چطور یک تلویزیون منحنی مناسب بخریم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
چطور یک تلویزیون منحنی مناسب بخریم

تعداد زیادی از تولیدکنده های تراز اول وقت و سرمایه خود را روی تولید تلویزیون های صفحه خمیده متمرکز کرده اند و به نظر می آید به زودی مجبوریم یکی از آنها را بخریم.

به گزارش "چغادک نیوز"، تعداد زیادی از تولیدکنده های تراز اول وقت و سرمایه خود را روی تولید تلویزیون های صفحه خمیده متمرکز کرده اند و به نظر می آید به زودی مجبوریم یکی از آنها را بخریم.

در حال حاضر آنها قیمت زیادی دارند و نمی توان خیلی نزدیک شان شد. در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خرید یک تلویزیون صفحه خمیده به صرفه است؟ آیا این دسته از تلویزیون ها همانقدر که در تبلیغات گفته می شود، محصولاتی عالی و بدون نقص هستند؟

۱- داستان تلویزیون ها و نمایشگرهای خمیده تازه شروع شده است. سوال اصلی بسیاری از دوستداران دنیای تلویزیون و نمایشگر این است که آیا مشکلی در مورد پنل های مسطح وجود داشته که حالا پنل های خمیده معرفی شده اند؟

برای جواب دادن به این سوال باید به عقب برگردیمو وقتی که تلویزیون های CRT با حجم زیاد و وزن بالای خود کاملا متداول بودند، این پنل ها در ابتدا سطحی خمیده داشتند. بنابراین تلویزیون با پنل غیرمسطح موضوع تازه ای نیست. آنچه جدید است، پنل مقع راست چرا که تلویزیون های CRT سطحی محدب داشتند و اشکالات زیادی متوجه شان بود.

در سینما به دو علت از صفحات مقعر برای نمایش فیلم استفاده می شود. در آنجا منبع تصویر که لنز و پروژکتور است و نور روی پرده نمایش تابیده شده تا تصویر شکل بگیرد. دلیل دوم این است که در سینما فاصله صندلی تماشاگران با پرده به اندازه ای کم است که برای افزایش زاویه دید چاره ای جز استفاده از سطح مقعر به عنوان پرده وجود ندارد.

بهترین نقطه برای تماشای فیلم هایی که روی سطح مقعر نمایش داده می شوند، مرکز کمانی است که سطح خمیده نمایشگر را تشکیل می دهد.

۲- توضیحات مبهمی در مورد مزیت و برتری نمایشگرهای خمیده نسبت به نمایشگرهای تخت وجود دارد. هم ال جی و هم سامسونگ به عنوان دو پیشتاز در این عرصه اینگونه توضیح می دهند که کیفیت نمایش سه بعدی را بهتر کرده و بیننده را بیش از پیش در تصویر غرق می کند. افزایش زاویه دید، کاهش اعوجاج تصویر، بازتاب کمتر و افزایش نسبت کنتراست هم از دیگر نکاتی است که گاهی در توضیح نمایشگرهای خمیده ذکر می شود. ال جی و سامسونگ هر دو به این مسئله اشاره کرده اند که تصاویر در تلویزیون منحنی شکل عملا بیشتر از اندازه واقعی دیده می شوند.

۳- هر چه نمایشگر بزرگتر باشد و شخص در فاصله کمتری نشسته باشد، بخش بیشتری از زاویه دید چشمان وی با تصویر تلویزیون پر می شود. با استفاده از یک تلویزیون ۵۵ اینچی نمی توان لذت زیادی از تماشای تصویر فراگیر برد، مخصوصا اگر فاصله شما با تلویزیون به درستی انتخاب نشده باشد.

برای دستیابی به پوشش ۴۰ درصدی زاویه دید، اگر تلویزیون شما ۵۵ اینچی باشد باید در فاصله ۱٫۷ متری آن بنشینید. البته در فاصله ۱٫۷ متری بد نیست رزولوشن تلویزیون به اولترا HD ارتقا یابد که خود یک مسئله قابل بحث دیگر است.

نکته مهم در مورد تماشای تلویزیون در صفحات خمیده این است که معمولا چندین نفر به صورت همزمان روبروی تلویزیون می نشینند. در این صورت همه افراد در نقطه بهینه برای تماشا قرار نمی گیرند و تنها یک نفر می تواند در بهترین موقعیت نشسته و از تلویزیون استفاده کند.

با منحنی شکل شدن نمایشگرها می توان اعوجاج تصویر در لبه ها و گوشه ها را کاهش داد. مخصوصا اگر د رفاصله نزدیک نشسته باشید. همچنین خاصیت بزرگنمایی سطح خمیده تلویزیون باعث می شود که بازتاب اجسام نورانی بزرگتر باشد و مزاحمت کمتری برای بیننده ایجاد کند. بازتاب اشیا در اندازه بزرگتر به معنی درخشش کمتر است.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false