کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن

رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات از کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن خبر داد و گفت: به دلیل اینکه مصرف داخلی تولیدات آهن و فولاد کم است، این محصولات در انبارها رسوب می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد آزاد رییس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه در هفته اول بعد از تعطیلات نوروز در بازار مسکن رونق بسیار زیادی را شاهد بودیم، گفت: اگر توافقات هسته ای در تیرماه به نتیجه نهایی برسد شاهد ثبات نرخ ارز خواهیم بود و در آن زمان وضعیت صادرات و واردات در حوزه تیرآهن و میلگرد نیز مشخص می‌شود و می‌توانیم بازارهای مهم هدف صادراتی را در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات آهن و فولاد ما در انبارها رسوب می کند چون مصرف داخلی آن ‌ها کم است، درباره میزان صادرات میلگرد و تیرآهن گفت: سال گذشته حدود دو تا سه میلیون تن ورق میلگرد و تیرآهن صادر کردیم و امسال حداقل باید بازار هدف صادراتی برای پنج میلیون تن به بالا را داشته باشیم چون در غیر این صورت تولیدی‌های ما با ظرفیت کمتری فعالیت خواهند کرد یا به بیکاری تولیدی ها می‌انجامد.

آزاد افزود: هفته گذشته حدود ۳۵۰ هزار تن تیرآهن در بورس فروخته شد ولی تیرآهنی به بازار عرضه نشد که همین موضوع باعث کاهش قیمت در بازار شده است.

قیمت هر کیلوگرم میلگرد و تیرآهن

رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تیرآهن ۱۰ تا ۱۵ تومان و هر کیلوگرم میلگرد ۲۰ تا ۴۰ تومان کاهش یافته است، گفت: هر کیلوگرم میلگرد ۱۵۱۰ تا ۱۵۲۰ تومان و تیرآهن ۱۵۸۰ تا ۱۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی درباره واردات در این بخش و با بیان اینکه در این حوزه عمدتا واردات مواد اولیه داریم و کالاهای ساخته شده کمتر وارد می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته واردات در این حوزه ۵٫۵ میلیون تن بود که بیشتر شامل شمش آهن شد، چون فقط کالاهایی به کشور وارد می‌شوند که تولید داخل ندارند، همچون تیرآهن‌های درشت و عرض های بیشتر از ۳۰سانتی متر.

آزاد گفت: اگر مشکل ساخت‌وساز مسکن حل شود و فعالیت‌های عمرانی و مسکن رونق گیرد طبیعی است که بازار این بخش هم رونق می گیرد.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false