رایزنی معاون ظریف با مقام آلمانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رایزنی معاون ظریف با مقام آلمانی

حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشومان با مارکوس ادرر، معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه یمن، بحرین ، عراق و سوریه گفتگو کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایسنا،معاون وزیرخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر در یمن و حملات نیروهای نظامی خارجی اظهار کرد: حملات عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورها به یمن اقدام خطایی است که نتیجه ای برای متجاوزین به همراه نخواهد داشت . وی با متوازن خواندن موضع آلمان در خصوص عملیات نظامی علیه یمن افزود ما انتظار داریم آلمان و سایر کشورهای اروپایی اقدامات لازم را برای متوقف کردن حملات علیه مردم یمن و زیر ساخت های آن کشور، زمینه را برای امدادرسانی به یمن و آغاز گفتگوهای یمنی – یمنی برای رسیدن به تشکیل حکومت وحدت ملی فراهم سازند.

امیر عبداللهیان با اظهار تاسف از اینکه در منطقه شاهد ترجیح سیاست اشتباه توسل به زور و حملات نظامی بر راهکارهای سیاسی از سوی برخی کشورها هستیم، اضافه کرد: تحولات منطقه اعم از یمن، سوریه و بحرین صرفا راهکار سیاسی دارد.

معاون وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار نقش کشورمان در تحولات منطقه را بسیار مهم و تاثیر گذار خواند و افزود: نقش سازنده شما در تحولات عراق و مبارزه با تروریسم و ثبات سیاسی در این کشور بسیار ارزشمند بوده است.

مارکوس ادرر با اشاره به تحولات یمن، راهکار سیاسی و گفتگو بین همه گروه های یمنی را راه حل اساسی برون رفت از وضعیت بوجود آمده دانست و با توجه به نیازهای شدید مردم یمن به دارو و غذا، بر ارسال سریع کمک های انسان دوستانه به این کشور تاکید کرد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false