×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مدیرعامل منطقه ویژه پارس: آب شهر نخل تقی عسلویه از خط آبرسانی کوثر تامین می شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: براساس توافق نامه امضا شده میان این سازمان و شرکت مدیریت آب خلیج فارس، آب شهر نخل تقی شهرستان عسلویه از محل خط آبرسانی از سد کوثر( خط محرم) تامین می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پنجشنبه شب به نقل از مهدی یوسفی افزود: آب شرب مصرفی شهر نخل تقی پیش از این با مساعدت صنعت نفت از طریق آب شبرین کن های منطقه ویژه پارس تامین و هرچند کیفیت آب توزیع شده در حد مطلوب ارزیابی می شد اما مردم شهرنخل تقی متقاضی آب پایدار بودند و از این رو راه حل جایگزین طراحی و عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: طبق توافق نامه امضا شده میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت مدیریت آب خلیج فارس، آب شرب مصرفی شهر نخل تقی از محل خط محرم تامین می شود.

یوسفی ادامه داد: طرح تامین آب شهر نخل تقی از خط محرم با نظر مساعد وزیر نفت در حاشیه یکی از سفر های ایشان به منطقه مبنی بر حل مشکل آب شهر نخل تقی، اجرایی شد.

وی بیان کرد: دراین ارتباط ۷۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح درسال جاری اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ریژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صنعت نفت نهایت همکاری را برای تامین امکانات مورد نیاز ساکنان مناطق پیرامونی صنعت نفت به عمل می آورد.

مردم شهر نخل تقی از توابع شهرستان عسلویه که با احتساب جمعیت کارگری آن بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مردم این شهر از طریق سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین می شود می گویند: به علت برخی فرسودگی لوله ها آب آن از کیفیت لازم برخوردار نیست و اعتراض آنها را در پی داشته است.

خط محرم از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد کشیده شده و بخش های از استان های خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان را آبرسانی می کند.

عملیات اجرایی خط انتقال آب از خط آبرسانی کوثر به شهر نخل تقی شهرستان عسلویه در فروردین سال گذشته آغاز شد.

این خط آبرسانی ۴٫۵ کیومتر طول دارد و با اجرای این خط آبرسانی، آب مورد نیاز سه هزار خانوار این شهر از طریق خط آبرسانی کوثر تامین می شود.

هم اکنون همه شهرهای استان بوشهر از شبکه آبرسانی برخوردار هستند و آب شرب این شبکه ها از خط آبرسانی کوثر (محرم)، خطوط دوم و سوم از شهرستان کازرون استان فارس و چاه های آب شرب این استان تامین می شود.

بیش از۹۰ درصد آب اشامیدنی مردم استان بوشهر، خارج از این استان تامین می شود و اکنون برخی از نقاط استان با کمبود آب رو به رو هستند که تدابیر لازم برای تامین آب شرب این نقاط اندیشیده شده است.

ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false