه کار آمادگی عبارتند از اول طهارت. هر چه انسان پاک تر باشد می تواند از این فرصت ها بیشتر استفاده کند. ماه رجب را درک نمی کند مگر این که پاک شده باشد. ذکر پاک شدن ماه رجب استغفار است. دوم؛ آمادگی با کسب معرفت است. باید بدانیم که ماه رجب چه خبر است. سومین آمادگی با اجازه است. وقتی حرم امام رضا می خواهید بروید اذن دخول باید بگیریم. بعضی ها به حرم می روند ولی به حریم راهشان نمی دهند.صاحب ماه رجب امام زمان و جد بزرگوارشان امام حسین است.یا صاحب الزمان اجازه ورود به ماه رجب را به ما بدهید.

ماه رجب ماه خداست و ماه شعبان ماه پیامبر اکرم و ماه رمضان ماه مهمانی بندگان خداست. هر کس فرق بین مهمانی عمومی و خصوصی را بداند فرق بین ماه رجب و ماه رمضان را متوجه می شود. ماه رجب ماه مهمانی خصوصی خداست و دور سفره ماه رجب اولیای خدا نشسته اند.ماه رجب ماه اولیای خداست. ماه رمضان ماه مهمانی عمومی است.مناجات های ماه رجب را بخوانیم.

بچه های رزمنده می دانند ماه رجب و شعبان و رمضان حال بچه ها طور دیگری بود. بچه هابا اذکار و دعاها عشق می کردند. ما نمازمان ملاقات با خداست. در واقع با نماز می خواهیم به زیارت خدا برویم. قبل از نماز طهارت و معرفت خود را زیاد کنیم. تکبیره الاحرام اجازه نماز است.

مراقبت بر سه چیز است. اول مراقبت بر انجام واجبات و دوم مراقبت بر ترک محرمات و سوم مراقبت بر خدمت بر دیگران. در هر شغل و مقامی که هستید باید دغدغه انجام واجبات را داشته باشیم. کسی که دغدغه نماز صبح داشته باشد حتماً چند بار از خواب بیدار می شود. دغدغه نماز اول وقت داشته باشیم.

کسی در مقابل دشمن ضربه نمی خورد که سپر داشته باشد. شیطان دشمن قسم خورده همه انسان ها است. یکی از سپرهایی که در مقابل شیطان قرار می گیرد نماز شب است.امروز خدا به ما قدرت داده است. قدرتی که امروز اسلام ناب محمدی در این مملکت پیدا کرده و پرچمدار کل جهان است اگر نتیجه اش اقامه نماز نباشد فایده ای ندارد.

مسیر ما تا آخرت بی نهایت است انجام واجبات بنزین این مسیر است و انجام مستحبات باک یدک این مسیر است. ما باید دست و پایی بزنیم تا ائمه و امام حسین کم ما را زیاد قبول کند. بعضی ها از امام حسین حداقلی می خواهند و بعضی ها از امام حسین حداکثری می خواهند. کسی که تلاش خود را بکند از امام حسین حداکثری را می خواهند. و هر کس که تلاش خود را نکند از امام حسین حداقلی را می خواهد.

توبه درمان است. اما درمان سختی های خود را هم دارد. توبه فقط استغفر الله نیست. باید آلودگی هایی که در جسم ما موجود است بیرون رود.خیلی ساده گرفتیم. هر چه گناه کردیم که با یک قطره اشک پاک شود باید شرایط خودش را داشته باشد. مراقبت کنیم که گناه نکنیم. ماه رجب اردوی انسان سازی است.

برنامه سازی سوم مواظبت و مداومت است. پیامبر اکرم می فرمایند که اگر مردم بدانند که در ماه رمضان چه خبر است دعا می کنند که همه سال ماه رمضان باشد. اندوخته های ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان را مواظبت و حفظ کنیم. از بین بردن اندوخته ها چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد.

سه راهکار برای حفظ اندوخته های خود وجود دارد اول این که برای حفظ اعمال استغفار زیاد کنید. دومین راهکار توسل است. سومین راهکار این است که اعمالتان را دست صاحب الزمان امانت دهید. قدیم ها روضه ها در خانه زیاد بود ولی امروز مردم به مساجد اکتفا کردند.

هر روز زیارت رجبیه را بخوانید. در ماه رجب زیارت امام حسین خیلی وارد است.در خانه ای که توسل به ائمه باشد رفت و آمد ملائکه به آن زیاد است. اگر دوست دارید که شیطان را به خانه هایتان دعوت کنید موسیقی در خانه هایتان گوش دهید. این قدری که برای زیارت امام حسین فضیلت است برای عمره مستحبی وجود ندارد.

منبع: عقیق

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false