انتقاد حسینیان از عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد حسینیان از عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عدم انتشار فکت‌شیت ایران از بیانیه لوزان گفت: در این بیانیه حق غنی‌سازی محدود و تنها یک کاریکاتور مینیاتوری از غنی‌سازی برای ایران باقی مانده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عدم انتشار فکت‌شیت ایران از بیانیه لوزان گفت: در این بیانیه حق غنی‌سازی محدود و تنها یک کاریکاتور مینیاتوری از غنی‌سازی برای ایران باقی مانده است.

روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز مجلس در تذکری شفاهی با انتقاد از عدم انتشار فکت‌شیت ایران از بیانیه لوزان اظهار داشت: نمایندگان محترم، امروز در مقابل تصمیم سرنوشت‌ساز تاریخی قرار گرفته‌اید؛ یا برای مردم قهرمان ایران عزت می‌آفرینیم و یا یک آپارتاید علمی که صدبار بدتر از کاپیتولاسیون است، بر ملت ایران تحمیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: یا ناممان در ردیف مردان تاریخ‌ساز ثبت خواهد شد یا در ردیف امضا‌کنندگان ترکمانچای و گلستان و واگذاران هرات و بحرین، مورد لعن و نفرین نسل‌های آینده و شهدا و ارواح مقدس قرار خواهیم گرفت.

این نماینده مجلس بر همین اساس تصریح کرد: ما نمایندگان از وزارت امور خارجه می‌پرسیم که چرا فکت‌شیت ایرانی را منتشر نمی‌کنند؟ چرا علیرغم درخواست مقام معظم رهبری و خواسته ۲۱۳ نماینده مجلس از انتشار آن خودداری می‌کنید؟ مگر در مذاکرات چه قول‌هایی داده شد که مردم ایران و نمایندگان نامحرم هستند، ولی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان محرم هستند؟

حسینیان افزود: ما رسما اعلام می‌کنیم این بیانیه که گزارشی از مذاکرات است، ایران را از دستیابی به غنی‌سازی صنعتی محروم می‌کند. دستاوردها و تولیدات نابود می‌شوند. تحقیق و توسعه و پیشرفت و تکنولوژی که امروز پس از آزمون و خطاها به آن دست یافته‌ایم متوقف می‌شود.

وی بر همین اساس تاکید کرد: در این بیانیه هیچ تضمینی برای آزادی غنی‌سازی پس از ۱۰ سال نیامده و در آن نه تنها غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته نشده، بلکه به شدت حق غنی‌سازی ایران محدود و تنها یک کاریکاتور مینیاتوری از غنی‌سازی برای ایران باقی مانده است.

وی ادامه داد: بازرسی‌های فوق‌برنامه با ابزاری پیشرفته جز تحقیر ملت ایران و مراکز قدرت ایران اسلامی، چیزی را به دنبال نمی‌آورد؛ مشروط کردن لغو تحریم‌ها به راستی‌آزمایی، خطر نابودی زیرساخت‌های غنی‌سازی و بی‌نتیجه‌ماندن تحقیقات و عقب‌نشینی‌های دولت را در پی خواهد داشت.

حسینیان در پایان سخنانش تاکید کرد: ما نمایندگان حق نداریم به بهانه تخصصی بودن برنامه غنی‌سازی نسبت به قراردادی که پیش رو داریم بی‌تفاوت باشیم. بنابراین هیئت رئیسه موظف است از متخصصین موافق و مخالف  و مسولین سابق و فعلی دعوت کند تا بیانیه لوزان را تحلیل کنند تا مجلس با چشم باز موضع‌گیری کند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false