حقیقت پور: پول کثیف در جاده "بگم، بگم" | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حقیقت پور: پول کثیف در جاده "بگم، بگم"

نمایندگان مجلس درباره ادعای ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخاباتی تأکید کردند که این اظهارات و اقدامات آثار منفی را به جامعه وارد کرده و تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در اظهارات اخیر خود در یک برنامه زنده تلویزیونی با تأیید ادعاهای مطرح شده درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه‌های انتخاباتی تأکید کرد که یک نامزد انتخاباتی برای جمع کردن رأی نیاز به هزینه‌های تبلیغاتی دارد و در خیلی از مناطق و با توجه به اینکه معمولا افرادی که کاندیدا می‌شوند از سطح متوسطی از نظر ثروت و دارایی برخوردارند و خود امکان تبلیغات ندارند، خواه‌ناخواه به افراد مختلفی مراجعه می‌کنند که این موضوع همیشه زمینه ظهور مشکل برای ما بوده است و این یکی از دلایلی بوده که افراد زیادی در انتخابات مختلف ردصلاحیت شدند.

پیش از این نیز رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در نشست‌های مختلف خبری، بارها بر موضوع وجود پول‌های کثیف در عرصه انتخابات صحه گذاشته، به طوری که در آخرین نشست خبری خود تأکید کرده است که این پول‌ها بیشتر، از سه راه «قاچاق موادمخدر»، «قاچاق کالا» و «رانت» کسب می‌شوند.

اظهارات وزرای دولت درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات به‌ویژه انتخابات مجلس در چند ماه اخیر در حالی مطرح می‌شود که دکتر لاریجانی رئیس قوه مقننه و نمایندگان مجلس بارها بر لزوم ارائه اسناد طرح شده و ارجاع این پرونده‌ها به قوه قضائیه تأکید کرده‌اند.

 

سبحانی‌نیا: قوه‌قضائیه ‌با ادعاهای ‌اثبات‌نشده درباره ورود پول‌های کثیف ‌برخورد کند

در این رابطه حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت رئیسه مجلس، با اشاره به اظهارات دوباره وزرای کشور و دادگستری درباره ورود پول های کثیف به انتخابات مجلس، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر برخی از مسئولان دولتی مباحثی درباره استفاده از پول‌های نامشروع در روند برگزاری انتخابات‌ها مطرح کردند، که این اظهارات و اقدامات آثار منفی را به جامعه وارد کرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ارائه سند و مدارک درباره استفاده از پول‌های نامشروع در روند برگزاری انتخابات‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه ادعاهای رحمانی فضلی و پورمحمدی و برخی دیگر از مسئولان دولتی تنها در حد حرف بوده و تاکنون هیچ سندی در این رابطه ارائه نشده است، از طرف دیگر اگر این مسئولان و وزرای مدارکی در این رابطه دارند باید آن را سریعا به قوه قضائیه ارسال کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی فضای جامعه تحمل این‌گونه ادعاهای بی اساس و بدون مدرک را ندارد و قطعا این اظهارات تنها فضای جامعه را ملتهب می‌کند.

سبحانی‌نیا با اعلام اینکه ادعاهای مسئولان درباره پول‌های کثیف باید همراه با سند و مدرک باشد، گفت: بر اساس قانون قوه قضائیه حق پیگیری و برخورد با ادعاهای اثبات نشده مسئولان را دارد، از این رو این دولتمردان دیگر باید اظهارات خود را همراه با مدارک مطرح کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه ورود پول کثیف به انتخابات مجلس یک ادعای نادرست است، گفت: وزرای دادگستری و کشور باید به جای رسانه ای کردن این مطالب، در جهت ارائه مدارک اقدام کنند.

 

جعفرزاده: وارد کردن زودهنگام جامعه به مباحث انتخاباتی مانع از مشارکت حداکثری مردم می‌شود

همچنین غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس درباره اظهارات دوباره وزرای کشور و دادگستری درباره ورود پول های کثیف به انتخابات مجلس، گفت: در شرایط کنونی از دولت انتظار است که به جای طرح چنین مطالبی‌ در رسانه‌ها، اسناد و مدارک خود را در این رابطه به دستگاه قضا و سازمان‌های مربوطه ارائه کند.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه ملتهب و آشفته کردن جامعه با طرح ادعاهایی مانند فساد در انتخابات آثار سؤء و منفی را برای کشور به‌دنبال دارد، افزود:‌ همچنین نهاد و سازمان‌های نظارتی هم باید تلاش بیشتری را برای مبارزه با ورود پول‌های نا مشروع و این گونه اقدامات، انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: دولتمردان به جای رسانه‌ای کردن این‌گونه مطالب، باید از طریق دستگاه قضا این پرونده را پیگیری کنند، زیرا هیچ مسئولی حق تشویش اذهان عمومی را ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با اشاره تجربه کشور در سال ۸۸ درباره ورود زودهنگام جامعه به مباحث انتخاباتی، تصریح کرد: قطعا وارد کردن زودهنگام جامعه با موضوعات انتخاباتی وملتهب کردن وضعیت کشور به هیچ وجه درست نیست، زیرا این دست اقدامات در نتیجه منجر به زیر سؤال بردن صحت انتخابات و جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود.

 

حقیقت پور: پول کثیف در جاده "بگم، بگم"

از طرف دیگر منصور حقیقت پور، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تکرار کلید وا‍ژه پول کثیف توسط دولتمردان بدون پیگیری حقوقی و قضایی موضوع گفت: انتظار از مسئولان دولتی این است که یا به مساله ای ورود پیدا نکنند یا در صورت ورود به موضوع در تمامی ابعاد قضایی ، حقوقی و سیاسی مساله را مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: پیش از این نیز وزیر محترم کشور در خصوص پول کثیف هشدارهایی داده بودند اما به نظر نمی رسد اسنادی در این خصوص در اختیار دستگاه قضا قرار گرفته باشد امروز نیز باز شاهد تکرار این ادعا توسط یکی دیگر از دولتمردان محترم بودیم.

حقیقت پور هم چنین تصریح کرد: کلی گویی درباره پول کثیف فضا را مشوش می کند و این رویه صحبت نه تنها منجر به برچیده شدن این مشکل در فضای سیاسی و انتخاباتی نمی شود بلکه فضایی را به وجودمی آورد که رقبای سیاسی با استفاده از این فضای مبهم یکدیگر را متهم به استفاده از پول کثیف کرده که این رویه تنها فضای تهمت در کشور را تقویت می کند.

وی با بیان این که انتظار می رود دولت یازدهم هم چون دولت قبل از ادعاهای بدون پیگیری دوری کند، گفت: از مسئولان دولتی انتظار داریم فضای روانی کشور بعد از دولت قبل را که به شدت از ادبیات "بگم بگم" آسیب دیده بود، مدیریت صحیح کند و از ورود به این کانال ادبیاتی اشتباه دوری کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این که تا به حال چند بار مسئولان دولتی صحبت از وجود این پول های کثیف کرده اند، دولت موظف به ارائه مستندات به نهادهای قضایی و امنیتی است.

 
منبع: خانه ملت

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false