خرید مبل بی کیفیت خارجی بدلیل ارزانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
خرید مبل بی کیفیت خارجی بدلیل ارزانی

مدیرعامل اتحادیه بازرگانی شرکت‌های تعاونی‌های صاحبان حرفه درودگران و مبل سازان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد فروش مبلمان در بازار خارجی است گفت: تنها یک چهارم کل تعاونی‌ها درودگران فعال است.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد دقیقی با بیان اینکه مردم مشوق تولید هستند گفت: تولید کنندگان باید انگیزه خرید را برای مصرف کننده فراهم کنند و مصرف کننده نیز باید حمایت کامل را از تولید کنندگان داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه وقتی مردم کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح دادند این مسئله نشان دهنده این است که کشور پتانسیل پیشرفت را دارد افزود: اگر کشوری مانند چین پیشرفت کرد به علت این بود که مردم در زمینه پیشرفت دولت را حمایت کردند. در چین اگر کالایی تولید شود کل اعضای خانواده ترجیح می‌دهند از آن کالا استفاده کنند.

 دقیقی اظهار کرد: کیفیت جنس خارجی پایین است، اما مصرف کننده با ناآگاهی تمام از آن استفاده می‌کند. خریدار به دنبال ظاهر کالا است. زمانی که مشاهده کند ظاهر کالا زیباست و کیفیت به ظاهر خوب و قیمت مناسبی دارد از آن استقبال می‌کند.

 مدیرعامل اتحادیه  تعاونی‌های صاحبان حرفه درودگران و مبل سازان با تأکید بر اینکه دولت و مردم باید برای حمایت از تولید داخلی عزم خود را جزم کنند گفت: تا ۱۰سال آینده بعید است یک صنعتگر واقعی مبلمان پیدا شود. چرا که فرزندان صنعتگران قدیمی علاقه ای به کار کردن در کارگاه ها را ندارند.

 وی معتقد است اجناسی که در نمایشگاه ها عرضه می‌شود به دلیل هزینه سربار باید با قیمت بیشتری از خارج از نمایشگاه عرضه شود. یکی از دلایلی که تولید کننده کالای خود را در نمایشگاه عرضه می‌کند تبلیغ کالا است. اما با توجه به اینکه هزینه در نمایشگاه بیشتر می‌شود باید کالا با قیمت بیشتری عرضه شود.

 دقیقی با بیان اینکه ۷۰ درصد فروش مبلمان در بازار کالای خارجی است افزود: تنها ۳۰ درصد از مبلمانی که در کشور به فروش می‌رسد تولید داخل است. قیمت ارزان یکی از دلایل مصرف کالای خارجی است.

 وی گفت:اسفند سال گذشته سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال ۱۳۹۴ را ۹ درصد اعلام کرد.‏این ۹ درصد یعنی ۹درصد از فروش و ۹درصد از خرید. با این اوصاف متوجه نمی‌شوم چگونه مالیات کاهش یافته است.

 دقیقی با تأکید بر اینکه بیکاری در کشور بیداد می‌کند گفت:یکی از ویژگی های مهم بخش تعاون جلوگیری از گران فروشی است. این درحالی است که بخش تعاون از بین ۳ بخش اقتصاد در کشور دچار مشکل است.

 مدیرعامل اتحادیه  تعاونی‌های صاحبان حرفه درودگران و مبل سازان با بیان اینکه رونق کسب و کار بر خلاف ادعای برخی از مسئولان دیده نمی‌شود ادامه داد: ۱۲۷ اتحادیه تعاونی درودگران در کل کشور فعالیت دارد که حدود یک چهارم آنها فعال و ما بقی بیکار هستند. یکی از دلایل رکود در صنعت درودگری این است که مردم خوش بین به ارزان شدن کالا هستند و دومین دلیل این است که جوانان با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی تمایل به ازدواج ندارند. به همین دلیل بخشی از مشکلات بیشتر است.

 وی با گلایه از عدم همکاری بانک توسعه تعاون در حل مشکلات تعاونی‌ها گفت: انتظار می‌رود که بانک توسعه تعاون همکاری با تعاونی ها داشته باشد، تعاونگران زحمت زیادی کشیدند تا صندوق تعاون را تبدیل به بانک کنند. اما اکنون از تعاونی ها حمایتی نمی شود. دولت هیچ گونه حمایتی از تعاونی ها نمی‌کند. وضعیت بخش تعاون بدتر از چیزی است که مشاهده می کنید.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false