×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مستمری ماهانه افراد بی‌سواد و کم‌سواد قطع می‌شود

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: از سال ۱۳۹۵ مستمری ماهیانه افراد بی‌سواد و کم‌سواد قطع می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای متعلق به رانندگان بی‌سواد و کم‌سواد است، راهنمایی و رانندگی از سال ۱۳۹۵ به هیچ فرد بی‌سواد و کم‌سواد گواهی‌نامه نمی‌دهد و یا گواهی‌نامه‌های آنها را تمدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از سال آینده تمامی کسانی که درخواست پروانه کسب می‌دهند و یا خواهان تمدید پروانه کسب خود هستند باید باسواد باشند، افزود: دولت از سال آینده به هیچ فرد بی‌سواد و کم‌سواد نه تنها پروانه کسب نمی‌دهد بلکه پروانه کسب این دسته از افراد هم تمدید نمی‌کند.

وی همچنین شرط دریافت مستمری ماهانه از سازمان‌های حمایتگر را داشتن سواد دانست و خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۵ مستمری ماهیانه افراد بی‌سواد و کم‌سواد قطع می‌شود.باقرزاده جمعیت افراد بی‌سواد و کم‌سواد بالای ۶ سال کشور را طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع این آمار، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان بی‌سواد و ۱۱ میلیون نفر نیز به عنوان کم‌سواد ثبت شده‌اند.

وی همچنین متذکر شد: از مجموع افراد بی‌سواد و کم‌سواد کشور، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، زیر ۵۰ سال سن دارند که ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بی‌سواد و ۷ میلیون نفر نیز کم‌سواد هستند.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false