×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جشنواره ملی خلیج فارس به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود

جشنواره ملی خلیج فارس در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، خلیج فارس یک آبراه بسیار مهم و استراتژیک است که از اهمیت بسیار زیادی برای همه ایرانیان برخوردار است و البته مرزداران خلیج فارس عشق و علاقه دو چندانی به خلیج فارس دارند.

هر ساله جشنواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های متعددی با محوریت خلیج فارس برگزار می‌شود ولی برگزاری همایش ملی خلیج فارس یکی از شاخص‌ترین برنامه‌ها در مورد خلیج فارس است که امسال به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های فراوان از جمله جزیره ثبات و مقاومت «خارک»، بندر «سیراف» سند هویت خلیج فارس و برخورداری از بیشترین مرز دریایی با آب‌های نیلگون خلیج فارس، دارای ظرفیت بالایی برای برگزاری برنامه‌های روز ملی خلیج فارس است.

دهم اردیبهشت سالروز اخراج‌ پرتغالی‌ها از خلیج فارس است که این روز به نام روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است و همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی در این روز برگزار می‌شود.

خلیج فارس ظرفیت بالایی برای استان بوشهر است

استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی پر از شکوه در کنار خلیج فارس است و مردم این استان همواره در دفاع از این آب و خاک حماسه‌های جاویدی را خلق کرده‌اند و این حماسه‌ها برای همیشه ماندگار است.

مصطفی سالاری به برخورداری استان بوشهر از مرزهای طولانی با خلیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: استان بوشهر بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد که بیشترین میزان مرز دریایی با خلیج فارس را شامل می شود.

وی به اهمیت برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های مرتبط با خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های خلیج فارس و همچنین ظرفیت‌های استان بوشهر در کنار خلیج فارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: خلیج فارس یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در زمینه توسعه استان بوشهر است که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/02/16/IMG13361785.jpg

 تشریح برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس

پرویز حاجیانی دبیر جشنواره ملی خلیج فارس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره امسال به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری این جشنواره به مدت سه روز از هشتم تا دهم اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه‌های امسال برگزاری پنجمین جشنواره دانایی خلیج فارس در بوشهر است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حاجیانی از ارائه طرح‌های نوآورانه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جشنواره دانایی خلیج فارس خبر داد و بیان داشت: از بین ۱۵۱ طرح ارائه شده برای این جشنواره، ۱۵ طرح انتخاب شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه‌ها متعدد در قالب جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: نمایشگاه اسناد و نقشه‌های خلیج فارس در این ایام برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی خلیج فارس همچنین از برگزاری جشنواره غذای بومی و محلی به مناسبت روز ملی خلیج فارس خبر داد و گفت: کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های با موضوع خلیج فارس نیز در این جشنواره ارائه خواهند شد.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های نقاشی و قصه‌گویی و پویانمایی با موضوع خلیج فارس و همچنین راه‌اندازی موزه خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

آمادگی استان بوشهر برای برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری با کیفیت این جشنواره استفاده خواهیم کرد.

رضا عوض‌پور از برگزاری همایش‌های مختلف در کنار این جشنواره به مناسبت روز ملی خلیج فارس خبر داد و افزود: همایش ملی توسعه دانایی محور و جشنواره دانایی خلیج فارس از جمله برنامه‌هایی است که در این روز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: خلیج فارس از اهمیت بسیار زیادی برای استان بوشهر برخوردار است و یکی از مهمترین محورهای توسعه استان بوشهر بر اساس خلیج فارس است که ما نیز تلاش داریم تا از ظرفیت‌های خلیج فارس به خوبی بهره بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر توسعه گردشگری دریایی و صنایع مرتبط با دریا را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر مطرح کرد و افزود: خلیج فارس از نظر ارتباطات و انرژی و صید و صیادی و . . . دارای اهمیت بسیار زیادی است.

منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false