×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شورای هماهنگی دشت در شهرهای استان بوشهر تشکیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب بهره‌برداری آب از چاه‌های کشاورزی، برای جلوگیری از بحران در دشت‌ها، شورای هماهنگی دشت در شهرهای استان بوشهر تشکیل می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، شاپور رجایی بعدازظهر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با بیان اینکه سفره‌های زیر زمینی آب استان بوشهر دچار مشکلات عدیده‌ای هستند اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای در دشت‌های استان بوشهر، با نادیده انگاشتن قوانین و مقررات حفظ و صیانت از آبهای زیرزمینی، تا نابودی سفره‌های زیرزمینی آب پیش رفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۳۲ دشت است که تاکنون ۶۰ درصد آن ممنوعه شده و ۴۰ درصد دیگر در حال ممنوعه شدن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: چاه‌های مستقر در دشت‌های استان بوشهر خشک و یا رو به خشک شدن است به‌گونه‌ای که برخی افراد تا سنگ بستر و یا کاهش آبدهی پیش رفته‌اند که این موضوع تهدید نسل‌های آینده بدنبال دارد.

رجایی، از تشکیل شورای هماهنگی دشت در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب بهره‌برداری آب از چاه‌های کشاورزی، برای جلوگیری از بحران در دشت‌ها، شورای هماهنگی دشت در شهرهای استان بوشهر تشکیل می‌شود.

وی، افزود: اساسنامه و دستورالعمل‌های شورای دشت در استان بوشهر در حال تدوین است که پس از تصویب به فرمانداری‌های استان بوشهر برای اجرا ابلاغ می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: بروز خشکسالی‌های مستمر، اهمیت روزافزون آب در توسعه پایدار، افزایش مصرف و کاهش سرانه، روند رو به تخریب منابع و مجاری آب، آلودگی منابع آب و حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی دلایل رویکرد تشکیل شورای هماهنگی دشت است.

منبع: تسیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false