دیدار رئیس سازمان سیا با السیسی در قاهره | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دیدار رئیس سازمان سیا با السیسی در قاهره

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به قاهره سفر کرده است با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رسانه های خبری مصر، «جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به قاهره سفر کرده است با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار که در حضور خالد فوزی رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر برگزار شد به بررسی پاره ای از مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم پرداختند.

در این دیدار روابط دوستانه بین مصر و آمریکا و اهمیت روابط استراتژیک بین آنها و تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف به گونه ای که به نفع دو ملت باشد، مورد تاکید قرار گرفت.

دو طرف همچنین درباره ادامه رایزنی ها و هماهنگی در تمامی مسائل دارای اهتمام مشترک به خصوص مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.

انفجاری دیگر در سینا

بامداد امروز دوشنبه یک خودروی زرهی در حین حرکت در منطقه رفح واقع در استان شمال سینا منفجر شد که در نتیجه آن ۳ نیروی امنیتی از جمله یک افسر کشته و یک سرباز نیز زخمی شد و به بیمارستان منتقل گشت.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی به پاکسازی منطقه و جستجوی بمب های دیگر و دستگیری جنایتکاران ادامه می دهند.

گروه های تروریستی در مسیر حرکت نیروهای امنیتی بمب دست ساز کار گذاشته بودند که در حین عبور یکی از خودروهای زرهی منفجر شد.

چند روز پیش نیز یک منبع نظامی مصر اعلام کرد که در اثر انفجار دو بمب دست ساز در مسیر حرکت یک خودروی زرهی در منطقه الوحشی واقع در جنوب شیخ زوید، یک افسر کشته و ۲ سرباز زخمی شدند.

یک منبع نظامی گفت که یکی از خودروهای زرهی ارتش دوم در منطقه الوحشی واقع در جنوب شیخ زوید هدف حادثه تروریستی قرار گرفت و در نتیجه آن یک افسر کشته و ۲ سرباز نیز زخمی شدند.

به گفته این منبع، بمب اولی که در مسیر خودروی زرهی کار گذاشته شده بود منفجر شد بدون آنکه تلفاتی دربر داشته باشد اما بمب دومی به فاصله اندکی از آن منفجر شد و باعث واژگونی خودروی زرهی گشت و در نتیجه آن یک افسر کشته و ۲ سرباز نیز زخمی شده و به یکی از بیمارستان های نظامی شهر العریش انتقال داده شدند.

هفته پیش همچنین در اثر وقوع دو حمله جدید در شهر رفح واقع در شمال سینا، یک سرباز کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد و این در حالی بود که روز قبل از آن نیز در جریان دو حمله در همین منطقه ۱۴ نفر که اکثر آنها از نیروهای امنیتی بودند، کشته شدند.

جلسه محاکمه مرسی در پرونده جاسوسی برای قطر امروز برگزار می شود

امروز دوشنبه دادگاه جنایی قاهره در آکادمی پلیس محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور عزل شده مصر و ۱۰ متهم دیگر در پرونده جاسوسی برای قطر را از سرمی گیرد.

این جلسه به ریاست قاضی محمد شرین فهمی و عضویت دو مستشار قضایی به نام های عماد عطیه و ابو النصر عثمان برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تحقیقات دیوان عالی امنیت دولت در این پرونده نشان می دهد که محمد مرسی و تعدادی از متهمان گزارشات صادره از دستگاه های اطلاعات عمومی و جنگی، نیروهای مسلح، نیروهای امنیت ملی در وزارت کشور و سازمان نظارت اداری را به سرقت برده اند که در میان آنها اسناد کاملا محرمانه نیز دیده می شود که مربوط به ارتش، مکان های استقرار نیروهای ارتش و سیاست های کلی دولت است.

بر پایه این گزارش، این متهمان قصد داشتند این گزارشات و اسناد را به دستگاه اطلاعات قطر و شبکه ماهواره ای الجزیره متعلق به این کشور تحویل داده و به مصر و امنیت ملی آن لطمه بزنند.

این متهمان عبارتند از: محمد مرسى عیسى العیاط ( رئیس جمهور اسبق- زندانی) – أحمد محمد محمد عبد العاطى (زندانی – مدیر دفتر رئیس جمهور اسبق – داروساز) – أمین عبد الحمید أمین الصیرفى (زندانی – منشی سابق نهاد ریاست جمهوری) – أحمد على عبده عفیفى (زندانی- تهیه کننده فیلم های مستند) – خالد حمدى عبد الوهاب أحمد رضوان (زندانی- مدیر تولید شبکه مصر ۲۵) – محمد عادل حامد کیلانى (زندانی – مهماندار هواپیما در شرکت هواپیمایی مصر) – أحمد إسماعیل ثابت إسماعیل (زندانی – آموزشیار دانشگاه علوم و فنآوری مصر) – کریمه أمین عبد الحمید أمین الصیرفى (دانشجو) – أسماء محمد الخطیب (فراری – گزارشگر شبکه خبری رصد) – علاء عمر محمد سبلان (فراری – تبعه اردنی – تهیه کننده برنامه های شبکه الجزیره قطر) – إبراهیم محمد هلال (فراری – رئیس بخش اخبار شبکه الجزیره قطر.

کشته شدن ۱۳ تکفیری در سینا

منابع مصری گزارش دادند که در حملات امنیتی ارتش مصر در سینا به خصوص در جنوب شیخ زوید و رفح، ۱۳ تکفیری کشته و ۹ نفر نیز بازداشت شدند.
همچنین تعدادی از مکان های اختفای تروریست ها، ۲ خودرو و ۱۴ دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک که عناصر تکفیری از آنها برای اجرای عملیات ها علیه نیروهای امنیتی و پلیس مصر استفاده می کردند، منهدم شد.

۱۲ زخمی در درگیری بین نیروهای امنیتی و دانشجویان دانشگاه قاهره

دکتر جابر نصار رئیس دانشگاه قاهره گزارش داد که در نتیجه درگیری های روز گذشته بین نیروهای امنیتی و دانشجویان اخوانی در دانشگاه، ۱۲ نفر به صورت جزئی زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیت اداری پس از کنترل اوضاع امنیتی محوطه دانشگاه را ترک کردند، گفت که هرگز اجازه اغتشاش در دانشگاه را نخواهیم داد.

تاکید وزیر خارجه مصر بر تلاش برای نابودی داعش

وزیر خارجه مصر در دیدار با «جان آلن» فرستاده باراک اوباما در امور ائتلاف بین المللی علیه داعش، به بررسی همکاری موجود بین اعضای ائتلاف بین المللی جهت مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه پرداخت.

بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که سامح شکری و جان آلن در این دیدار به بررسی تحولات اوضاع میدانی عراق با هدف شکست دادن داعش و آزادسازی خاک عراق پرداختند و فرستاده آمریکا نیز دستاوردهای نیروهای عراق و پیشروی آنها را تشریح کرد.

شکری در این دیدار بر اهمیت افزایش تلاش های ائتلاف بین المللی برای نابودی داعش و تلاش های دولت عراق جهت مشارکت دادن همه گروه های سیاسی ملی عراق در روند سیاسی صرف نظر از وابستگی های نژادی، دینی و طایفه ای و تلاش برای بازگرداندن آوارگان به خانه های خود تاکید کرد.

عبدالعاطی افزود که شکری در این دیدار همچنین اهمیت تعامل با گروه داعش و پدیده تروریسم به صورت فراگیر و نیز توقف حمایت های مالی و تسلیحاتی از این گروه های تروریستی را مورد تاکید قرار داد و آلن نیز گفت که آمریکا برای قطع این حمایت ها و تشویق های طرف های منطقه ای به جلوگیری از اعزام تروریست ها به عراق و سوریه تلاش می کند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false