×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قیمت بلیت هواپیما آزاد می شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه امسال ناگزیر به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما طبق مصوبه سورای عالی هواپیمایی هستیم، گفت: رفع نرخ‌های تکلیفی موجب رفع انحصار و رقابت ایرلاین‌ها برای ارائه خدمات بهتر و دریافت نرخ‌های کمتر خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: با وجود الزام قانون برنامه مبنی بر آزادسازی کامل نرخ‌ها از سال سوم برنامه پنجم، هنوز آزادسازی اجرا نشده است و نرخ‌های فعلی صنعت همه تکلیفی هستند.

وی گفت: در ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم‌ دولت مکلف است نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی را آزاد کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است و با وجود تصویب شورای عالی هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری بر نرخ‌های تکلیفی تأکید دارد و در سال ۹۳ هم با آزاد سازی نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی موافقت نکرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: نرخ‌های تکلیفی محدودیتی برای شرکت‌های هواپیمایی است که نمی‌توانند در بازار عرضه و تقاضا و بازار رقابتی به درستی عمل کنند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه نرخ‌های بلیت هواپیما فعلاً ثابت است، بیان کرد: به دستور سازمان هواپیمایی کشوری فعلاً نرخ‌های بلیت هواپیما افزایش نمی‌یابد اما شرکت‌ها با این نرخ‌ها مشکلات متعددی دارند.

* کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی با آزادسازی نرخ بلیت‌ شتاب می‌گیرد

وی با تأکید بر اینکه لازم است قانون برنامه مبنی بر آزادسازی نرخ‌ها اجرا شود، گفت: این مورد موجب می‌شود شرکت‌ها بر حسب هزینه و تقاضا نرخ‌ها را تنظیم کنند که قطعاً این مورد به افزایش کیفیت خدمات و تناسب عرضه و تقاضا می‌انجامد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در شرایط آزادسازی کامل نرخ‌ها بازار رقابتی رخ می‌دهد و در این بازار رقابتی قطعاً نرخ‌ها نسبت به قیمت‌های کنونی تفاوت چندانی نخواهد داشت اما رفع نرخ‌های تکلیفی موجب ایجاد بازار رقابتی کامل، رفع انحصار و رقابت شرکت‌ها برای ارائه خدمات بهتر و دریافت نرخ‌های کمتر خواهد شد.

اسعدی‌سامانی بیان کرد: این مورد موجب می‌شود که درآمد – هزینه ایرلاین‌ها متناسب شده و در این راستا نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کنند.

* مقدمه نوسازی ناوگان هوایی رفع نرخ‌های تکلیفی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۴ شاهد اجرای قانون آزاد سازی باشیم، امسال باید این قانون اجرا شود و اگر بخواهیم کیفیت را ارتقا دهیم و از هواپیماهای بهتر و دارای سال ساخت کمتر استفاده کنیم ناگزیر به عبور از نرخ‌های تکلیفی و آزاد سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی هستیم.

وی تأکید کرد: نرخ‌های تکلیفی با افزایش کیفیت خدمات، نوسازی ناوگان و کاهش متوسط سن هواپیماها در تناقض است و باید در این باره تسهیلات صندوق توسعه ملی عملیاتی شود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه منتظر اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال ۹۴ هستیم، افزود: این مورد قطعاً باید اجرا شود و برای رشد صنعت حمل و نقل هوایی ناگزیر هستیم از این حالت نرخ‌های تکلیفی خارج شویم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: امکان خرید ناوگان نو با سن ساخت کمتر، در شرایط فعلی مقدور نیست.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false