×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آمریکا ۵ نفر را به صادرات فناوری به ایران متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که ۵ نفر و ۴ شرکت را به صادرات فناوری هایی به ایران متهم کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، اسپاتنیک اعلام کرد:  وزارت دادگستری آمریکا ۵ نفر و ۴ شرکت را به تلاش برای دور زدن تحریم ها و صادرات فناوری هایی به ایران متهم کرده است که در تناقض با تحریم های اعمال شده علیه تهران بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: بهرام مکانیک و تورج فریدی، هر دو از ایالت هوستون، خسرو افغانی از لس آنجلس همگی عضو یک شبکه ایرانی تامین کالاهای مورد نیاز برای ایران بوده اند که در آمریکا فعالیت می کرده اند. مقام های قضایی آمریکا هر ۳ مظنون را بازداشت کرده اند.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: آرتور شیو و متین صادقی نیز مظنون به همکاری با این شبکه هستند ولی ظاهرا در شرایط فعلی خارج از آمریکا هستند.

این افراد و شرکت ها متهم به دور زدن غیر قانونی تحریم ها و صادرات غیر قانونی فناوری های میکرو الکترونیک به ایران هستند.

وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرده است که نقض قوانین مربوط به تحریم های ایران نه تنها تاثیر تحریم های آمریکا را با چالش جدی روبر می کند بلکه می تواند به سیاست خارجی آمریکا لطمه زده و تاثیر منفی بر امنیت ملی این کشور داشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا خواسته است تا هر کسی که اطلاعی از آرتور شیو و متین صادقی دارد با سفارت آمریکا یا اداره پلیس فدرال، تماس بگیرد.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: این افراد و شرکت ها از جولای ۲۰۱۰ میلادی تاکنون حداقل ۲۴ میلیون دلار کالا به ایران ارسال کرده اند. در صورت اثبات این اتهامات، افراد بازداشت شده احتمالا به ۲۰ سال زندان محکوم خواهند شد.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false