×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آب آشامیدنی از آب فضای سبز در شهرهای بوشهر تفکیک می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با توجه به مشکلات تامین آب در استان بوشهر آب آشامیدنی با آب توسعه فضای سبز در شهرهای استان بوشهر تفکیک می‌شود که این مهم می‌تواند مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با تاکید بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اظهار داشت: توسعه این نوع کشت‌ها نقش مهمی در افزایش تولید با کیفیت و کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری دارد.

وی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار هم در کاهش مصرف آب  در حوزه کشاورزی تاثیرگذار است بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی اثرات قابل توجه‌ای در زمینه‌های مصرف آب، حفاظت ازمواد آلی خاک و کیفیت محصول دارد که این مهم اکنون در دستور کار کشاورزان قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه سهمیه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان بوشهر سال قبل ۵ هزار هکتار بود گفت: کشاورزان استان بوشهرحدود ۵۰ درصد از این سهیمه استفاده کردند که لازم است آگاهی کشاورزان در این حوزه افزایش یابد.

سالاری، تاکید کرد: امسال هم همین میزان سهمیه به استان بوشهر ابلاغ می‌شود که با استفاده از تسهیلات فراهم شده در تغییر شیوه آبیاری می‌توان در مدت کوتاهی مشکل اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی در استان برطرف کرد.

وی، با تاکید بر تفکیک آب آشامیدنی با آب توسعه فضای سبز گفت: با توجه به مشکلات تامین آَب در استان بوشهرآب آشامیدنی با آب توسعه فضای سبز در شهرهای این استان تفکیک می‌شود که این مهم می‌تواند مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

استاندار بوشهر، با اشاره به ادامه خشکسالی و بحران کم‌آبی افزود: مصرف بهینه آب در حوزه آشامیدنی و کشاورزی رسالت و وظیفه همگانی است که کشاورزان باید در راستای اصلاح الگوی مصرف آب تلاش کنند.

سالاری، بر افزایش آگاهی کشاورزان در راستای مشارکت در پیشگیری از بحران کم‌آبی افزود: بسیاری ازکشاورزان بحران کم‌آبی را نپذیرفته‌اند و هنوز از چاههای آب موجود حداکثر استفاده می‌کنند که لازم است در راستای آگاهی بخشی به کشاورزان از روش‌های گوناگون رسانه‌ای، شوراهای اسلامی و دهیاران استفاده شود.

منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false