واکنش نماینده خرم آباد به ممنوعیت اکران ایران‌برگر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش نماینده خرم آباد به ممنوعیت اکران ایران‌برگر

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با تأکید بر اینکه امکان اکران "ایران برگر" در تمامی استان ها و شهرستان ها وجود دارد، گفت: در صورت ادامه ممنوعیت اکران از سوی مسئولان استانی، این قضیه را پیگیری خواهیم کرد چرا که مردم به تماشای این فیلم تمایل دارند.

به گزارش "چغادک نیوز"، نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان لرستان، عدم اکران ایران برگر در شهرهای لـُرنشین را منطقی نمیداند، تصریح کرد:در صورت ادامه ممنوعیت اکران، این موضوع را از مسئولان استانی پیگیری خواهیم کرد.

ایرج عبدی در پی ممنوعیت اکران فیلم "ایران برگر" در شهرستان های خرم آباد و بروجرد، از بررسی موضوع این فیلم و محتوای آن در جلسه گذشته مجمع نمایندگان استان لرستان خبر داد و گفت: اگرچه گویش بازیگران در این فیلم به گویش مردم خرم آباد و سایر شهرهای استان لرستان چندان نزدیک نیست؛ با این حال در این مجمع، توهینی در این فیلم نسبت به قوم خاصی مشاهده نشد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این فیلم از گذشته دور اجتماعی قسمتی از قوم لر صورت گرفته که پیرامون ظرافت های آن صحبت و گفتگو شد لذا حساسیتی نسبت به اکران آن وجود ندارد و علت ممنوعیت اکران را مشخص و منطقی نمی دانیم.

عبدی در ادامه با تأکید بر اینکه امکان اکران "ایران برگر" در تمامی استان ها و شهرستان ها وجود دارد، گفت: در صورت ادامه ممنوعیت اکران از سوی مسئولان استانی، این قضیه را پیگیری خواهیم کرد چرا که مردم به تماشای این فیلم تمایل دارند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در ادامه تصریح کرد: فیلم هایی که با گویش های مختلف ساخته می شود امکان تعامل و آشنایی مردم با فرهنگ های مختلف را فراهم می کند و درست نیست که آنها را توهین تلقی کنیم.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با هرگونه نقادی نسبت به حضور بازیگران با لهجه و گویش های مختلف در فیلم ها مخالفیم و معتقدیم تا زمانی که در فیلمی به یک قوم توهین نشود، اکران آن مانعی نخواهد داشت حتی اگر پخش آن تأثیر مثبتی هم در جامعه نداشته باشد.

 
منبع: خانه ملت

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false