تزریق۵۰میلیارد دلار به اقتصادایران درصورت‌لغو تحریم‌ها | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تزریق۵۰میلیارد دلار به اقتصادایران درصورت‌لغو تحریم‌ها

دولت آمریکا به مقام‌های کنگره اطلاع داده است که لغو تحریم ها می‌تواند فورا ۵۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده را در اختیار ایران قرار دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: مقام های رسمی تاکید کردند که اگر مذاکره کنندگان در دستیابی به یک توافق نهایی هسته ای با ایران تا تابستان موفق شوند، ایران پس از امضای توافقنامه بیش از ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود را به دست خواهد آورد.

در شرایط کنونی بیش از ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران در حساب های خارجی بلوکه شده است که علت اصلی این مساله، تحریم های اعمال شده علیه برنامه هسته ای تهران بوده است. البته هنوز باید در خصوص جزئیات این مساله مذاکره شود ولی مساله ای که قطعی به نظر می رسد، افزایش منابع مالی و نقدینگی است که پس از امضای توافقنامه در اختیار ایران قرار می گیرد.

هنوز نقاط اختلافی مهمی برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی وجود دارد. اینکه تحریم ها با چه سرعتی لغو شود و اگر ایران مفاد توافقنامه را نقض کرد، این تحریم ها چگونه مجددا اعمال شود، از مهمترین موارد اختلافی است.

اوباما پیش از این از لغو تدریجی و گام به گام تحریم ها حمایت کرده است. کاخ سفید روز جمعه تاکید کرد که موضع واشنگتن تغییر نکرده است. البته ظاهرا به نظر می رسد که اوباما حاضر است تا در صورت امضای توافقنامه از سوی ایران، امتیازات اقتصادی بیشتری به تهران بدهد. مهمترین نگرانی اوباما این است که اگر ایران مفاد توافقنامه را نقض کند، تحریم ها را تا چه حد سریع می توان دوباره اعمال کرد.

رهبران ایران از جمله حسن روحانی رئیس جمهور نیز تاکید کرده اند که تنها به شرطی با توافقنامه موافقت خواهند کرد که همه تحریم ها به سرعت لغو شود. جمهوریخواهان و دموکرات ها نیز مخالفت شدید خود را با لغو همه تحریم ها علیه ایران اعلام کرده اند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false