گلایه محسن طاهری از برخی مداحان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
گلایه محسن طاهری از برخی مداحان

متأسفانه اینکه بگوییم همه مداحان به صحبت های حضرت آقا آن طور که باید گوش داده اند و تمام صحبت های حضرت آقا را آویزه گوش خود کردند و دارند مو به مو اجرا می کنند نه! اینطور نبوده.

به گزارش "چغادک نیوز"، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان هرچند کوتاه اما نکات مهمی را به ستایشگران گوشزد کردند، در این خصوص با حاج محسن طاهری  مدیر عامل کانون مداحان به گفت و گو نشستیم تا دیدگاه ایشان را جویا شویم.

 آنچه  که مقام معظم رهبری فرمودند، فقط دغدغه امروز ایشان نیست

 حضرت آقا در این ولادت ها به عناوین مختلف مسائلی که مدنظرشان بود را گوشزد کردند. و امسال هم با یک عنوان دیگر. که عمده ی مطلب ایشان، که بخشی از آن  مربوط به مداحان و ستایشگران هم بود راجع به این نکته که:« خداوند نعمت بزرگی به شما داده است، صدای خوب و استعداد خوب و باید قدر دان آن باشید.»

محسن طاهری با اشاره به نقش مداحان در تقویت شعور حسینی گفت:  در واقع این استعداد ها را می توان به کار گرفت و از بهترین ها برای اداره مجالس و محافل اهل بیت(علیهم السلام) استفاده کرد. نباید مراسم هیئت به گونه ای شود که جوانان برهنه بشوند و به تعبیر حضرت آقا بالا و پایین بپرند. و سرو ته مجلس را با شورخوانی هم بیاورند!

وی افزود: حضرت آقا در بیانات بعدی خود راجع به مسائل روز صحبت داشتد. همچنین  مسئله ی توافق لوزان و تحرکات موذیانه و مرموزانه عربستان در یمن.

مادحین از اشعاری استفاده کنند که گویای بصیرتشان باشد

مدیر عامل کانون مداحان خطاب به مادحین اهل بیت(علیهم السلام) گفت: توصیه حضرت آقا همیشه به کارهای فاخر و ارزشمند و پژوهش در این زمینه است. حضرت آقا به استفاده  از اشعاری که گویای بصیرت مداحان باشد توصیه می کنند. و در زمینه های مختلف و خصوصاً مسائل روز هم در اشعار کار شده باشد و به هر جهت یک مداحی جامع و کاملی داشته باشند.

این ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) در پاسخ به  سوال خبرنگار روضه نیوز که تاکنون عملکرد مداحان در خصوص فرمایشات حضرت آقا چگونه بوده است با بیان اینکه مادحین قشر عظیم و اثر گذاری هستند اظهار کرد:متأسفانه  اینکه بگوییم همه  مداحان به صحبت های حضرت آقا  آن طور که باید گوش داده اند و  تمام صحبت های حضرت آقا را آویزه گوش خود کردند و دارند مو به مو اجرا می کنند نه! اینطور نبوده.

اول همه صحبت های حضرت آقا را تصدیق می کنند؛ بعد رفته رفته از اذهان پاک می شود!

محسن طاهری ادامه داد:به قول یک منبری قدیمی که بالای منبر گفت: "از اینجا تا بهشت دو قدم بیشتر نیست!" یک قدم بگذارید روی خواسته های نفسانی تان قدم دوم را بگذارید در بهشت!بدون عکس

 وی با تأکید بر این مطلب که باید صحبت های مقام معظم رهبری  عملی و اجرایی شود افزود: برطرف شدن خیلی از مسائل مستلزم عمل کردن به فرمایشات حضرت آقاست. و در این صورت است که  بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

طاهری تصریح کرد: در بخش های مختلف  اجتماع این مسئله جاری است. در جامعه مداحان هم قطعاً همین است. یعنی اگر نظر مبارک معظم له اجرا شود، در واقع خیلی از معضلات را دیگر نخواهیم داشت. ولی متأسفانه آن طور که باید و شاید نمی شود. اول همه تصدیق می کنند؛ بعد می گویند چقدر عالی بود. رفته رفته هم سخنان مبارک حضرت آقا از اذهان پاک می شود!

این مداح اهل بیت(علیهم السلام) در پایان با آرزوی موفقیت برای تمامی مادحین و ستایشگران اهل بیت  گفت: ان شاالله  اینطور نشودو امیدواریم که  فرمایشات حضرت آقا عملی شود.  ما دوست داریم که عزیزان مداح مخصوصاً قشر جوانمان حتماً در همه جا مطالب حضرت آقا را سرلوحه کارشان قرار دهند. و بدانند که یک بزرگی مثل ایشان خیر آنها را می خواهد و اگر مطالبی را دارند، همه اش در رفع نقایص هست و در جهت ایجاد فضای بهتر و ارزشمندتر برای نوکری اهل بیت(علیهم السلام).

منبع: روضه نیوز

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false