×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
میزان صادرات فرش دستباف ایرانی با وجود تحریم

بر اساس آمارهای رسمی، صادرات فرش ماشینی و دستباف در سال جاری به ۷۰۰ میلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود با برداشته شدن موانع پیش روی تولید، صادرات دو برابر شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات فرش ماشینی و دستباف در سال ۹۳ به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده، این در حالی است که ایران برای اولین بار در دنیا توانسته فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه با دستگاه‌های بلژیکی را تولید کند.

اگر بستر تولید و صادرات فرش دستباف و ماشینی بیش از گذشته در کشور فراهم شود، پیش‌بینی می‌شود بتوان صادرات فرش دستباف و ماشینی را ظرف دو سال آینده، دو برابر کرد. این در حالی است که با تحریم فرش دستباف از سوی آمریکا، اندکی حضور ایران در بازارهای جهانی کمرنگ شده است، اما امید می رود با برداشته شدن محدودیت‌ها و در شرایطی که کشور نیازمند کارآفرینی و اشتغال است، بتوان با حمایت تولیدکنندگان داخلی، صنعت فرش دستباف و ماشینی ایران در دنیا را به شرایط مناسبی هدایت کرد.

متاسفانه طی سالهای گذشته، تاکید بر واردات ضربه زیادی به صنعت نساجی کشور وارد کرده و اقتصاد کشور را به سمت پرتگاه و رکود تورمی هدایت کرده است، این در حالی است که هم اکنون صنعتگران کشور نیاز به خدمات حمایتی دارند تا بتوانند با تولید محصولات کیفی و کمی، نبض بازار جهانی را مجدد به دست بگیرند.

در این میان، ایران در زمینه تولید فرش ماشینی تلاش کرده تا خود را با سرعت و تکنولوژی و دانش روز دنیا هماهنگ کند و بر این اساس، دستگاههای تولید فرش ماشینی بلژیکی را برای تولید فرش های ماشینی مرغوب و با کیفیت وارد کرده است. البته آمار دقیقی از تولید در دست نیست، اما به هرحال تولید فرش ماشینی طی سالهای گذشته از رونق مناسبی برخوردار بوده است.

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false