×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ارتش سوم خرداد رزمایش برگزار می کند

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، رزمایش «بیت المقدس» این نیرو سوم خرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، امیر کیومرث حیدری ادامه داد: این رزمایش بزرگ با هدف ارزیابی دوره های آموزشی آکادمیک دانشگاه افسری در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داد : افسرانی که در ۲۶ رسته دوره عالی فارغ التحصیل می شوند برای حضور در رزمایش بیت المقدس در رسته های رزمی، پشتیبانی – رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی تقسیم خواهند شد.

امیر حیدری اظهارداشت: در این رزمایشی معایب کلاس های آموزشی و سلاح ها نوین اصلاح می شود تا نیروها و سلاح ها پس از ورود به یگان رزمی بیشترین کارایی را داشته باشد.

حضور دیگر نیروها در رزمایش

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که دیگر نیروهای ارتش نیز در رزمایش مزبور حضور دارند، ادامه داد: نیروهای هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به عنوان نیروی پشتیبان در این رزمایش نقش آفرینی می کنند.

وی افزود: هوانیروز نیروی زمینی ارتش نیز با بالگردهای خود پشتیبانی بخشی از آسمان رزمایش را بر عهده خواهد گرفت.

آزمایش سلاح های جدید

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطر نشان کرد: سلاح های جدید این نیرو چون تک تیرانداز شاهر، نفربر اخگر و تانک ذوالفقار در رزمایش بیت المقدس آزمایش می شوند.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۶ فروردین ماه پنج دستاورد جدید خود شامل سلاح تک تیرانداز ۲۳ میلیمتری باهر، سلاح تک تیرانداز ۱۴٫۵ میلیمتری شاهر خشاب دار، خودروی شنیدار فوق سبک تاکتیکی، ربات مسلح و تانک چرخ دار اقارب را رونمایی کرد.

 دو رزمایش در اصفهان

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این اعلام کرده بود که رزمایش جنگ الکترونیک ارتش خرداد ماه امسال در نصرآباد اصفهان برگزار می شود.

به گفته امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در رزمایش جنگ الکترونیک ارتش سعی می شود تا در یک فضای پارازیته ارتباط بین نیروها را برقرار و از تجهیزات استفاده شود.

 
منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false