آماری خواندنی از بازی بزرگ ایران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آماری خواندنی از بازی بزرگ ایران

پرسپولیس که بازی رفت را در ثانیه های پایانی به سپاهان باخته امروز در تهران و پیش چشم هوادارانش در تلاش جبران مافات با سرمربی جدید خود است.

به گزارش "چغادک نیوز"، در حساس ترین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر پرسپولیسی ها در اولین تجربه مربیگری برانکو روی نیمکتشان میزبان سپاهان و شاگردان حسین فرکی هستند، دیداری که ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۲۷ فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

 پرسپولیس بازی رفت را در ثانیه های پایانی ۱-۰ به سپاهان باخت تا امروز در تهران و پیش چشم هوادارانش در تلاش جبران مافات باشد. قرمزها امروز می‌خواهند در غیاب محمدرضا خلعتبری ستاره سپاهان، گل دقیقه ۹۴ مهدی شریفی در بازی رفت را با نمایشی درخور توجه پاسخ بگویند.
 

نکاتی خواندنی از بازی بزرگ هفته

در زیر نکاتی خواندنی از دیدارهای قبلی این دو تیم را بخوانید:

سابقه تقابل در لیگ برتر
پیش از این در ادوار لیگ برتر سپاهان و پرسپولیس ۲۷ مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل ثبت ۱۰ پیروزی برای اصفهانی‌ها و ۷ برد برای تهرانی‌ها بوده است. طبیعی خواهد بود که ۱۰ مرتبه هم نتیجه تقابل دو تیم تساوی بوده باشد.

پرسپولیس برنده اول
اولین دیدار لیگ برتری سپاهان و پرسپولیس جمعه ۲ آذر ماه سال ۸۰ در اصفهان برگزار شد. البته ۱۳ سال و ۴ ماه و ۲۴ روز قبل دو تیم به تساوی صفر – صفر در ایستگاه سوم لیگ اول رضایت دادند.
اما بازی برگشت به جشنواره گل تبدیل شد. پرسپولیس در هفته شانزدهم مسابقات با پنالتی بهروز رهبری‌فرد دیدار یکشنبه ۲۶ اسفند ماه سال ۸۰ را پیش افتاد. با این حال لئون استپانیان (۴۶) و افشین حاجی‌پور (۶۴) سپاهان مهمان را پیش انداختند. البته این پایان کار نبود چون امیرحسین اصلانیان در دقیقه ۸۶ نتیجه را مساوی کرد و بهنام ابوالقاسم‌پور در وقت‌های تلف شده (۹۳) اولین پیروزی پرسپولیس برابر سپاهان در لیگ برتر را رقم زد.

دیدار ۶ تایی
پرگل‌ترین دیدار دو تیم هفته پنجم لیگ سوم رقم خورد. آنجا که رضا جباری، عیسی ترائوره و علی سلمانی برای قرمزها گل زدند و اصغر طالب‌نسب و ادموند بزیک (۲) برای زردها. از آن دیدار پرگل (سه‌شنبه ۸ مهر ماه ۸۲) ۱۱ سال و ۶ ماه ۱۷ روز می‌گذرد.

امضای قلعه‌نویی پای سنگین‌ترین شکست قرمزها
سنگین‌ترین شکست پرسپولیس برابر سپاهان در تهران به ثبت رسید. هفته شانزدهم لیگ دهم نصف جهانی‌ها با هدایت امیر قلعه‌نویی ۴ بر یک پرسپولیس را بدرقه کردند.
ارتش سپاهانی‌ها با گل‌های ابراهیم توره، هادی عقیلی، خسرو حیدری و رضا عنایتی دروازه علیرضا حقیقی گلر مورد علاقه کارلوس کی‌روش را به توپ بستند در حالی که تک گل تیاگو به چشم کسی نیامد.

پیروزی ارتش سرخ با ۲ اختلاف گل
پرسپولیس بهترین پیروزی‌اش برابر رقیب را در بازی برگشت لیگ قبل به دست آورد. قرمزها در ایستگاه ۲۵ لیگ سیزدهم گل‌های محمد عباس‌زاده (۱۱) و حمید علی‌عسگر (۱۸) را به تور دروازه حریف دوختند تا شکست دور رفت را تلافی کرده باشند. البته سپاهان هم جمعه یکم اردیبهشت ماه سال ۸۵ (در بازی برگشت لیگ پنجم) و دیدار رفت لیگ سیزدهم با نتیجه مشابه ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داده است تا از این حیث عقب نباشد.

۹ گلزن با سابقه
در بازی امروز مردانی حضور دارند که سابقه گشودن دروازه رقیب را در کارنامه خود ثبت کرده اند؛ در جمع پرسپولیسی‌ها این محمد نوری، هادی نوروزی، محمد عباس‌زاده و حمید علی‌عسگر هستند که پیش‌تر شانس گشودن دروازه سپاهان را داشته‌اند.

در جمع مردانی که زننده گل‌های دیدارهای سپاهان برابر پرسپولیس بوده‌اند از جواهیر سوکای، احسان حاج‌صفی، هادی عقیلی، محرم نویدکیا و مهدی شریفی می توان نام برد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false