سکولاریسم واسلام زدایی زمینه ساز ظهور انقلاب فرهنگی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سکولاریسم واسلام زدایی زمینه ساز ظهور انقلاب فرهنگی

درسال ۵۹کمونیست ها فعالیت خوبی داشتند و شوروی وبلوک شرق سعی در ورود علوم شرقی را دردانشگاه ها داشتند ودر زمان شاه اساتید دانشگاه ها دیدگاه سکولاریسم داشتند واسلام زدایی می کردند وبه خاطر این مسائل بود که انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

به گزارش "چغادک نیوز"، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ دانشگاه‌های ایران به مدت سه سال تعطیل شدند. این تعطیلی در پی مجموع رویداد‌های اوایل سال ۱۳۵۹ روی‌ داد و تا سه سال ادامه داشت رویدادهایی که به انقلاب فرهنگی شهره گشت. هدف چنین انقلابی که مورد حمایت امام خمینی(ره) و نیز مانند انقلاب سیاسی به رهبری ایشان بود، اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها عنوان شد.

 

امام خمینی(ره) در پیام نوروزی سال ۵۹ بر تصفیه‌ی دانشگاه تاکید کرده و فرمودند: «باید انقلاب اسلامی در تمام دانشگاه‌های سراسر ایران به وجود آید تا اساتیدی که در ارتباط با شرق و یا غرب‌اند تصفیه گردند و دانشگاه محیط سالمی شود برای تدریس علوم اسلامی.»

مشخص بود به این انقلاب موقعیت سیاسی .منطقه را تغییر داد و درچندماه قبل انقلاب دومی به عنوان تخصیر لانه جاسوسی آمریکا که امام به عنوان انقلاب دوم یاد کرد وانتظار می رفت که انقلاب سوی به عنوان انقلاب فرهنگی باشد در محیط دانشگاها تصحیح اساتید سکولاریسم غرب زده وشرق زده و وضعیت اسلامی دردانشگاه ها مشخص شود.

امام خمینی(ره) در جایی دیگرگفت: انقلاب فرهنگی باید درتمام دانشگاه های کشور انجام بپذیرد واستاید مرتبط باشرق وغرب تصحیح وابستگی به احذاب را در دانشگاها شاهد نباشیم

دانشگاه تبریزاولین دانشگاهی بود که در ۲۱ فروردین سال ۵۹ شاهد تظاهراتی بود که بر علیه تشکل‌های دانشجویی غیرهم‌سو با جریان غالب انقلاب به وقوع پیوست ودر دانشگاه های دیگر درسطح کشور این اتفاق به وقوع پیوست و در بعضی از دانشگاه ها نیز به خشونت کشیده شد.

دوم اردیبهشت همان سال بنی صدر که از حامیان سرسخت انقلاب فرهنگی بود، حکم شورای انقلاب که سرآغاز انقلاب فرهنگی بود را ابلاغ کرد.

دانشگاه‌های ایران به مدت سه سال تعطیل شدند وهدف چنین انقلابی که مورد حمایت امام خمینی(ره) و نیز مانند انقلاب سیاسی به رهبری ایشان بود، اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها عنوان شد.

درآن سال ها کمونیست ها فعالیت  خوبی داشتند و شوروی  وبلوک شرق سعی در ورود علوم شرقی را دردانشگاه ها داشتند ودر زمان شاه اساتید دانشگاه ها دیدگاه سکولاریسم داشتند واسلام زدایی می کردند وبه خاطر این  مسائل بود که انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

ستاد انقلاب فرهنگی با حکم امام خمینی(ره) تشکل شد و دارای تغییر تحولات زیادی شده است ودرسال۶۳ به شورای عالی فرهنگی تغییر نام داد ودر سال ۷۵ توسط امام خامنه ایی تغییر وتحولاتی در آن صورت گرفت.

اساتیدی که برای تدریس در دانشگاه ها انتخاب می شدند می بایست هم باعلوم اسلامی آشنایی داشته باشند وکسانی باشند که باعث رشد علم انسانی شوند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false