عربستان دچار یک خبط بزرگ تاریخی شد/ایران هیچ نفع مادی و جغرافیایی از عراق در ذهن خودش ندارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
عربستان دچار یک خبط بزرگ تاریخی شد/ایران هیچ نفع مادی و جغرافیایی از عراق در ذهن خودش ندارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تجاوز نظامی عربستان به یمن را برخلاف منشور ملل متحد خواند و گفت: عربستان با این تجاوز دچار یک خبط بزرگ تاریخی شد و این بدعت پایانی غیر از زیان و ضرر برای سعودی‌ها نخواهد داشت.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم بزرگداشت شهیدان حکیم و صدر، در پاسخ به پرسشی درباره تجاوز نظامی عربستان به یمن افزود: تجاوز عربستان به یمن فارغ از منشور ملل متحد، فارغ از اصول همزیستی مسالمت آمیز و فارغ از اصول حقوقی حاکم بر سازمان ملل متحد و به منظور منحرف سازی جهان اسلام و استهلاک توان درونی و ظرفیت‌های درونی جهان اسلام است.

 
شمخانی ادامه داد: متاسفانه عربستان دچار یک خبط بزرگ تاریخی شد و این بدعت به طور قطع پایانی غیر از زیان و ضرر برای آنها نخواهد داشت.
 
وی همچنین با بیان اینکه ایران، عراق قدرتمند و مستقل را جزیی از راهبرد خودش می‌داند در پاسخ به پرسشی گفت: تبلیغاتی با هدف جلوگیری از نقش آفرینی عراق در جهان عرب و اسلام انجام می‌شود که ایران، سیاست عراق را مختل می‌کند، اما ایران نیازمند نیست که سیاست عراق را تحت تاثیر خودش قرار دهد، بلکه ایران برای استقلال عراق، پیش از آنکه داعشی‌ها بر بغداد حکومت کنند، شهدایی تقدیم کرده است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران هیچ نفع مادی و جغرافیایی از عراق در ذهن خودش ندارد.
 
شمخانی افزود: زمانی که موضوع اصلی همه ما نقش آفرینی در جهان اسلام باشد، به طور قطع بلندگوهای تبلیغاتی در این خصوص خاموش خواهند شد.
 
مراسم بزرگداشت شهیدان حکیم و صدر در تالار اندیشه برگزار شد .

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false