×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حقوق هایی که از پرداخت مالیات معاف اند

طبق ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور سقف معافیت‌های مالیاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت که بر این اساس حقوق ماهیانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از پرداخت مالیات در سال ۱۳۹۴ معاف است.

به گزارش "چغادک نیوز"، طی سال گذشته سقف معافیت از پرداخت مالیات معادل ۱۲ میلیون تومان در سال بود و حقوق ماهیانه یک میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف بود.

اما امسال این رقم افزایش پیدا کرده و سقف معافیت از مالیات به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال افزایش پیدا کرد.

مالیات مازاد این مقدار تا هفت برابر یعنی تا سقف ۹۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال با نرخ ۱۰ درصد محاسبه خواهد شد. بر این اساس تمام کسانی که بیش از یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان و کمتر از ۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان دریافتی ماهیانه دارند با محاسبه نرخ ۱۰ درصد مالیات پرداخت خواهند کرد.

سقف پرداخت مالیات با نرخ ۱۰ درصد نیز نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است به صورتی که در سال ۱۳۹۳ تمامی کسانی که حقوق بیش از یک میلیون تومان و کمتر از ۷ میلیون تومان در ماه دریافت می‌کردند،‌ با نرخ ۱۰ درصد موظف به پرداخت مالیات بودند.

در سال جاری حقوق ماهیانه بیش از ۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سالیانه بیش از ۹۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ملزم به پرداخت مالیات با نرخ ۲۰ درصد خواهد بود. در سال گذشته نرخ ۲۰ درصد مالیات برای حقوق ماهیانه بیش از ۷ میلیون تومان و سالیانه بیش از ۸۴۰ میلیون ریال محاسبه می‌شد.

بر این اساس کمترین میزان پرداخت مالیات در سال جاری معادل ۱۱۵ هزار تومان است و در سال گذشته این رقم معادل صد هزار تومان بود. معافیت مالیاتی سالانه برای مزایای غیر نقدی در سال ۱۳۹۴ مبلغ ۱٫۳ میلیون تومان یعنی ماهیانه مبلغی نزدیک به ۱٫۰۸ میلیون تومان خواهد بود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false