خصوصی‌سازی سرخابی‌ها غیرقانونی است؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
خصوصی‌سازی سرخابی‌ها غیرقانونی است؟

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی می‌گوبد طرح اساس‌نامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی باید به گونه‌ای باشد که محدودیتی برای فعالیت افراد توان‌مند ایجاد نکند.

به گزارش "چغادک نیوز"، مصطفی هاشمی‌طبا در مورد قانون اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی که به زودی آماده تصمیم و اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این که فدراسیون‌های ورزشی از یک اساسنامه مشترک برخوردار باشند، اقدام مناسب و بدون اشکالی است. این طرح نیز سال‌ها پیش تهیه شد.

او ادامه داد: طرح اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی در آن زمان بدون هیچ اشکالی دنبال می‌شد تا این که بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال پیش آمد. به نظرم بهتر است فدراسیون‌های ورزشی به عنوان نهادهای عمومی و غیردولتی دارای یک اساسنامه مشترک باشد تا تکلیف همه آنها مشخص باشد.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با بیان این که در حال حاضر اطلاعی از طرح اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی ندارم، اظهار کرد: امیدوارم این طرح بتواند اقدامی موثر در پیشرفت فدراسیون‌های ورزشی باشد. با این حال باید از تمامی کارشناسان و مدیران ورزشی نظر خواهی شود. البته تاکنون در این زمینه از من نظر خواهی نشده است.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: این که گفته می‌شود مدیران بدون سابقه ورزشی نباید در فدراسیون‌ها حضور پیدا کنند مورد قابل ‌توجهی است، اما فراموش نکنیم که بسیاری از مدیران موفق در عرصه ورزش سابقه مستقیم حضور در یک رشته ورزشی را نداشتند. به نظرم شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که مانعی برای شخصی جهت حضور در فدراسیون‌های ورزشی ایجاد نشود. باز هم بتوانیم شاهد حضور افراد توانمند در عرصه ورزش باشیم.

او با بیان اینکه حضور افرادی خارج از یک رشته ورزشی نمی‌تواند مشکلی در اداره این فدراسیون وارد کند، گفت: برای مثال باید شرایطی ایجاد شود که ۲۰ نفر از اهالی یک رشته ورزشی نسبت به حضور فردی خارج از عرصه ورزش اظهار نظر کند. در ضمن نباید فراموش کرد که شمار زیادی از افرادی که در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند دارای عقل سلیم هستند و می‌توانند انتخاب کنند.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی یک امر داخلی است و نیاز چندانی برای تایید آن از سوی مجامع جهانی وجود ندارد. در تمامی رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال مجامع جهانی نمی‌توانند در کارهای ما دخالت کنند.

هاشمی‌طبا در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز، اظهار کرد: به نظرم این اقدام غیر قانونی است. بر اساس ماده "141" قانون تجارت شرکت‌هایی که زیان آنها بیش از دو برابر سرمایه آنها باشد، باید منحل شوند و بر اساس این قانون این دو باشگاه نیز شامل این انحلال می‌شوند.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی افزود: این که گفته می‌شود ما برند این دو باشگاه را به فروش می‌رسانیم یا مواردی از این دو باشگاه به فروش نمی‌رسد، دارای ابهام‌های بسیاری است. نمی‌شود بخشی از یک موسسه را جدا کرد و آن را به فروش رساند. باید همه‌چیز مشخص شود و تمامی موارد به صورت صریح بیان شود.

او با بیان اینکه چنین مواردی به وزارت ورزش و جوانان مربوط نمی‌شود، گفت: این مساله به وزارت اقتصاد مربوط است و باید به سوالات پاسخ دهد. بر اساس قانون پس از فروش یک موسسه باید درآمدهای حاصل از فروش آن به بدهکاران برسد.

هاشمی‌طبا در پایان اضافه کرد: البته در خبرهای آمده بود که باشگاه پرسپولیس را می‌خواهند برای سه سال به شخصی بدهند و باید مشخص شود این مطلب یعنی چه؟ امیداورم موارد ابهام‌آمیز این واگذاری هرچه زودتر مشخص شود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false