تئوریسین جدایی عسلویه از بوشهر باز هم دست به کار شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تئوریسین جدایی عسلویه از بوشهر باز هم دست به کار شد

با گذشت چندین سال از اقدام نمایندگان استان فارس برای جدایی عسلویه از بوشهر با روی کار آمدن دوباره آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت موسوی لاری ها دست به کار شدند و در پی نامه ای به هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران خواستار اجرای شهر نفت در شهرستان های پارسیان و لامرد استان فارس شدند که این امر موافقت وزیر نفت را به همراه داشته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "سپاس"، استان بوشهر یکی از استان های پر درآمد کشور است که از سال ها پیش در عرصه های تجاری و اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده است و بسیاری از بار اقتصادی کشور را به دوش می کشد.

اما این استان پر درآمد جزء استان های محروم کشور به حساب می آید و اکثریت مردم این استان با فقر و نبود امکانات در همه زمینه ها دست و پنجه نرم می کند که بارها به دلیل کمبود این امکانات بسیاری از هم استانی ها دچار معضلاتی جبران ناپذیر شده اند.

یکی از عمده مشکلات مردم این استان نبود لوله کشی گاز خانگی است که با توجه به گزارشات سازمان آتش نشانی استان بوشهر در فصل های گوناگون سال شاهد نشت و ترکیدگی کپسول های گاز بوده ایم و خانواده های زیادی داغدار شده اند و برخی ها نیز مدت ها در صف های طولانی گاز می ایستند.

این استان با توجه به سرمایه های عظیم نفتی و گازی که سود آن فقط برای بالادستی ها است دلخوش به این کرده است که حداقل متولی پخش این نعمات الهی هستیم و هموطنان را از کمبودها بی نیاز می کنیم.

بارها از سوی مسولان استان فارس که در همسایگی استان بوشهر قرار دارد لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است مبنی بر این که شهرستان عسلویه در حوزه استحفاضی استان فارس قرار گیرد.

گاهی همسایگان ما با چشم طمع به این استان نگاه می کنند اما تاکنون با همکاری مسولان استان بوشهر از این حرکت جلوگیری شده است.

این در حالی است که استان فارسی ها که در راس آنها تئوریسین جدایی عسلویه از بوشهر جناب موسوی لاری قرار دارد؛ دست از سر بوشهری ها برنداشته و به کار خود ادامه داده تا بتواند سرمایه های این مردم فقیر و دلسوز را بالا بکشد و به نام استان فارس مصادره کند.

حال با گذشت چندین سال نمایندگان استان فارس با روی کار امدن آقای زنگنه در  وزارت نفت دست به کار شدند و در پی نامه ای به هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران خواستار اجرای شهر نفت در شهرستان های پارسیان و لامرد شدند که این امر موافقت وزیر نفت را به همراه داشته است.

وزیر نفت در پی دستوری به قائم مقام خود و مدیر عامل شرکت نفتی ایران خواستار پیگیری این موضوع شد تا فاز اول شهرک ۲۰۰۰ واحدی نفت شهر که در سال ۹۱ در هیات رئیسه شرکت مل ینفت ایران به تصویب رسیده بود تا در حد فاصله دیر و کنگان ایجاد شود به شهرستان های لامرد منتقل شود.

لازم به ذکر است که در دولت قبل نمایندگان استان فارس با مدیریت تئوریسین جدایی استان بوشهر از عسلویه جناب موسوی لاری خواستار انتقال این موضوع شدند که مخالفت وزیر وقت رستم قاسمی را در پی داشت.

چندی پیش محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۸ شهر جدید در سال ۹۴ خبر داده و گفته بود: شهر جدید پارس در عسلویه ایجاد می شود.

شهر جدید پارس همان نفت شهر می باشد که محل احداث آن در یکی از دو منطقه پارسیان و لامرد در دست پیگیری است. دکتر موسوی نماینده لامرد از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیر ایجاد این شهر در منطقه ای نزدیک به لامرد و مهر باشد.

حال با توجه به اینکه استان بوشهر از موقعیت خاصی برخوردار است و سالها است که بالا دستی ها از سرمایه های این استان استفاده کرده و استان بوشهر نیز خود محروم مانده است، زمان آن فرار رسیده تا مسئولان استانی تکانی به خود داده و از این گونه رفتارهای غیر منصفانه که در حق مردم این استان می شود جلوگیری کنند و اجازه هیچ گونه دخالتی را به همسایگان استان بوشهر خصوصا استان فارس به این دیار ندهند.

گزارش: مبین شجاعی مقدم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false