×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
این شورای امنیت «کودک کُش» هاست +عکس

درحالی که سعودی‌ها در طی ۲۰ روز حمله هوایی خود ۲۵۰۰ انسان بی‌گناه را در یمن فتل‌عام کرده‌اند، شورای امنیت سازمان در جلسه‌ای نه تنها این حملات را محکوم نکرد بلکه مردم یمن را تحریم هم کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز گذشته خود با طرح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس علیه انصارالله یمن موافقت کرد و براساس این طرح، تحریم‎های تسلیحاتی علیه انصارالله یمن و اعمال تحریم علیه «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله اعمال می‌شود.

این تحریم‌ها در شرایطی وضع شده که یمن از ۲۰ رو قبل شاهد حملات هوایی بی‌امان سعودی‌ها است و جنگنده‌های اف – ۱۵ و تورنادوی عربستانی روزانه بارها شهرهای یمن را بمباران می‌کنند.

بنابر اعلام مقامات رسمی یمنی، بیش از ۲۵۰۰ نفر در این حملات کشته شده‌اند و هزاران منزل مسکونی در این حملات ویران شده‌اند اما پس از کشته شدن این تعداد بالا شورای امنیت پس از ۲۰ روز حمله اقدام به تصویب طرح علیه انصارالله کرده است.

به واقع این تصمیم شورای امنیت نشان داد که این نهاد که بالاترین مرجع بین المللی برای تامین امنیت جهانی است، تنها مدافع کشورهای ظالم و زورمند است، چرا که در تراژدی این روزهای یمن ثروتمندترین کشور عربی با گران قیمت‌ترین تسلیحات خریداری شده از آمریکا و اروپا به جان فقیرترین مردم جهان عرب افتاده است و در این کشور حمام خون راه انداخته است.

عربستان به بهانه مقابله با انصارالله درحالی حملات خود به یمن را آغاز کرده که براساس اصول نظامی در حملات هوایی مهمترین چیز، داشتن بانک اطلاعاتی اهداف است و جای این سوال مطرح است که کشور فقیری چون یمن که نه زیرساخت اقتصادی قابل توجهی دارد و نه ارتشی مجهز، این تعداد پروازهای و بمباران واقعا جز هدف قرار دادن غیرنظامیان چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت؟

سوال اینجاست که آیا حمله نظامی به یمن براساس کدام بند از حقوق بین الملل قانونی است، براساس کدام بند از حقوق بین الملل یک کشور به درخواست فردی که از ریاست جمهوری استعفا داده به کشور دیگری حمله می‌مکند و آنرا دفاع از مشروعیت می‌نامد؟

کدام مشروعیت؛ معاون رئیس جمهور مخلوعی که با طرح خودشان برگزیده شده، مشروع است؟ اگر اینجا دفاع از مشروعیت است در مصر رئیس جمهور قانونی که براساس یک انتخابات آزاد برگزیده شده بود،‌ دارای مشروعیت نبود؟

رفتار شورای امنیت در قبال یمن بار دیگر این حقیقت را به تصویر کشاند که این شورا تنها برای اهداف کسانی است که پول و زور بیشتری دارند و چیزی به نام امنیت یا حمایت از مردم غیرنظامی مفهومی برای آن ندارد و هدف اصلی این سازوکار بین المللی تنها موجه و قانونی کردن جنایت‌ علیه مردم مظلوم و بی‌دفاعی است که جز خدا هیچ فریادرسی ندارند.

دیگر سازمان‌های بین المللی هم واقعا رفتاری غیرانسانی در قبال یمن در پیش گرفته‌اند، شورای همکاری که بازیچه شاهزاه‌های عیاش سعودی، اماراتی و قطری شده و اتحادیه عرب هم که مصر قلب تپنده آن است بازیچه دلارهای نفتی شده، گویا مردم یمن نه عرب هستند و نه انسان.

 

 
 
 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false