×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چرایی تصمیم مسکو در مورد تحویل s۳۰۰ به ایران

سنایی گفت: فرمان رئیس جمهور روسیه که در قانون اساسی این کشور قانون تلقی می شود در این برهه زمانی در واقع تایید و حمایت از روند های جاری و آتی برای برداشتن تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش "چغادک نیوز"، مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه در صفحه شخصی خود درباره دلایل تصمیم روسیه برای واگذاری اس ۳۰۰ به ایران نوشت: تصمیمی که در روسیه اتخاذ و هفته گذشته به فرمان رئیس جمهور روسیه تبدیل و دیروز از سوی کرملین اعلام شد شایسته و در خور تقدیر و ستایش است.

وی ادامه داد: بدون تردید این تصمیم یکی از مهم ترین تصمیمات در روابط معاصر ایران و روسیه و پیشرفتی قابل توجه در عرصه روابط است.سامانه اس ۳۰۰ که تحویل آن طی ماه های گذشته به صورت جدی تر در دستور کار مذاکرات مقامات عالی دو کشور قرار داشت و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که به دلایل مختلف مشمول تحریم ها نمی شود یک سامانه دفاعی است و به همین دلیل تصمیم کنونی از هر جهت قانونی و حقوقی است.

سنایی گفت: اما فرمان رئیس جمهور روسیه که در قانون اساسی این کشور قانون تلقی می شود در این برهه زمانی در واقع تایید و حمایت از روند های جاری و آتی برای برداشتن تحریم ها علیه ایران است.

سفیر کشورمان تصریح کرد: همچنین این تصمیم اراده دو کشور را در زمینه همکاری های منطقه ای و نقش ایران را در حل و فصل صلح آمیز مشکلات و تامین ثبات در خاورمیانه تاکید می نماید.در زمینه دو جانبه این تصمیم نقش بسیار به سزایی دارد و در جامعه اقتصادی و صنعتی روسیه نشانه ای برای تقویت همکاری ها با ایران تلقی خواهد شد که مورد توجه ویژه مسولین دو کشور است و بدون تردید به اجرایی شدن توافقات مهم اقتصادی و صنعتی بسیاری که دو کشور در سال گذشته به آن دست یافتند در آینده نزدیک کمک خواهد کرد. به دنبال این روند می توانیم شاهد جهش بیشتر در روابط دو کشور و بهره گیری از ظرفیت های عظیم فیمابین بین باشیم.
 

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false