×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بیانیه ۲۰۰فیلمساز غربی علیه فیلمسازان صهیونیست

بیش از ۲۰۰ فیلمساز و فعال عرصه سینما در بیانیه‌ای از مسئولان برگزاری جشنواره فیلم لوکارنو تقاضا کردند بخش مربوط به تمرکز بر سینمای اسرائیل را برگزار نکنند.«کن لوچ» کارگردان صاحب نام و برنده نخل طلای انگلیسی به همراه ده‌ها کارگردان و سینماگر دیگر بیانیه‌ای را برای عدم تمرکز دوره آتی جشنواره فیلم لوکارنو بر سینمای اسرائیل امضا کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، این جشنواره سوئیسی پیش از این اعلام کرده است با همکاری صندوق فیلم اسرائیل در دوره آتی برگزاری خود در تابستان بخشی از این رویداد سینمایی را به تمرکز بر سینمای اسرائیل اختصاص خواهد داد. در این بیانیه فیلمسازان و فعالان عرصه سینما نگرانی خود را از همکاری جشنواره فیلم لوکارنو با صندوق فیلم اسرائیل ابراز کرده‌اند و از وزیر امور خارجه سوئیس که نقشی اساسی در این ماجرا داشته است انتقاد کرده‌اند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما از اینکه جشنواره لوکارنو قصد دارد در سالگرد قتل‌عام هزاران نفر از مردم فلسطین در غزه در تابستان ۲۰۱۴، بخشی را به تمرکز بر سینمای اسرائیل تخصیص دهد بسیار نگران و آشفته هستیم. تصمیم جشنواره لوکارنو در واقع پیروی از نژادپرست‌ترین دولت در تمام تاریخ اسرائیل است».
جشنواره فیلم لوکارنو نیز در پاسخ به این بیانیه اعلام کرده است که این جشنواره همواره مکانی برای آزادی بیان(!) بوده و بنابراین بخش تمرکز بر سینمای اسرائیل را لغو نمی‌کند چرا که فرصت بسیار مناسبی برای بحث و تبادل نظر در چارچوب غنی‌سازی فرهنگی است!
مسئولان لوکارنو نگفتند اگر آزادی بیان دغدغه  آنان است چرا به استقبال فیلم‌های افشاگر نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نمی‌روند؟!

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false