مظاهری:با ارز چند نرخی نمی توان با فساد مقابله کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مظاهری:با ارز چند نرخی نمی توان با فساد مقابله کرد

رئیس کل اسبق بانک مرکزی در واکنش به اظهارات مشاور روحانی گفت: چه تحریم‌ها پا برجا بماند و چه از بین برود دلار باید به زودی تک‌نرخی شود؛ دولت نباید بیش از این وقت تلف کند، این موضوع را به آینده موکول نکنیم.

به گزارش "چغادک نیوز"، طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی در واکنش به صحبت های مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در خصوص احتمال تک نرخی نشدن ارز با وجود تداوم تحریم ها تا پایان سال ۹۴ اظهار کرد: تک نرخی کردن ارز یکی از پیش نیازهای اصلی برای تثبیت رشد اقتصادی و از بین بردن فساد و رانت در اقتصاد کشور است و نباید برای عملی کردن آن وقت تلف کنیم.

وی با بیان این مطلب که " با ارز چند نرخی نمی توان با رانت و فساد به صورت اساسی مقابله کرد " خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی و بهبود زندگی مردم در اقتصادی که رانت و فساد در ان حکمفرماست میسر نخواهد شد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به الزمات دولت برای رونق اقتصادی و بهبود زندگی مردم تصریح کرد: دولت اگر قصد بهبود شرایط اقتصادی کشور را دارد، باید تک نرخی کردن ارز را به عنوان یکی از الزامات در اولویت نخست فعالیت های خود قرار دهد.

مظاهری با انتقاد از ایجاد ارتباط میان تک نرخی شدن ارز و برداشته شدن تحریم ها تصریح کرد: نباید این دو مسئله را به هم ارتباط داد زیرا چه تحریم ها پا برجا بماند و چه از بین برود ارز باید تک نرخی شود و دولت نباید برای تک نرخی نکردن ارز توجیه بیاورد.

وی در تشریح شرایط مختلف برای تک نرخی کردن ارز بیان کرد: در هر دو حالت تک نرخی کردن ارز میسر می شود ولی روش ها در این خصوص متفاوت است و در هر دو حالت دولت باید سناریوهای خاص خود را داشته باشد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: برنامه ها و روش های تک نرخی کردن ارز می تواند با زمان برداشته شدن تحریم ها متناسب باشد.

مظاهری به فرآیند مورد نیاز برای تک نرخی کردن ارز اشاره و یادآور شد: تک نرخی شدن ارز نیازمند یک کار دقیق، منظم، هماهنگ و زمان بندی شده است که دولت و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه ریزی و بودجه باید مشارکت قوی برای آن داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در یک فاصله زمانی معقولی می توانیم به ارز تک نرخی دست پیدا کنیم و نباید تک نرخی کردن ارز را به آینده موکول کنیم.
 

 
منبع: نسیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false